[Ervaringen] Dell XPS 1330 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.489 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02-2023

JaapWillem

h0ning member

fsfikke schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:08:
Als je ze erbij zou krijgen zou Dell daar toch wel reclame voor maken?
Zijn het niet gewoon een setje Sennheiser CX300's? Niks mis met die dingen.
De bijgeleverde koptelefoontjes geven wat dat betreft een veel beter geluid.
Aldus forummember Ppaddo op een van de vorige pagina's :)
Dell maakt ook geen reclame voor de sleeve die er bij zit, dus wat dat betreft is het ook niet heel erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
JaapWillem schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:32:
[...]
Dell maakt ook geen reclame voor de sleeve die er bij zit, dus wat dat betreft is het ook niet heel erg raar.
De sleeve? Is dat een standaard beschermhoes, dan? Ik heb namelijke de lichte nylon tas gekozen, omdat ik dacht dat het die was.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nickienick schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:13:
Heb je toevallig ook de oordopjes die bij pagina 1 van de ervaringen erbij staat?
http://aycu13.webshots.co...006237322331334900_rs.jpg
Heb je verder een 6 Cell accu of een 9 Cell?

[...]
Ik heb de 6 cells accu. Daar kan ik nu een uurtje of 2,5 a 3 mee aanklooien. Maar goed daar zit dan wel veel spielerei bij, dus dat wordt nog wel beter.
die dopjes krijg je er "gratis" bij. Ze geven in ieder geval beter geluid dan de speakertjes, maar echt indrukwekkend is het nog steeds niet. Ik heb ook nog steeds niet een "echte" equaliser op het systeem kunnen ontdekken waarbij ik een beetje meer bass in kan stellen. Dat zal voornamelijk aan mij liggen omdat ik nog niet zo bekend ben ik Vista.
Ik ben ook al een dag bezig geweest om te ontdekken hoe ik alle "weet u het zeker dat u dit wilt doen" meldingen en de daarop volgende "weet u het echt heel erg zeker" melding weg te krijgen (maar het is uiteindelijk gelukt. ;) )

edit:

Even voor de duidelijkheid naar aanleiding van de speculaties hierboven. Je krijgt dus het koptelefoontje EN de sleeve (die prima voldoet om hem veilig in een tas te kunnen vervoeren) er gewoon standaard bij. Evenals een kewle losse 56k6 modem (ja, daar zaten jullie op te wachten he?)

[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 22-08-2007 07:50 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

ppaddo schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:02:
[...]

koptelefoontjes EN de sleeve
Gewoon uit nieuwsgierigheid, kan ik uit het bovenstaande opmaken dat je zelfs 2 setjes koptelefoontjes krijgt? Omdat je het in meervoud hebt geschreven.

[ Voor 9% gewijzigd door JaapWillem op 22-08-2007 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JaapWillem schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:16:
[...]

Kan ik hieruit opmaken dat je zelfs 2 setjes koptelefoontjes krijgt omdat je het in meervoud hebt geschreven?
2 setjes koptelefoontjes?
Dus dan krijg je eigenlijk 4 koptelefonen?

Hier zie je ze trouwens bij de overige accessoires:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/25888.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 22-08-2007 01:21 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

fsfikke schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:19:
[...]

2 setjes koptelefoontjes?
Dus dan krijg je eigenlijk 4 koptelefonen?
Haha, grapjas.... je snapt wat ik bedoel :+

[ Voor 34% gewijzigd door JaapWillem op 22-08-2007 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

JaapWillem schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 02:39:
[...]

Haha, grapjas.... je snapt wat ik bedoel :+
Zelf ben je ook best grappig... :+ Uiteraard krijg je maar 1 koptelefoontje.

|:( en gewoon serieus reageren he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bedoel je dan 2 oordopjes _O-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja inderdaad voor elke oor 1 oordopje
dus 2 oren zijn dus 2 oordopjes en dat is dus 1 koptelefoontje ( voor de duidelijkheid é :D )

bij de foto van de accessoires ligt een gsm, is die er ook bij ? want kheb net een nieuwe gekocht ( ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaapWillem schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:52:
[...]

Volgens mij krijg je ze er wel bij, ze worden op andere fora bij verschillende gebruikerservaringen genoemd. Ze schijnen overigens te schel te klinken.
Je krijgt ze er gewoon bij en ik vind het een geweldig geluid:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:21:
[...]

Je krijgt ze er gewoon bij en ik vind het een geweldig geluid:)
Echt waar? Ik vind dat er behoorlijk gebrek aan bass is
Kan iemand mij vertellen waar ik dat eventueel softwarematig aan kan passen in Vista? Ik ben nog geen equaliser tegen gekomen...

[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 22-08-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kan iemand zeggen welk merk die dingen zijn?
Want het lijken verdomd veel Sennheiser CX300's te zijn, en die hebben mega veel bass. Maar het zijn andere oordopjes dan de 'gewone'. Je moet ze dan ook anders in je oor doen, anders klinken ze vrij kut.
Voor meer info: Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Equaliser zou je eerder in de mediaplayer software moeten zoeken (WMP, Winamp, VLC)

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 22-08-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

ppaddo schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 07:48:
[...]

Zelf ben je ook best grappig... :+ Uiteraard krijg je maar 1 koptelefoontje.

|:( en gewoon serieus reageren he
Hehe, alleen was mijn vraag serieus, omdat je het over een meervoud had en er ook 2 koptelefoon aansluitingen op de laptop zitten had ik het niet onwaarschijnlijk geacht.

Ik heb ook dopjes vergelijkbaar met deze voor m'n telefoon, maar om genoeg bas te krijgen moet je ze echt doordrukken in je oor zeg maar, kan het dat je de bas mist omdat dat voor deze dopjes ook geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

JaapWillem schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:10:
[...]
Ik heb ook dopjes vergelijkbaar met deze voor m'n telefoon, maar om genoeg bas te krijgen moet je ze echt doordrukken in je oor zeg maar, kan het dat je de bas mist omdat dat voor deze dopjes ook geld?
Dat gaan we vanavond eens even uitproberen! Zal ik ook gelijk kijken naar merk/type.

