een ding weet ik zeker.. als dell zo"n mooi speelgoed blijft maken gaan ze een pak meer verkopen en meer winst halen uit thun produkten, de opstart/ leverproblemen zullen immers snel vergeten zijn... dit model en de volgende zullen bijdragen tot een grotere winst in de toekomst en dus een hogere koers van het aandeel. Het beetje lange wachten neem ik er graag bij. Het is een zeer mooi produkt, (bij de concurrentie vind ik iets dergelijks immers niet). dat ie iets duurder is kan me ook,niet deren, aandelen dell zullen in de toekomst beslist meer opbrengen. Ik ben alvast blij dat michael dell terug aan het roer zit!
Verwijderd
Vigor, zou je een kort filmpje willen maken??!!!Vigor schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:56:
Rond 12-7 meen ik. Hoewel ik een week eerder de offerte al had opgevraagd.
Komt ook omdat ik hem specifiek om het design vroeg.Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 02:43:
@Philflow: Wel grappig dat iemand een laptop met een iPhone vergelijkt.
Goede zet van Dell, daar ben ik het helemaal mee eens.Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:03:
een ding weet ik zeker.. als dell zo"n mooi speelgoed blijft maken gaan ze een pak meer verkopen en meer winst halen uit thun produkten,
Steeds meer fabricanten besteden meer aandacht aan design. Apple en Sony begonnen er mee, nu ook Dell en Acer (gemstone etc.) en anderen.aandelen dell zullen in de toekomst beslist meer opbrengen.
Verwijderd
Je hebt niet door dat de productieband voor de rode covers misschien trager is? Dat Dell qua logistiek de zwarte variant voorang geeft? En dat de notebook van Thailand hier heen moet komen? Zo vreemd vind ik het nog allemaal niet.ppaddo schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:12:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel tof voor jou, maar dit vind ik dus echt een hele waardeloze actie van Dell!![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb de mijne bijna 2 weken eerder besteld en ik moet nog 3 weken wachten voordat dat ding geleverd gaat worden, alleen omdat ik zo slim was een rode te bestellen...
Hopelijk ben ik over drie weken ook in zo'n hallelujah stemming als Vigor, maar voorlopig zal ik niets meer bij Dell bestellen...
Misschien? Dit is in diverse berichten verschenen. Het verven van de covers was veel moeilijker dan ze dachten. Zwart blijkt het snelste om te leveren.Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:04:
[...]
Je hebt niet door dat de productieband voor de rode covers misschien trager is?
pff dude dat heet 'sarcastische opmerking'
@ Vigor: Mag ik je foto's in de TS opnemen?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Loop je nou een geintje te maken? De productieband trager is??? Alsof daar verschillende snelheden draaienVerwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:04:
[...]
Je hebt niet door dat de productieband voor de rode covers misschien trager is? En dat de notebook van Thailand hier heen moet komen? Zo vreemd vind ik het nog allemaal niet.
Volgens mijn AC bij Dell moet die laptop uit Ierland komen...
Mijn punt is gewoon dat het principe "wie het eerst komt..." bij Dell dus mooi niet opgaat. Nogmaals, ik vind het heel tof voor Vigor, maar had liever nu zelf met die laptop op mijn schoot gezeten!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Volgens mij heb je geen flauw idee hoe complex het is om een laptop build-to-order te maken, en dat er daardoor enorme verschillen in levertijd kunnen zitten. Misschien heb jij een andere geheugenconfiguratie, wat bij een andere NAND-leverancier komt, die pas geleden een stroomuitval had, of heeft de leverancier van de rode kleurstof het vraag en aanbod onderschat. Misschien is er in Shanghai wel een trein vol Hitachi hardeschijven omgevallen?ppaddo schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:39:
[...]
Loop je nou een geintje te maken? De productieband trager is??? Alsof daar verschillende snelheden draaien![]()
Volgens mijn AC bij Dell moet die laptop uit Ierland komen...
Mijn punt is gewoon dat het principe "wie het eerst komt..." bij Dell dus mooi niet opgaat. Nogmaals, ik vind het heel tof voor Vigor, maar had liever nu zelf met die laptop op mijn schoot gezeten!
