[Access VBA]Ontvangstbevestigingsverzoek toevoegen aan mail.

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ghizmo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
Hoi daar allemaal :D,

ik zit hier met een lastig vraag stuk. Ben al een aantal uren bezig met zoeken op google, en heb ook de microsoft knowledge base doorgezocht. (heb in de tussentijd ook andere dinge ngedaan zodat het niet te eentonig werd :P)

Notitie: dit is voor een klant, en net als de vorige keer toen het iets te maken had met een script kan ik het wel aardig goed lezen, maar niet schrijven.
Het probleem is, dat er een stukje script toegevoegd moet worden aan een bestaand access systeem. Dit access systeem wordt gebruikt voor het maken van offertes en deze vervolgens door te mailen naar de desbetreffende klant. Dit werkt ook allemaal héél netjes, wat dus absoluut niet mag veranderen. En het stukje script dat toegevoegd moet worden moet een ontvangstbericht sturen naar het bedrijf die de offerte verstuurt zodat die weten dat het is aangekomen.

Dit stukje script moet dan ook geplaatst worden achter/in een checkbox. En wanneer deze checkbox aangevinkt wordt, voor de ontvangstbevestiging, dan moet er een ontvangstbevestiging binnenkomen.

Mijn collega zei dat het mogelijk is met scripting , maar ik heb er tot nu toe nog niks over gevonden, niet eens iets dat in de buurt kwam. :?
Kan natuurlijk dat i kgewoon de foute zoekopdrachten gebruik, namelijk
-Parse a Delivery Status Notification using VBscript
-Gebruik maken van VBscript voor een ontvangstbericht
- nog een aantal meer waar ik even niet meer op kom. :P (zoveel 'queries' (toch 8)7 ) heb ik namelijk al geprobeert :P)

Software:
Ms Access
Ms Outlook voor het versturen van die mails.

Nu dacht i kzo bij mijzelf, kan ik niet gewoon in outlook zelf zo regelen dat er een ontvangstbericht binnenkomt, maar voor zover ik weet doet hij dit dan ook altijd. En dat moet juist niet.

Ghiz

Edit: Hier is de code die gebruikt word voor het versturen van die offertes

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Private Sub pdfDistiller6_OnJobDone(ByVal strInputPostScript As String, ByVal strOutputPDF As String)

Dim application As Outlook.application
Dim mail as MailItem
Dim Offertenr_txt As String
Dim Subject_txt As String

Set application = New Outlook.application
Set mail = application.CreateItem(olMailItem)

Offertenr_txt = CStr(Me![Offertenr])

Subject_txt ="Voorstel: " + Offertenr_txt +" n.a.v uw aanvraag: " + Me![Referentie_Klant]
mail.To = Me![Subformulier Contact_Persoon].Form![E-mail]
'mail.BCC ="email@bedrijf.nl"

mail.Subject = Subject_txt

mail.Display
'mail.Body = "This is a test!" & Chr(10) & mail.Body
mail.Body = mail.Body
mail.attachments.Add "c:\map\Voorstel.pdf"

End Sub

[ Voor 18% gewijzigd door Ghizmo op 27-06-2007 16:10 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat een warrig verhaal. Bedoel je nu dat aan de uitgaande mail een verzoek voor ontvangstbevestiging moet worden toegevoegd? Zo ja, zet dan de property ReadReceiptRequested op true.

Je titel 'access icm scripting' zegt helemaal niets over je vraag. Let er ajb zelf op dat je een titel verzint die de lading dekt. En de taal heet geen vbscript maar VBA.

[ Voor 32% gewijzigd door Lustucru op 27-06-2007 13:53 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Ghizmo
Sorry hoor, ik vond de titel wel passend. want het is wel degelijk access in combinatie met scripts. maar w/e :P Het had wel iets anders geformuleerd kunnen worden ja. :P

En dan snap ik niet hoe het verhaal warrig kan zijn. Ik leg het precies uit zoals het is. En het is gewoon precies hetzelfde als in outlook ontvangstbevestiging aanzetten, een mailtje versturen naar iemand, en een mail terug krijgen die bevestigd dat de mail aan de andere kant is aangekomen.
Alleen moet het dan gebeuren met een checkbox in access.

En dan terugkomend op die ReadReceiptRequested. Daar kan ik die dus voor gebruiken?

PS:
Als je met collegas en vrienden gewoon praat met de woorden vbscripting en andere termen, die je onderling gewoon snapt, dan blijft dat gewoonweg hangen en merk je dat zelf af en toe gewoonweg niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Ghizmo op 27-06-2007 16:13 ]

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 10:28
[oftopic]
mail.Body = mail.Body
waarom doe je dit?

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• Ghizmo
Snapte ik zelf ook al niet, maar degene die het script heeft geschreven voor hun zal er zijn reden wel voor hebben denk ik.