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 22-08-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou, ik moet zeggen, het scheelt inderdaad aanzienlijk v.w.b. de bass als je ze er wat dieper in propt. Ik ben er nog steeds niet ondersteboven van. Heb het idee dat de standaard dopjes die ik bij mijn SE M600i kreeg een beter geluid produceren. Trouwens nergens een merk/type van die dingen kunnen vinden. Ze lijken wel verdacht veel op die Sennheisers. Alleen de plug is recht i.p.v. haaks.

Trouwens nog steeds nergens (ook niet in WMP) een equaliser kunnen vinden. Zou de geluidschip iets dergelijks niet ondersteunen??? Gevonden, helpt nauwelijks! :(

Misschien toch een foutje gevonden... Terwijl ik een cd afspeelde leek het geluid van tijd tot tijd heel even te haperen. Toch maar eens uit gaan zoeken waar dat aan ligt. De pc zelf moet toch wel snel genoeg zijn... ;)

[ Voor 35% gewijzigd door PaT op 22-08-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
volgens deze site zijn het de Creative EP630 earbuds

bij deze me vlug even voorstellen:
Ik ben dus GeForceFX, ik volg deze topic al sinds begin deze maand, toen ik net mijn m1330 besteld had.
Voorlopig staat leveringsdatum nog steeds op 4 sept, maar dat zal wel niet lukken...

heb besteld:
t7100, 2gig ram, led LCD, 160Gb HDD, rode kleur

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:02:
ja inderdaad voor elke oor 1 oordopje
dus 2 oren zijn dus 2 oordopjes en dat is dus 1 koptelefoontje ( voor de duidelijkheid é :D )

bij de foto van de accessoires ligt een gsm, is die er ook bij ? want kheb net een nieuwe gekocht ( ;) )
volgens mij ligt die er bij om een idee te krijgen van de grootte van de voeding :+

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ppaddo schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:13:
Nou, ik moet zeggen, het scheelt inderdaad aanzienlijk v.w.b. de bass als je ze er wat dieper in propt. Ik ben er nog steeds niet ondersteboven van. Heb het idee dat de standaard dopjes die ik bij mijn SE M600i kreeg een beter geluid produceren. Trouwens nergens een merk/type van die dingen kunnen vinden. Ze lijken wel verdacht veel op die Sennheisers. Alleen de plug is recht i.p.v. haaks.

Trouwens nog steeds nergens (ook niet in WMP) een equaliser kunnen vinden. Zou de geluidschip iets dergelijks niet ondersteunen??? Gevonden, helpt nauwelijks! :(

Misschien toch een foutje gevonden... Terwijl ik een cd afspeelde leek het geluid van tijd tot tijd heel even te haperen. Toch maar eens uit gaan zoeken waar dat aan ligt. De pc zelf moet toch wel snel genoeg zijn... ;)
Neem even de TS van dat topic door dat ik noemde. Je moet ze er goed in hebben zitten, dan pas klinkt het naar iets. Ik heb zelf van Sennheiser de CX300's, de Creative's zouden in principe daar een kopie van zijn, ookal zijn de meningen daar over verdeeld. Maar met die van mij kan je als je ze goed in je oren hebt zitten echt forse bassen krijgen. Ik heb ook een setje Shure E3c's, als je daar naar luistert merk je het verschil wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Is dit nu nog een goede keuze om deze laptop met een 1,5 Ghz proc samen te stellen, met het oog op de toekomst gericht? Ik vind het zelf wat "min".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:03

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Sperminator schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 02:26:
Ik heb op Ebay een t7500 (2.2 Ghz 4mb cache 800mhz Fsb) voor 115 euro op de kop weten te tikken. Hoewel de t5250 eigenlijk voldoende is voor de taken die ik verricht op de laptop kon ik dev erleiding niet weerstaan om voor dit 'kleine' beetje geld de processor up te graden. Grappig is als ik voor deze processor kies op dells pagina, ik 600 euro extra moet bij dokken.

Ik heb al de laptop al opengemaakt en cpu upgrade is een eitje. Mocht er later iets stuk gaan, plaats ik de oude cpu gewoon terrug.
En heb je het al werkende? Ik zou namelijk ook wel deze laptop willen en dan met de T5250 en dan in NL gewoon een T7500 kopen en er in doen...voor die 300 euro los is het een stuk goedkoper om hem zelf te upgraden.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

tymiek schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:01:
[...]

En heb je het al werkende? Ik zou namelijk ook wel deze laptop willen en dan met de T5250 en dan in NL gewoon een T7500 kopen en er in doen...voor die 300 euro los is het een stuk goedkoper om hem zelf te upgraden.
Zie de laatste regel die die je quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek

tymiek

Het kwam op mij over dat hij had gekeken en dat het makkelijk is...."is een eitje" en niet "was een eitje". Maar we zullen het pas weten als onze lieve Sperminator het verlossende antwoord geeft :P
Maar die zal wel de eerste weken niet posten met zo'n speeltje :P

[ Voor 14% gewijzigd door tymiek op 22-08-2007 23:22 ]

Verwijderd

Even een vraagje ivm de batt?

Zo'n 9-cells steekt uit oké en lift de laptop wat op, dus eig geen probleem want dan is er meer verluchting, of bekijk ik dat verkeerd?

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
tymiek schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:12:
Het kwam op mij over dat hij had gekeken en dat het makkelijk is...."is een eitje" en niet "was een eitje". Maar we zullen het pas weten als onze lieve Sperminator het verlossende antwoord geeft :P
Maar die zal wel de eerste weken niet posten met zo'n speeltje :P
Yes ik had inderdaad slechts gekeken hoe het moest. Maar vandaag inderdaad de cpu ontvangen. Voor 120 euro een prikkie natuurlijk. Maar wat een idioot zeg die mij die cpu opstuurde. Had hem gewoon in een envelop verstuurd. Bij het openen van de envelop schrok ik me kapot om te zien dat een paar pinnetjes goed gebogen waren.

