Toon posts:

Computer doet heel raar (tikt en loopt vast)

Pagina: 1
Acties:
  • 885 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer doet sinds 2 dagen opeens heel raar, hij liep vast en toen ik hem opnieuw opstartte bleef hij eerst 5 minuten bij het Windows laadscherm (wat normaal 1 minuut is) en daarna werd het zo semi-zwart, wat zo bleef. Veilige modus werkte niet, liep ook vast (bij het laden al). Paar uur later probeerde ik opstarten met laatste werkende instellingen, dat werkte wel, maar na een uur ofzo liep ie alweer vast (terwijl ik zo licht mogelijk probeerde te draaien, dus ik zat alleen maar even op msn), hierna kwam hij niet verder dan het boot scherm, weer stroom eraf, volgende dag werkt ie weer een uur, ik installeer Windows Washer, misschien helpt dit. Hij geeft een crashmelding op het moment dat ik de pc wil gaan wassen. Uit de computer komt een tikkend geluid, configuratie zie Processor: AMD Sempron(tm) Processor 3000+, MMX, 3DNow, ~1.8GHz
Memory: 1024MB RAM
Hard Drive: 200 GB
Video Card: HIGHTECH EXCALIBUR RADEON 9250
Monitor: Plug en Play-monitor
Sound Card: Realtek AC97 Audio
Speakers/Headphones:
Keyboard: USB-hoofdhub
Mouse: USB-hoofdhub
Mouse Surface:
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)
MoBo: nForce3-A
memory is 2x 512 MB

Wat kan het probleem + remedie zijn?

Bvd, Timo

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 11:39 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als het tikt is het waarschijnlijk je harde schijf, zie je in je eventviewer foutmeldingen staan mbt de harde schijf? Probeer anders eens met een testtooltje van de fabrikant te kijken wat de status van de HDD is.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zorg in ieder geval dat je zodra je hem weer een keer opgestart krijgt je als de gesmeerde bliksem een backup maakt van je belangrijke data.
Zoals AtleX al aangeeft is het erg waarschijnlijk dat je schijf aan het overlijden is.
Eerst backuppen, dan testen. Misschien overbodig maar het zou zonde zijn als je te laat bent. ;)

Configuratie moet je altijd in je post plakken ook al staat hij ergens anders beter.
Links zijn niet toegestaan.
;)
Gedaan zie ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 27-06-2007 11:49 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 09:36

Darkasantion

Just keep swimming!

Als je niet genoeg tijg hebt om te back-upen, regel een vervangende schijf(moet ja, omdat hij dood gaat), leppel de oude schijf de vriezer in(beschermd natuurlijk), en hang hem dan weer als hij flink koud is, aan je system, en hopelijk geeft je dit genoeg tijd om alles veilig over te zetten naar een veilige stabiele schijf. Heb ik ook gedaan met een schijf die helemaal op was,(kon niet eens windows meer inkommen) en heb zo al mijn data kunnen terug halen, gelukkig.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07-2025
Of misschien een een of ander warmte probleem.
Met de warme dagen in de afgelopen periode krijgen sommige componenten
wel een een tikje te verwerken. Dus kijk eens of al de ventilatoren in de kast
en op je koeling en videokaart vrij van stof zijn. En niet minder belangrijk vrij
kunnen draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Marinus-Roro op 27-06-2007 12:45 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Met ^^

Het kan ook best zijn dan de 1 van de koelers aan het overlijden is (bijv. van je chipset / proc / voeding). Check of ze goed draaien.

Schroef dus je kast open en kijk waar de tik vandaan komt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag langs Paradigit gegaan, daar heb ik het probleem ook verteld, hij zei ook dat het wss de HDD was, als het goed is heb ik nog garantie (hij is volgens mij van Western Digital en die geven 3 jaar garantie, deze is pas 1,5 jaar oud (tenminste zolang heb ik deze pc)) dus ik vind het een beetje zonde om een nieuwe schijf te kopen zonder dat ik die garantie heb geprobeerd:P maar ik kan wel die ijskast truc proberen en dan het (wat ik sowieso al van plan was) op de externe HDD die we hier hebben over te zetten. Mijn vader kwam ook al met het idee dat het de koeling was, ik zal er naar proberen te kijken (ik ben niet echt goed met het hardware onderdeel van computers;))

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nu voel ik me echt nog meer genaaid (nog meer dan eerst, mensen: nooit spullen van Inkt4U / Directpc kopen, stelletje oplichters)

Bel net met de winkel, of ik even langs kan komen met de HDD dat ze er even naar kijken en anders naar WD opsturen: Nee kan niet, de hele pc moet komen, dan sturen we die op naar leverancier (ik dacht dat ze daar in elkaar werden gezet) en als de kast open is geweest oid dan vervalt de garantie -.-

Dus de laatste oplossing is hem zelf maar naar WD te sturen, hoe kan ik dit het best doen (verpakking etc, heb een doosje gekregen bij een pc-winkel om de hoek).
Als het tenminste 100% zeker de HDD zelf is, want aan de onderkant ziet het er wat gesmolten uit (plastic), dus kan het toch te weinig of te zwakke fans zijn? En hoe los ik dit het best (en goedkoopst) op

Heb een back-up kunnen maken door eerst fans en hdd af te stoffen, kast open laten staan, ramen open tegen elkaar, en dan opstarten, dit werkte, dus ik heb nu een back-up.

• ronaldp1991
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05-2022
kijk eens of je harddisk in PIO modes staat

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
als ik jou was zou ik hem weg sturen met garantie ipv nu zelf kloten en je garantie verliezen.
je hebt toch al een back-up, dus je data verlies je ook niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
dus zelf idd naar Western Digital sturen? Dan was mijn vraag: hoe zal ik dit versturen, hij moet niet onderweg stuk gaan natuurlijk;-)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:56:
dus zelf idd naar Western Digital sturen? Dan was mijn vraag: hoe zal ik dit versturen, hij moet niet onderweg stuk gaan natuurlijk;-)
Staat als het goed is wel gewoon op hun website beschreven. Vaak in een speciaal hdd doosje (deden ze bij mij niet zo moeilijk over, ik deed het gewoon in veel bubbeltjes folie en anti statisch zakje). Het geheel dan in een doos waar op 3 kanten het rma nummer staat. (zo moet dat iig bij seagate)

..Je moet zowiezo natuurlijk eerst rma aanvraag doen voordat je hem op de post gooit..
Pagina: 1