Hoi daar allemaal
,
ik zit hier met een lastig vraag stuk. Ben al een aantal uren bezig met zoeken op google, en heb ook de microsoft knowledge base doorgezocht. (heb in de tussentijd ook andere dinge ngedaan zodat het niet te eentonig werd
)
Notitie: dit is voor een klant, en net als de vorige keer toen het iets te maken had met een script kan ik het wel aardig goed lezen, maar niet schrijven.
Het probleem is, dat er een stukje script toegevoegd moet worden aan een bestaand access systeem. Dit access systeem wordt gebruikt voor het maken van offertes en deze vervolgens door te mailen naar de desbetreffende klant. Dit werkt ook allemaal héél netjes, wat dus absoluut niet mag veranderen. En het stukje script dat toegevoegd moet worden moet een ontvangstbericht sturen naar het bedrijf die de offerte verstuurt zodat die weten dat het is aangekomen.
Dit stukje script moet dan ook geplaatst worden achter/in een checkbox. En wanneer deze checkbox aangevinkt wordt, voor de ontvangstbevestiging, dan moet er een ontvangstbevestiging binnenkomen.
Mijn collega zei dat het mogelijk is met scripting , maar ik heb er tot nu toe nog niks over gevonden, niet eens iets dat in de buurt kwam.
Kan natuurlijk dat i kgewoon de foute zoekopdrachten gebruik, namelijk
-Parse a Delivery Status Notification using VBscript
-Gebruik maken van VBscript voor een ontvangstbericht
- nog een aantal meer waar ik even niet meer op kom.
(zoveel 'queries' (toch
) heb ik namelijk al geprobeert
)
Software:
Ms Access
Ms Outlook voor het versturen van die mails.
Nu dacht i kzo bij mijzelf, kan ik niet gewoon in outlook zelf zo regelen dat er een ontvangstbericht binnenkomt, maar voor zover ik weet doet hij dit dan ook altijd. En dat moet juist niet.
Ghiz
Edit: Hier is de code die gebruikt word voor het versturen van die offertes
ik zit hier met een lastig vraag stuk. Ben al een aantal uren bezig met zoeken op google, en heb ook de microsoft knowledge base doorgezocht. (heb in de tussentijd ook andere dinge ngedaan zodat het niet te eentonig werd
Notitie: dit is voor een klant, en net als de vorige keer toen het iets te maken had met een script kan ik het wel aardig goed lezen, maar niet schrijven.
Het probleem is, dat er een stukje script toegevoegd moet worden aan een bestaand access systeem. Dit access systeem wordt gebruikt voor het maken van offertes en deze vervolgens door te mailen naar de desbetreffende klant. Dit werkt ook allemaal héél netjes, wat dus absoluut niet mag veranderen. En het stukje script dat toegevoegd moet worden moet een ontvangstbericht sturen naar het bedrijf die de offerte verstuurt zodat die weten dat het is aangekomen.
Dit stukje script moet dan ook geplaatst worden achter/in een checkbox. En wanneer deze checkbox aangevinkt wordt, voor de ontvangstbevestiging, dan moet er een ontvangstbevestiging binnenkomen.
Mijn collega zei dat het mogelijk is met scripting , maar ik heb er tot nu toe nog niks over gevonden, niet eens iets dat in de buurt kwam.
Kan natuurlijk dat i kgewoon de foute zoekopdrachten gebruik, namelijk
-Parse a Delivery Status Notification using VBscript
-Gebruik maken van VBscript voor een ontvangstbericht
- nog een aantal meer waar ik even niet meer op kom.
Software:
Ms Access
Ms Outlook voor het versturen van die mails.
Nu dacht i kzo bij mijzelf, kan ik niet gewoon in outlook zelf zo regelen dat er een ontvangstbericht binnenkomt, maar voor zover ik weet doet hij dit dan ook altijd. En dat moet juist niet.
Ghiz
Edit: Hier is de code die gebruikt word voor het versturen van die offertes
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Private Sub pdfDistiller6_OnJobDone(ByVal strInputPostScript As String, ByVal strOutputPDF As String) Dim application As Outlook.application Dim mail as MailItem Dim Offertenr_txt As String Dim Subject_txt As String Set application = New Outlook.application Set mail = application.CreateItem(olMailItem) Offertenr_txt = CStr(Me![Offertenr]) Subject_txt ="Voorstel: " + Offertenr_txt +" n.a.v uw aanvraag: " + Me![Referentie_Klant] mail.To = Me![Subformulier Contact_Persoon].Form![E-mail] 'mail.BCC ="email@bedrijf.nl" mail.Subject = Subject_txt mail.Display 'mail.Body = "This is a test!" & Chr(10) & mail.Body mail.Body = mail.Body mail.attachments.Add "c:\map\Voorstel.pdf" End Sub |
[ Voor 18% gewijzigd door Ghizmo op 27-06-2007 16:10 ]