Met zeer veel geluk (en natuurlijk skilzz) heb ik met en precizie mes de pinnetjes lopen recht buigen. Het sweet stond op mijn voorhoofd 1 verkeerde beweging en het was dag cpu. Gelukkig dus toch tot een goed eind kunnen brengen. Hij draaid nu mooi 2.2 Ghz inplaats van de 1.5 die de oude draaide. Echter om heel eerlijk te zijn merk ik er niks van. Ik gebruik mijn lappie dan ook alleen maar voor internetten/office/msn/downloaden. Dus voor iedereen die deze lappie voor deze doeleinden wil gaan gebruiken is de t5250 meer als voldoende. Ik denk dat je het verschil pas gaat merken bij zeer cpu intensieve taken zoals encoding en compiling. De windows Vista index voor de cpu is van 4.6 naar 5.1 geschoten.

Maar ja zoals ik al zei, voor deze doel einden eigenlijk volslagen overbodig. De snelheid van windows vista wordt naar mijn gevoel beperkt door de snelheid van je harde schijf. Misschien is een upgrade naar een 7200 rpm schijf wel mijn volgende geld verspilling:p

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Sperminator schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:52:
[...]
Bij het openen van de envelop schrok ik me kapot om te zien dat een paar pinnetjes goed gebogen waren.

Met zeer veel geluk (en natuurlijk skilzz) heb ik met en precizie mes de pinnetjes lopen recht buigen. Het sweet stond op mijn voorhoofd 1 verkeerde beweging en het was dag cpu. Gelukkig dus toch tot een goed eind kunnen brengen.
Wat een idioot! :/
Heb zoiets ook een keer gehad met een processor, had een cpu laten vallen toen ik een systeem aan het bouwen was, ook allemaal pootjes krom. IK heb ze door het uiteind van een vulpotlood over de scheve pennetjes te schuiven en ze daarna terug te buigen nog kunnen redden :)

Ik denk dat ik het processor wissel trucje ook maar ga toepassen :)

[ Voor 5% gewijzigd door JaapWillem op 23-08-2007 04:23 ]

• tymiek

tymiek

Dat verzenden in een normale envelop is het stomste wat je kan doen idd. Maar das het mooie van ebay...je kan feedback achterlaten >:) .

Misschien dat ik hem dan wel zo laat en het geld steek in een snelle HD...ik heb nu denk ik nog geen behoefte aan die snelheid, maar als ik het eenmaal nodig ga hebben dan kan ik het wel krijgen.

Laat het ons maar weten als je er een 7200rpm schijf in doet :P dan wacht ik nog ff.

Verwijderd

Bij mij hadden ze het iets beter gedaan. de processor in een wc-rolletje gestoken e deze ingewikkeld in ( jaja ) wc-papier :D dan gewoon in een envloppe.
Probleem : de post stempel had zo hard geduwd dat er ook wat pinnetjes scheef gegaan zijn, je kon de afdruk zien van de pinnetjes op de stempel-afdruk

maar al goed en wel gekomen :)

• Bamsebjorn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-07 18:30
Je hebt zeker geen foto's gemaakt van de 'transplantatie'?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik had eigenlijk wel gedacht dat Intel ook bij de notebooks over was gegaan op het LGA socket, dus pinnetjes op het mobo ipv op de CPU. Wel interessant dat ze dat niet hebben gedaan.

• Sperminator
Nou ik had al verteld dat ik dus een wobbelende laptop had. In eerste instantie besloten om het effe aan te kijken, Het is slechts een wobble van een paar mm. Maar nu na 2 weken gebruik heb ik voor mezelf geconcludeerd dat ik er echt niet mee kan leven. Het is gewoon zwaar irritant.

Ik dus bellen naar de technical support line. Krijg ik 1 of andere half engels sprekende india mannetje aan de lijn (slecht, had toch wel gewoon een nederlands sprekende persoon verwacht). Alleen al de service tag gecomuniceerd krijgen was een heel gedoe, ik zal maar niet beginnen over hoe ik mijn probleem heb proberen te communiceren. Als ik op de website van notebookreview kijk zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem. Echter leek het of deze kerel er nog nooit van gehoord had. Verder was hij wel zeer vriendeljk hoor.

Uiteindelijk was het dus mogelijk om de volgende werkdag al een reparateur te sturen. Helaas kon ik morgen niet de hele dag thuis zijn dus heb ik de afspraak naar volgende week vrijdag verschoven. Heb ik mooi nog de tijd op mijn ouwe cpu terrug te plaatsen :)

I will keep you updated

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Verwijderd

alé veel succes dan zeker :D

en raar dat je zo'n indisch ventje had, was die gewoon te bereiken via het belgisch/nederlands nummer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:52:
alé veel succes dan zeker :D

en raar dat je zo'n indisch ventje had, was die gewoon te bereiken via het belgisch/nederlands nummer ?
Het is inderdaad zo dat de lijn hoofdzakelijk engels. We hebben wellicht '1a2" nederlands sprekende mensen daar zitten. Normaal gesproken krijg je een ier aan de lijn :P

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owkey goed dat we dat dan ook weten. Ik heb het nog nooit nodig gehad dusja we zien wel hopelijk is men m1330 volledig naar men wens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Ik heb mijn order geannuleerd van mijn 1330m, en toch gekozen voor een groter model, de vostro 1700. Voornaamste reden is het grotere scherm, ik ben bang ik 13 inch toch te klein ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Laatst online: 01:12
Even een update van mijn kant:

besteld een 1330 led scherm kleur wit:

Orderdatum: 27-6-2007
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 2-10-2007

leverdatum is reeds 5 keer bijgesteld.
Ik heb vorig week gebeld met Dell, een vaag verhaal, 5 minuten uit laten praten en toen gevraagd hoe het kan dat er diverse mensen zijn die na mij besteld hebben hem reeds thuis hebben?
En toen was het stil....

