Welke cooler voor een Intel Core 2 Duo E6600

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Hoi mensen,

ik heb nu een hyper 6+ cooler op mijn processor zitten (in eens CM stacker 831).
Nu ben ik heel ontevreden over de geluidsproductie van dit ding, het lijkt soms wel alsof ik in een serverruimte zit.

Ik zit daarom er ook aan te denken om een andere cooler er op te zetten.
Graag zou ik willen weten of iemand een goed advies heeft voor een stille cooler die ook nog goed koelt.

thnx,
Niels

nope geen signature

Verwijderd

zelf heb ik een Zalman CNPS9500 erg goede koeling en weinig geluidsproductie.
neem een kijkje op de site zal ik zeggen ;)

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
SpaceMarine schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:02:
Hoi mensen,

ik heb nu een hyper 6+ cooler op mijn processor zitten (in eens CM stacker 831).
Nu ben ik heel ontevreden over de geluidsproductie van dit ding, het lijkt soms wel alsof ik in een serverruimte zit.

Ik zit daarom er ook aan te denken om een andere cooler er op te zetten.
Graag zou ik willen weten of iemand een goed advies heeft voor een stille cooler die ook nog goed koelt.

thnx,
Niels
Geprobeert te zoeken?

Infinity, ninja, ultra 120 (xtreme), tuniq tower, geminii etc.

• SpaceMarine
heb revieuws enzo gelezen maar daar komt mijn huidige cooler ook niet zo slecht uit de bus.

Ik irriteer me mateloos aan dat ding, de geluidsproductie is echt hoog, de prestaties zijn daarintegen wel goed (36 graden onder zware load).
Wil gewoon een iets stillere kast als ie nu is, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat de stacker aan alle kanten "open" is.

nope geen signature

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07-2025
SpaceMarine schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:18:
heb revieuws enzo gelezen maar daar komt mijn huidige cooler ook niet zo slecht uit de bus.

Ik irriteer me mateloos aan dat ding, de geluidsproductie is echt hoog, de prestaties zijn daarintegen wel goed (36 graden onder zware load).
Wil gewoon een iets stillere kast als ie nu is, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat de stacker aan alle kanten "open" is.
36°C Stressed lijkt me toch wel heel koud. Sommige WC setjes halen dat niet eens ...

Maar als je deze niet goed vind zou ik kijken naar een Scythe Infinity/Ninja.
Zeer goede luchtkoelers en dankzij hun 120mm fan zijn ze (normaal) zeer stil tot stil.

EDIT:

Foto van de Scythe Infinity

Afbeeldingslocatie: http://www.sweclockers.com/imagebank/30fa2/0MQ0ze.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door 430xlkod op 27-06-2007 11:37 ]

Verwijderd

De Tuniq bied de beste prijs/kwaliteit (na de Arctic Freezer 7), maar de levertijd is echt ruk (waarschijnlijk omdat er een revisie aankomt met AM2 clipjes in de doos en een LED fan).

Zalman is niet echt stil, de Tuniq volgens mij ook niet. De Scythe's wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 13:38 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:38:
De Tuniq bied de beste prijs/kwaliteit (na de Arctic Freezer 7), maar de levertijd is echt ruk (waarschijnlijk omdat er een revisie aankomt met AM2 clipjes in de doos en een LED fan).

Zalman is niet echt stil, de Tuniq volgens mij ook niet. De Scythe's wel.
Sluit ik mij volledig bij aan, ik zou zeker voor een Scythe Infinity gaan maar kijk wel even of deze op je moederbord past ;)

Specs

• SpaceMarine
ik heb een Asus P5n-32E SLi bordje.

maar is die infinity echt zo stil dan??

zit er namelijk mee dat ik nu ook een cooler heb waar ik niet tevreden over heb die me ook al 50 euro gekost heeft.

p.s. las niet iets over passief coolen, zou dat met die hyper 6 eventueel ook lukken als de airflow in de kast goed is of kan ik dit beter niet proberen?

[ Voor 97% gewijzigd door SpaceMarine op 27-06-2007 14:39 ]

nope geen signature

Verwijderd

SpaceMarine schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:34:

zit er namelijk mee dat ik nu ook een cooler heb waar ik niet tevreden over heb die me ook al 50 euro gekost heeft.
Ja, de Infinity is echt stil :>

• SpaceMarine
maar zou je passief kunnen coolen met een hyper6?

het is echt de fan die zo'n herrie maakt en gezien Coolermaster zo handig is geweest om een 100MM fan te gebruiken zitten daar ook weinig opties in.

nope geen signature

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01 12:28
Afbeeldingslocatie: http://www.joytuning.co.kr/p_images/full.jpg

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waarom laat je jouw cooler niet op 5volt werken? Het scheelt dan wel een paar graden, maar ook een heleboel lawaai. Ook is het de goedkoopste oplossing. Je hoeft namelijk niet een nieuwe cooler te kopen.

