Toon posts:

Lens piept

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De kitlens (18-70) van mijn sony a100 piept vanaf gisteren een beetje tussen de 50-70 mm. Hij loopt absoluut niet stroef maar het is meer zo'n geluidje dat je denkt dat de lens "droog" staat. Kan ik hier iets aan doen? Bijvoorbeeld door een beetje teflon spray te gebruiken op het uitgeschoven deel of is dat niet aan te raden?

Thanx already

Verwijderd

Weet je zeker dat het geen zand is of iets dergelijks? Dat kan het namelijk behoorlijk beschadigen.

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik ermee in de buurt van het strand geweest. Maar het is geen "krakend" geluid echt een piepend geluid. Verder zie en zag ik nergens ook maar een korreltje zand op de camera.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 11:10 ]

• RoelST
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01-2022
Voor dat ik met teflonspray o.i.d. aan de gang zou gaan, zou ik het eerst eens proberen weg te blazen. Je kunt het proberen door heel zachtjes met een compressor te blazen, wel uitkijken dat je niet te hard blaast en dingen mogelijk kapot maakt

MBP 2.4 C2D / MB 2.0 C2D - iPhone 3G 16 GB - EOS 400

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ga ik proberen. Misschien dat er dan toch een zandkorreltje ingekomen is, balen. :( :(

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Dat heb ik ook bij de 18-55 kitlens van de 400D.
Als ik zelf aan de zoomring draai en het is in een stille ruimte dan klinkt het alsof er zand of iets tussen zit.
Ik heb het al vanaf dat de lens uit de verpakking kwam en een vriend van me heeft het ook (zand is het sowieso niet bij mij).

• Jorussio
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-10-2025
LET OP MET EEN COMPRESSOR!! Er zit namelijk olie en water in de lucht die in de tank zit!!

 

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Jorussio schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:57:
LET OP MET EEN COMPRESSOR!! Er zit namelijk olie en water in de lucht die in de tank zit!!
Mwoah, kan op zich wel, maar je moet dat een gereguleerde compressor hebben die je op een beperkte stand zet, dan moet je spuiten, zodat er al lucht uitkomt en daarna pas naar de lens richten.
Pagina: 1