Vandaag gechat: de kleur wit wordt absoluut niet uitgeleverd ook als je hem reeds besteld hebt. Fijn dat men dat mij even verteld. Dus gevraagd de kleur naar rood om te zetten ZONDER de order te cancellen. Volgens de chat medewerker is dit mogelijk en gaat het in gang zetten....

Ben zeer benieuwd....

(trouwens, klopt het dat ze al geld van mijn creditcard hebben gehaald terwijl ze nog niets geleverd hebben?)

gr,

Grotegok (tis inderdaad een gok...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
als je kiest voor over een half jaar te betalen, kan je de ook alles in 1 keer betalen of ben je dan verplicht om in termijnen te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 08:09
Ik sta nog op 3 september, maar ik zie het niet meer gebeuren eigenlijk. Is er een manier om Dell aan te pakken? Radar, kassa, ombudsman etc?

Dit is toch niet meer normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamsebjorn
Op 6 september zou die van mij geleverd moeten worden. Ik hoop het van harte, heb eind juni besteld. Ze zouden op 20 augustus trouwens contact met me opnemen om me over de status te informeren maar dat is niet gebeurd. Ze hebben me überhaubt niet een keer op de hoogte gesteld van een uitgestelde levering terwijl de leverdatum reeds 3 keer is veranderd. Op z'n minst hadden ze toch een mailtje kunnen sturen dat de geschatte leverdatum is veranderd?

De leverdatum is nu sinds eind juli nog niet veranderd, maar de laatste keer veranderde de leverdatum een week voor levering. Ik blijf in spanning afwachten of ze echt gaan leveren. Als het nog 1 keer wordt uitgesteld dan ga ik op zoek naar alternatieven maar voor het geld dat ik nu heb betaald zie ik nogsteeds niet zo'n mooie laptop als de M1330.

Dell zou klanten die straks 3/4 maanden hebben gewacht op een laptop wel meer tegemoet mogen komen. Ik heb sympatie voor hun levering problemen, maar ze doen er echt niets aan om hun klanten tevreden en op de hoogte te houden.

Trouwens, de geleverde modellen, zijn daar ook al modellen bij met LED backlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Bamsebjorn schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:23:
Trouwens, de geleverde modellen, zijn daar ook al modellen bij met LED backlight?
s e a r c h :X

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamsebjorn
Dat is wel heel makkelijk te zeggen. De meeste mensen die 'm binnen heeft roept "Yay, ik heb 'm binnen!" en laten vervolgens nooit meer iets van zich horen. Ik vraag gewoon aan een persoon die zich aangesproken voelt of er al iemand is die een M1330 met een LED backlight scherm heeft ontvangen. Als dit niet zo is dan lijkt me dat gelijk een mogelijke verklaring waarom sommige mensen de laptop eerder hebben ontvangen terwijl ze later hebben besteld.

Als iedereen altijd zoekfuncties moet gebruiken dan wordt het forum een hele stille plek CLB. Het internet staat vol met antwoorden op van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bamsebjorn schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:04:
[...]

Dat is wel heel makkelijk te zeggen. De meeste mensen die 'm binnen heeft roept "Yay, ik heb 'm binnen!" en laten vervolgens nooit meer iets van zich horen. Ik vraag gewoon aan een persoon die zich aangesproken voelt of er al iemand is die een M1330 met een LED backlight scherm heeft ontvangen. Als dit niet zo is dan lijkt me dat gelijk een mogelijke verklaring waarom sommige mensen de laptop eerder hebben ontvangen terwijl ze later hebben besteld.

Als iedereen altijd zoekfuncties moet gebruiken dan wordt het forum een hele stille plek CLB. Het internet staat vol met antwoorden op van alles.
Zullen we dan maar over gaan op een systeem van vragen posten en zodra ze beantwoord zijn alle posts daarover deleten?
De search is een prima hulpmiddel voor jouw vraag.
Zoek posts van mensen die hem hebben ontvangen (met trefwoorden), en zoek daarna (op username) naar posts van die mensen. Grote kans dat je de post van ze tegen komt waarin ze zeggen wat ze hebben besteld.

Ik zou het niet moeten doen, omdat je de volgende keer weer gewoon je vraag zal posten ipv te zoeken, maar bekijk deze zoekopdracht eens: [Ervaringen] Dell XPS 1330, derde post.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 24-08-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dude... Dat is al tig x naar voren gekomen.. Je drukt op search, zoekt op wat je wil en je vind 't :?

EDIT: paar seconden te laat >:)

@ Hieronder: Hebben wel meer mensen te horen gekregen hoor, gewoon even wachten!

[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 24-08-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
krijg nu dit:

Wij hebben uw bestelling gevonden, maar kunnen helaas geen status meedelen. Neem contact op met de klantenservice van Dell.

Gebruik onderstaande koppeling als u de klantenservice een e-mail wilt sturen met betrekking tot uw bestelling.

stapel gek zijn die lui!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
grotegok schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:51:
krijg nu dit:

Wij hebben uw bestelling gevonden, maar kunnen helaas geen status meedelen. Neem contact op met de klantenservice van Dell.

Gebruik onderstaande koppeling als u de klantenservice een e-mail wilt sturen met betrekking tot uw bestelling.

stapel gek zijn die lui!
net gechat met dell, ze hebben mijn order gecancelled om een nieuwe in te voeren met kleur rood (wit is niet leverbaar).
Op de vraag, blijft mijn orderdatum en prijs gehandhaafd kon niet met zekerheid positief worden geantwoord.
Maandag wordt ik gemeeld.....
Dus huidige status: geen order, geen laptop, wel betaald (afgeschreven credit card)

pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

Je kan natuurlijk wel het antwoord raden op jouw vraag of de vorige leverdatum gehandhaafd blijft :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
sphere schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:29:
Je kan natuurlijk wel het antwoord raden op jouw vraag of de vorige leverdatum gehandhaafd blijft :)
Het gaat mij om de orderdatum, ik wil niet achter in de rij aansluiten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Kan je me vertellen hoe het nu zit met je stroom verbruik t.o.v. de T5250? Ik had geloof ik begrepen dat je een 6-cells batterij hebt, en ik zoek dus naar de configuratie met het grootste batterij-leven. Zal uiteindelijk wel 2GB ram nemen, maar op dat na wil ik dus de minst verbruikende!