Ik heb mijn arctic freezer 7 pro ook op 5volt lopen. Op 12volt maakt dat ding teveel lawaai.

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op hoeveel toeren draait je koeler dan? Ik heb de Hyper TX van Cooler Master om mijn C2D E6600 stil te houden, en die draait mbv Speedfan op 900 toeren. Blijven de cores van de C2D tussen de 39 en 45 graden en je hoort de Hyper TX totaal niet! Als ie naar 1800 toeren gaat, dan hoor je hem wat meer laag zoemen, maar zo hard hoeft hij nooit te draaien! En de koeler kost 17 euro. Ik ben sindsdien overtuigd dat een stille pc helemaal niet duur hoeft te zijn. De Hyper TX staat overigens overal supergoed aangeschreven.

Review:
pricewatch: Cooler Master Hyper TX AMD (Socket 754/939/940/AM2) (AMD versie)

[ Voor 14% gewijzigd door draakhoofd op 28-06-2007 17:43 ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:14

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat dacht je van geen cooler?

Ik heb eergisteren mijn koeler gestopt, en mn PC is nu suuuperstil!. :P

Zelfs als ik een video converteer, Emule aan heb en MSN, dan nog merk ik niets, nou ja; hij is stiller. :9~

3 Daagjes gaat mijn pc al fanless mee, dat telt voor twee! Komen jullie met me mee? Of gaan jullie naar de WCéé?

>:)

offtopic:
Ok, serieus: Ik zou gaan voor de CNPS Zalman 9500. Je hebt niet gezegd of je gaat overklokken.

Gulfstream G650

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

salimrmaf schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:57:

Zelfs als ik een video converteer, Emule aan heb en MSN, dan nog merk ik niets, nou ja; hij is stiller. :9~

3 Daagjes gaat mijn pc al fanless mee, dat telt voor twee! Komen jullie met me mee? Of gaan jullie naar de WCéé?

offtopic:
Ok, serieus: Ik zou gaan voor de CNPS Zalman 9500. Je hebt niet gezegd of je gaat overklokken.
Oke... ik zie de humor er niet van in... :+

Trouwens, blijf maar lekker dromen van je sig :P de 2800 bestaat amper :P

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 27-06-2007 19:01 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03

Zo, dat is grappig.

...

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:28

aex351

I am the one

SpaceMarine schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:34:

...
Als je er geen fan op zet wel. Maar dat is logisch.

< dit stukje webruimte is te huur >

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
MensionXL schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:00:
[...]

Oke... ik zie de humor er niet van in... :+

Trouwens, blijf maar lekker dromen van je sig :P de 2800 bestaat amper :P
Vreemde humor idd, en een x6850 @ 5.2GHz met een zalman is ook 8)7 .
Idd een leuke koeler, maar volgens mij is een tuniq kwa prijs/prestatie beter.

Verwijderd

offtopic:
al wist je maar half hoe NIET grappig je bent...

Verwijderd

aex351 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:03:
[...]

Als je er geen fan op zet wel. Maar dat is logisch.
Sowieso, de 120mm fans van Scythe zijn erg stil. Desnoods laat je em op 9v draaien :).

Verwijderd

Ik hoor niemand over de freezer 7

Prima coolertje en met de meeste biossen/Mboards van tegenwoordig zit volgens mij vaak een fan controller.
Mijn freezer 7 houdt mijn E6600 @3.4 rond de 38C (in gebruik, niet continue stressed) en draait dan ongeveer 600-800 toeren.
niet te horen!!

Verwijderd

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106971

hier allle informatie die nodig is, ik heb deze eruitgepikt.

Thermalright Ultra-120
Deze schijnt goed te zijn.

quote:
Thermalright Ultra-120 Extreme (New 6 heatpipe version of the Ultra-120, the best cooler currently available!)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 16:21 ]

• SpaceMarine
tdn135 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:32:
Waarom laat je jouw cooler niet op 5volt werken? Het scheelt dan wel een paar graden, maar ook een heleboel lawaai. Ook is het de goedkoopste oplossing. Je hoeft namelijk niet een nieuwe cooler te kopen.

Ik heb mijn arctic freezer 7 pro ook op 5volt lopen. Op 12volt maakt dat ding teveel lawaai.
hoe laat ik de cooler op 5 volt lopen?
kan je dat instellen?

als ik met speedfan de fan op 0% zet is het acceptabel, alles daarboven is het gewoon een herrie hier :(

nope geen signature

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:07

Nutral

gamer/hardware freak

ja, neem een scythe of een tuniq tower en zet er een andere fan in, dan laat je hem wat langzamer draaien en je cpu koeler is stil en presteerd goed.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

SpaceMarine,

De vragen die je stelt zijn wel erg gemakkelijk zelf op te lossen door de search te gebruiken hier op GoT en door wat Google gebruik. Graag hier dan dus ook gebruik van maken. Dit topic gaat dicht omdat het niveau ervan erg laag blijft.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.