Ben benieuwd, want dat zal voor mij toch wel doorslag geven welke processor ik kies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij zal je een verwaarloze batterij verlenging hebben.

de T5250 (L2 2MB) heeft 34W en de T7300 (L2 4MB) heeft 35 W

de T7300 kun je sterk verlagen in snelheid en heeft nog altijd dubbel aan L2 Cache geheugen dus een hogere snelheid, er gebeurd ook veel meer intern dus minder stroom verbruik om de gegevens eerst even naar de RAM chipjes tezenden en terug te halen.

Maar dit alles zal denk ik serieus verwaarloosbaar zijn.
mss kan het iemand testen

EDIT : core voltage T5250 : 1.075 - 1.250V ;
T7300 : 1.0375 - 1.30V

kweet niet als dit veel verschil zal uitmaken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Als je het aandurft kun je de T7300 met bijv. RM Clock op 1.2 GHz @ 0.937V zetten of op 2.0 GHz @ 1.025V. Dat loopt bij mij goed stabiel (orthos 24h). Maar ik hoor hier niet te posten, ik heb een vuile 15 inch compal :)

Edit: nu mis ik the point te vertellen: dit maakt echt veel uit op je batterij. Normaal draait je proc altijd op ca. 1.237V, ongeacht de multiplier. Nu kun je hem in battery saving op 0.937V zetten wat volgens de vuistregel (0.937/1.237)^2 = 58% van het originele vermogen trekt. Daarmee heb je evt. nog wat headroom over voor koeling van je vkaart (en dus overklokken, rivatuner) of je kunt de batterijtijd echt ziek lang uitrekken.

[ Voor 49% gewijzigd door mux op 24-08-2007 23:03 ]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
Bij de nieuwe santa rosa's gebeurd het underrvolten automatisch (dus hardwarematig) Rmclock functioneerd ook niet echt goed met deze type cpu's.

Wat batterij verbruik betreft, is lastig precieze cijfers te geven. Idle verbruiken ze ongeveer evenveel stroom, echter als je zware taken uitvoert klokt de cpu naar zijn max (in mijn geval dus 2,2 Ghz) dan verbruikt die dus inderdaad meer stroom dan de t1525 van 1.5 Ghz. Als batterij verbuik echt een blangrijk punt is kun je in windows mobile manager het maximum belastingpercentage instellen. Zo kun je dus voorkomen dat een 2,2 Ghz cpu veel stroom zal gaan gebruiken terwijl je op de batterij leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nou... nou... 3x raden wat voor cpu ik heb en wat mijn ervaringen ermee zijn... Met undervolten kun je er nog best een stukje extra batterijtijd uit slaan, zeker als je druk bezig wilt gaan (en de proc dus vol laat lopen). Bovendien kun je je processor forceren continu op zn langzaamst te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nog maar eens een opmerking van mijn kant. Mijn M1330 met CCFL scherm voldoet prima. Waar ik echter wel een beetje teleurgesteld in ben is de mate van schittering op het scherm. Buiten zitten is echt niet mogelijk door de weerkaatsing van het daglicht. Je moet dan echt de helderheid op max zetten om nog een beetje naar het scherm te kunnen kijken.

Gisteren voor het eerst naar "Nederland 4" zitten kijken via media center. Dat liep allemaal fantastisch mooi zeg.. (maarja, wat dat betreft ben ik ook niets gewend ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 12:23
Ik heb zelf ook een witte laptop besteld. De leverdatum is nog niet veranderd en er is nog geen contact met mij opgenomen over het niet kunnen leveren van de witte uitvoering. Je mag toch aannemen dat ze contact met je opnemen als je iets hebt besteld (en betaald) wat niet leverbaar is, toch?
Ik wacht dus gewoon af, we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus conclutie ? beter een snellere processor en die undervolten om batterij te besparen

of ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
ssj3gohan schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:36:
Nou... nou... 3x raden wat voor cpu ik heb en wat mijn ervaringen ermee zijn... Met undervolten kun je er nog best een stukje extra batterijtijd uit slaan, zeker als je druk bezig wilt gaan (en de proc dus vol laat lopen). Bovendien kun je je processor forceren continu op zn langzaamst te laten lopen.
Ten eerste heb je geen xps m1330, dus misschien dat, dat het verschil uitmaakt.

Toch werkt rmclock niet goed. Kijk de notebookreview.com forums er maar op na. Sinds de santa rosa klonkt niet alleen de multiplier naar beneden bij idle, maar ook de fsb. Rmclock geeft dus niet het juiste aantl Mhz aan. (kan ook net want de laatste versie is gepupliceerd voor santa rosa uit was) Ik ben erachter gekomen dat als ik Rmclock niet draai de proc zichzelf in idle naar 400 mhz klokt en het voltage gooit op 0,85 volt. Dit voltage is zelf niet te selecteren in Rmclock.

Waar je wel gelijk hebt is bij hogere klok snelheden. Daar kan Rmclock wel de voltages naar beneden gooien in het voordeel van batterij verbruik. Helaas, als je dit enabled is de cpu niet meer in staat terrug te klokken naar 400 mhz en een voltage van 0,85 (is niet eens selecteerbaar) in idle stand.

Dus afhankelijk van de gebruik kun je verliezen of juist winnen met rmclock. Aangezien bij normaal gebruik de cpu meestal in idle toestand bevind, kies ik er dus voor rmclock niet in te schakelen. Hopelijk komt er binnenkort een update die de santa rosa wel volledig ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties allemaal (voornamelijk ssj3gohan en Sperminator, hulde!). Ik ben nu de forums van notebookreview e.d. allemaal aan het afstruinen, en stukje bij beetje wordt ik zekerder. Feit is alleen wel dat ik, mocht ik hem kopen, hem aangeschaf met de T5250 en dan de processor zelf vervang, want als ik zo lees hoe 'simpel' dat is ga ik geen 300 euro meer uitgeven wat me ook 150 kan kosten :D

Sperminator, zou jij welicht nog foto's kunnen maken als je je processor terug zet voor als die reperateur komt? Ben benieuwd hoe het binnenste eruit ziet en welke acties je maakt tijdens het omwisselen van de processor. Als je zo vrij zou willen zijn, graag!

Denk trouwens dat meer mensen heir blij van worden als je dat kon doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
siemed schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:08:
Ik heb zelf ook een witte laptop besteld. De leverdatum is nog niet veranderd en er is nog geen contact met mij opgenomen over het niet kunnen leveren van de witte uitvoering. Je mag toch aannemen dat ze contact met je opnemen als je iets hebt besteld (en betaald) wat niet leverbaar is, toch?
Ik wacht dus gewoon af, we zien wel.
misschien wordt het wel een leuk cadeautje voor onder de kerstboom...

(is inderdaad flauw, sorry vertrouwen is ietwat geschaad)

we zullen zien wat de komende maanden gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Zijn er al gebruikers van een XPS1330 die Windows XP op deze laptop aan de praat hebben?
Ik wil deze laptop voor zakelijk gebruik hebben en op het werk gebruiken ze Windows XP en waarschijnlijk werkt nog niet alle software die we gebruiken onder Vista.
Dell zelf levert hem niet met Windows XP uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
ronaldvr1 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:30:
Zijn er al gebruikers van een XPS1330 die Windows XP op deze laptop aan de praat hebben?
Ik wil deze laptop voor zakelijk gebruik hebben en op het werk gebruiken ze Windows XP en waarschijnlijk werkt nog niet alle software die we gebruiken onder Vista.
Dell zelf levert hem niet met Windows XP uit.
Hier is het gelukt, incl walk through: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=153941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
Ik kijk net op mijn orderpagina en mijn laptop is in productie! Rare is dat er bij staat dat hij sinds 4 augustus in productie is, maar goed er gebeurd wat! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amokjeeh schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:51:
Ik kijk net op mijn orderpagina en mijn laptop is in productie! Rare is dat er bij staat dat hij sinds 4 augustus in productie is, maar goed er gebeurd wat! _/-\o_
Bij mij dus ook; maar hier sinds 16 augustus. Bij andere mensen ook? Anders zal dit ook niet zoveel voorstellen.. Al hoorde ik wel dat dit automatisch door de fabriek wordt gedaan dus dat zou weer betekenen dat ze echt in staat zijn de laptops te produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
-Daniël- schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 09:24:
[...]

Bij mij dus ook; maar hier sinds 16 augustus. Bij andere mensen ook? Anders zal dit ook niet zoveel voorstellen.. Al hoorde ik wel dat dit automatisch door de fabriek wordt gedaan dus dat zou weer betekenen dat ze echt in staat zijn de laptops te produceren?
En weer terug in pre-productie, zou ook teveel gevraagd zijn bij een order van 27 juni :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amokjeeh schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:55:
[...]

En weer terug in pre-productie, zou ook teveel gevraagd zijn bij een order van 27 juni :X
Hier ook ineens weer in pre-productie :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
-Daniël- schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:29:
[...]

Hier ook ineens weer in pre-productie :X.
Morgen maar weer is bellen, dode mussen hou ik niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij deze vraag beantwoorden en mij alsjeblieft geruststellen:

Eergisteren een 1330 besteld, komt waarschijnlijk 10-10 binnen. Ik heb de 1.5 Ghz processor, de minst snelle dus, en ga waarschijnlijk regelmatig video's editen. Is deze processor daar wel voor geschikt, of heb ik dan eigenlijk een te trage? Ik heb hem wel geconfigureerd in combinatie met 2G werkgeheugen.

Voldoet de 1.50Ghz voor edit-werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:39:

Eergisteren een 1330 besteld, komt waarschijnlijk 10-10 binnen. Ik heb de 1.5 Ghz processor, de minst snelle dus, en ga waarschijnlijk regelmatig video's editen. Is deze processor daar wel voor geschikt, of heb ik dan eigenlijk een te trage? Ik heb hem wel geconfigureerd in combinatie met 2G werkgeheugen.

Ik durf het je niet te zeggen, maar het is goedkoper om later zelf je processor te vervangen. Dus ik zou zeggen kijk hoe die het doet en dan eventueel zelf vervangen.

10-10 kan je denk ik wel uit je hoofd zetten. De batch van eind juni, begin juli worden namelijk nu rond die datum gezet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

14/08 besteld en ook 10/10 dusja wss niet correct jammer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:39:

Of ie voldoet hangt van jou af, het zal zeker werken. Maar video-editen is pure CPU kracht. Hoe sneller de CPU hoe sneller het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bamsebjorn schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:23:Trouwens, de geleverde modellen, zijn daar ook al modellen bij met LED backlight?
Ik had hem ontvangen op 6 aug, viel op een dinsdag... Had de laptop ongeveer een week nadat ie uitkwam besteld.

Heb er een led scherm in zitten (zwart) core2duo 7100 bleutooth wlan N
Tevens zit er 1 setje oordopjes in die idd veel op de zenniser lijken maar het logo van creative hebben.

Er word een tasje omheen geleverd. Gewoon een beschermhoes zonder hengsels oid. Had ik neit besteld, kreeg ik gewoon. Net als de oordopjes en de afstandsbediening. Er zit een cardreader in de laptop voor SDIMMC en MS/Pro.

Enige probleem wat ik had was dat er een klepje aan de zijkant van de tiptoetsen er scheef op was geduwd met als gevolg dat het kliksysteem verbogen was. Heb hem er zelf maar weer recht op geduwd, zit nog niet echt lekker maar goed genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Brakes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik had de 1330 besteld op 13 - 7.
Initiële afleverdatum op 20-8
die werd op 15-8 herzien naar 2-10
(Als schadeloosstelling kreeg ik 170,- korting op mijn volgende systeem)
Nu is hij opeens vorige vrijdag aangekomen, was in één dag van preproductoe naar 'verzonden' opgeschoven.
Het delletje is rood, ziet er goed uit, maar heeft een vingerafdruklezer die ik niet had besteld.....

No Brakes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohja iets nutteloos van 50 € er bij gekregen ;) toch een mooi kadoo van dell é

Bij mij mogen ze die er ook wel bij steken.

en volgens mij is de communicatie tussen de fabriek, de verkoop en leverings afdeling serieus verstoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

De datum die staat bij preproductie is de datum die propageert naar alle vervolgstappen. Er komt daar om onduidelijke redenen niet de datum te staan van de dag waarop die stap genomen is. Lijkt me gewoon een 'boubou' in het order systeem, en geen kwade opzet.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
als het niet terug verspringt straks, zal mijn laptop toch op de geschatte levertijd geleverd worden blijkbaar.
is vandaag op productie gesprongen.

besteld 1/8 en geschatte leverdatum was 4/9

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 12:23
GeForceFX_BE schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:18:
als het niet terug verspringt straks, zal mijn laptop toch op de geschatte levertijd geleverd worden blijkbaar.
is vandaag op productie gesprongen.

besteld 1/8 en geschatte leverdatum was 4/9
Klinkt goed, ben je wel een stuk sneller aan de laptop dan een hoop andere hier. Heb je hem particulier of zakelijk besteld? Misschien dat dit uitmaakt? En nog in een bepaalde kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamsebjorn
Mijn leverdatum is nog 6/9 dus met 'n beetje geluk springt die van mij dan woensdag op productie. Woohoo! Zou eens tijd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
en terug op pre-productie...

blijkbaar is het nog niet erg genoeg dat we zo lang moeten wachten, maar gaan ze ons nu ook nog een beetje valse hoop geven. :(

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
GeForceFX_BE schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:58:
en terug op pre-productie...

blijkbaar is het nog niet erg genoeg dat we zo lang moeten wachten, maar gaan ze ons nu ook nog een beetje valse hoop geven. :(
Join the club, dat had ik zaterdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
update van mijn kant:

Mijn order was gecancelled (door Dell) aangezien volgens hun wit onmogelijk geleverd gaat worden en daarom mijn order bleef hangen (besteld 27/06).
Vandaag werd ik gebeld, mijn order is in India opnieuw ingevoerd met de kleur rood.
Als het goed is wordt hij gelijk in productie genomen.
Leuke bijkomstigheid: processor T5250 is niet meer leverbaar (volgens dell) en krijg nu gratis de T7100.....

Eerst zien dan geloven..... en als ik hem hier thuis heb lach ik als laaste: 1080 euro inclusief bezorgen en BTW: T7100, 2Gb, 160Gb, Led scherm rood, BT, Wlan, 8400 .....

Ik lach pas als ik hem in mijn handen heb en niet eerder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

grotegok schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:31:
update van mijn kant:

Mijn order was gecancelled (door Dell) aangezien volgens hun wit onmogelijk geleverd gaat worden en daarom mijn order bleef hangen (besteld 27/06).
Vandaag werd ik gebeld, mijn order is in India opnieuw ingevoerd met de kleur rood.
Als het goed is wordt hij gelijk in productie genomen.
Leuke bijkomstigheid: processor T5250 is niet meer leverbaar (volgens dell) en krijg nu gratis de T7100.....

Eerst zien dan geloven..... en als ik hem hier thuis heb lach ik als laaste: 1080 euro inclusief bezorgen en BTW: T7100, 2Gb, 160Gb, Led scherm rood, BT, Wlan, 8400 .....

Dat is inderdaad heeeeeeel netjes! Gefeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

grotegok schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:31:
update van mijn kant:

Zeker een mooie prijs! voor precies hetzelfde systeem heb ik 1350 betaald incl. Ben benieuwd of ie inderdaad direct in productie gaat, anders moet ik ook maar is bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm vandaag ook ff de M1330 besteld:

T7300 2.0GHZ
2 gig ram
Gforce 8400 GS
160 gig sata
met 9 Cell accu
vingerafdruklezer
en Led scherm.

Ik hoor hier niet veel soeps over de levering... Nou de rest maar hopen. school begint over 2 week dus wil hem dan graag wel hebben!!

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reken daar maar niet op, Ik wou de laptop ook graag hebben voor school, heb de laptop besteld op 6 aug. leverdatum is 1 okt. maar zelfs daar begin ik aan te twijfelen aangezien alle wachtende voor mij ook die datum hebben gekregen omdat de laptop helaas weer niet leverbaar was :(

Maar goed, heb nog hoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:00:
Hmmm vandaag ook ff de M1330 besteld:

Ik hoor hier niet veel soeps over de levering... Nou de rest maar hopen. school begint over 2 week dus wil hem dan graag wel hebben!!

greetz
Dat kan je wel op je buik schrijven, je hebt 2 opties... Of heel lang wachten, of de bestelling opzeggen en een andere laptop kopen :) Als je een zwarte hebt besteld heb je misschien nog een beetje kans op minder lang wachten... maar ook dan is 2 weken waarschijnlijk niet het geval :)

[ Voor 15% gewijzigd door JaapWillem op 28-08-2007 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 13:41
Vraagje aan iemand die de laptop al wel heeft. Als je een 6-cell batterij hebt met wled scherm, kun je 'm dan eens voor mij op de weegschaal leggen? Ben benieuwd hoe zwaar hij dan is. Op de dell site staat wel 1.79kg, maar dat is met de 4-cell batterij (staat erbij). Zonder wled mag eventueel ook... zoveel zal dat denk ik niet uitmaken.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ghost81 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:39:
Vraagje aan iemand die de laptop al wel heeft. Als je een 6-cell batterij hebt met wled scherm, kun je 'm dan eens voor mij op de weegschaal leggen? Ben benieuwd hoe zwaar hij dan is. Op de dell site staat wel 1.79kg, maar dat is met de 4-cell batterij (staat erbij). Zonder wled mag eventueel ook... zoveel zal dat denk ik niet uitmaken.
Alvast bedankt!
Ik zal eens kijken of mijn weegschaal zulke kleine gewichtjes aan kan. Ik heb overigens geen WLED scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dus ook op de website van dell.nl in de plaatjes dat er gepraat word over een "Solid state HD".

Is deze er nog niet ?? of... want in een filmpje van dell werd er ook over verteld.
Waarom is dit niet leverbaar... ze praten over een SSHD van 250 gig...
LED display is wel leuk.. maar een SSHD is helemaal prachtig.. verbruikt nog minder stroom. En dan met een 9 cell die ik heb besteld.. dan kun je echt figuurlijk maanden laptoppen.. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 13:41
ppaddo schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:29:
[...]

Ik zal eens kijken of mijn weegschaal zulke kleine gewichtjes aan kan. Ik heb overigens geen WLED scherm...
Ik zat te denken aan een keukenweegschaal... voor bakken etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:30:
Ik zie dus ook op de website van dell.nl in de plaatjes dat er gepraat word over een "Solid state HD".

Is deze er nog niet ?? of... want in een filmpje van dell werd er ook over verteld.
Waarom is dit niet leverbaar... ze praten over een SSHD van 250 gig...
LED display is wel leuk.. maar een SSHD is helemaal prachtig.. verbruikt nog minder stroom. En dan met een 9 cell die ik heb besteld.. dan kun je echt figuurlijk maanden laptoppen.. =)
SSD's zijn er bij Dell alleen nog maar in 32 GB varianten. 250 GB zijn er volgens mij uberhaupt nog niet en als dat wel zo was zouden ze niet te betalen zijn! Heb jij misschien een bron o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Er bestaat een 3,5" SSD van 250gb maar die gebruikt meer stroom dan een 2,5" (er worden meerdere ssd-insides gecombineerd). Momenteel is er dus nog niks voor laptops, wel voor servertjes.

Een paar chipbakkers maken nu al wel 128 Mbit flashchippies en 512 mbit komt eraan, dus binnen een jaar moet er wel een fatsoenlijke ssd zijn voor laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

En dan duurt het nog wel een jaar voor het voor de consument aantrekkelijk is om te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: Wij hebben op 27 juni één van de eerste bestellingen geplaatst. 3 augustus XPS ontvangen met defecte CD ingang, product moet retour en ik krijg met spoed! een nieuwe. Zojuist weer contact gehad en blijkt dat ze hebben zitten klooien met mijn gegevens. Ik had aangegeven de voorkeur te hebben voor een stabieliere XP want op de website staat dat ze dat ook kunnen leveren!!! Die vraag had ik beter niet kunnen stellen. Verwachte levertijd is nu ergens begin oktober met jawel VISTA....
En of ik ook nog even mijn betalingsbewijs wilde opsturen want ze waren mijn betaling kwijt, ahum! Schandalig, een bestelling plaatsen, een defecte machine leveren, en vervolgens een alternatief bieden na ruim drie maanden. Delldelldell........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat dus de goede richting op.. Heeft dell nog nooit eerder ervaring gehad met een nieuw product op de markt ?? dat als het goed verkocht wordt, je er rekening mee moet houden.. etc.
Of kunnen ze de vraag niet aan ?

denk dat je minimaal dus wel een maand mag wachten... Is de praktijk.

En ojha bij mijn orderbevestiging staat.. dat ik 2 maand moet wachten.. Dat is absurd!
Toen ik mijn 24 inch TFT scherm bij hun kocht.. was hij de volgende week binnen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ghost81 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:36:
[...]
Ik zat te denken aan een keukenweegschaal... voor bakken etc...
Ik hem hem net op mijn absoluut crappy HEMA keukenweegschaal gelegd en mijn laptop met 6 cell accu en zonder bluetooth weegt een heel klein beetje meer dan 2 kilo. Ongeveer 2050 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
En mijn edd is van 3-9 naar 16-10 gegaan :( , dit wordt echt absurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

amokjeeh schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:54:
En mijn edd is van 3-9 naar 16-10 gegaan :( , dit wordt echt absurd
Mijne staat nog op 6 september, zal wel net als de vorige keer op het laatste moment veranderen naar een andere absurde datum :(
Heb gister maar een kapotte nec versa 4610 op de kop getikt voor 50 euro en er een nieuw schermpje in gehangen zodat ik in iedergeval voorlopig kan laptoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dell is shit, bestelling geannulleerd, aandelen verkocht en aandelen hp gekocht tegelijkertijd ook een niewe taplop hp voor nog geen 1200€
loook here: http://h10010.www1.hp.com...41-79744928-80489053.html
3kilio maar ga vanaf nu naar de fiitness:)

en... systeem loopt als een trein... zooooMMMM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Compleet andere laptop, uitgebreide uitleg, de ideale forumbezoeker?

• GeForceFX_BE
leverdatum zonet ook opgeschoven, naar 17/10 ...
is in ieder geval de laatste keer geweest dat ik een dell koop

P2 thunder 20" non-PP

Verwijderd

wanneer heb je besteld ??

de mijne bleef staan op 10/10 hopelijk blijft het zo

• amokjeeh
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:17:
wanneer heb je besteld ??

de mijne bleef staan op 10/10 hopelijk blijft het zo
Hij schuift ook pas op rond de 5e :)