Je hebt het al snel over twee compleet verschillende machines, en juist daarom is het helemaal niet vreemd dat die van jou er langer over doet. Misschien moeten er meer custom parts in, terwijl bij de laptop van Viger hij zo goed als compleet uit de schappen gehaald kon worden, hardeschijf erin, en shippen maar.
De Macbook lag na de release binnen een week op de deurmat (standaard configuratie), maar een build-to-order Macbook deed er al snel drie tot vijf weken over...
Volgens Vigor in "[Ervaringen] Dell XPS 1330" zit er een dikkere processor in, meer geheugen, een WLED scherm, een andere harde schijf, een bluetooth module en een vingerafdrukscanner in. Ver van de standaard config dus.Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:46:
[...]
Volgens mij heb je geen flauw idee hoe complex het is om een laptop build-to-order te maken, en dat er daardoor enorme verschillen in levertijd kunnen zitten. Misschien heb jij een andere geheugenconfiguratie, wat bij een andere NAND-leverancier komt, die pas geleden een stroomuitval had, of heeft de leverancier van de rode kleurstof het vraag en aanbod onderschat. Misschien is er in Shanghai wel een trein vol Hitachi hardeschijven omgevallen?
Je hebt het al snel over twee compleet verschillende machines, en juist daarom is het helemaal niet vreemd dat die van jou er langer over doet. Misschien moeten er meer custom parts in, terwijl bij de laptop van Viger hij zo goed als compleet uit de schappen gehaald kon worden, hardeschijf erin, en shippen maar.
De Macbook lag na de release binnen een week op de deurmat (standaard configuratie), maar een build-to-order Macbook deed er al snel drie tot vijf weken over...
Het probleem zal niet een omgevallen trein zijn, of een geheugen fabriek die een paar uurtjes stil heeft gelegen, maar het niet kunnen leveren van een of twee bepaalde onderdelen. Waardoor? Misschien zijn ze te vroeg begonnen met de verkoop? Of misschien hadden ze de grote vraag gewoon onderschat.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Helaas is de mijne dus zo een die van de plank af zou moeten komen (standaard config van 1249,-)en zoals je hierboven ziet, die van Vigor niet!Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:46:
[...]
Dell is gewoon veel te vroeg begonnen met de verkoop van zijn nieuwe lijn. Opzich slim, want anders had ik nu achter een Vaio C2Z/B gezeten..
Klopt wat je zegt dat ie zo van de plank hoort te komen, ware het niet dat ze enorme problemen hebben met de rode covers. In kleine productie zagen ze er mooi glanzend uit en waren ze perfect gespoten. Toen ze in grote productie gingen werden de kleuren niet mooi, bleef de verf niet goed zitten etc. Daardoor zijn ze vrijwel allemaal afgekeurd en begint het hele proces weer opnieuw. Zwart is geen enkel probleem, daarom zie je dat er (relatief) veel zwarte worden geleverd in de wereld (UK en Frankrijk inmiddels ook).ppaddo schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:31:
[...]
Helaas is de mijne dus zo een die van de plank af zou moeten komen (standaard config van 1249,-)en zoals je hierboven ziet, die van Vigor niet!
Dell is gewoon veel te vroeg begonnen met de verkoop van zijn nieuwe lijn. Opzich slim, want anders had ik nu achter een Vaio C2Z/B gezeten..
Het is ofwel sarcastisch ofwel iemand die de laatse nieuws berichten gemist heeft.
Verwijderd
Blijkbaar iemand die de laatste berichten niet gelezen heeft. Feit is dat built-to-order gecompliceerd is, en je daardoor niet een next-in-line principe hebt.Philflow schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:38:
[...]
Het is ofwel sarcastisch ofwel iemand die de laatse nieuws berichten gemist heeft.
Sure, geen probleem. Editten mag ook. Mocht je er meer willen moet je me even je mailadres geven en kan ik andere maken. Heb overigens geen videocamera, dus kan geen video maken.CLB schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:36:
pff dude dat heet 'sarcastische opmerking'![]()
@ all:
Oprecht vind ik het heel vervelend voor jullie dat je nog moet wachten, maar ik kan je vertellen, de m1330 is het waard!
Mijn config was dus niet compleet geleverd (geen vingerafdruklezer) en ik word vandaag gebeld over wat ze willen doen ter vervanging/terugbetaling. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Er werd in reviews aangegeven dat de handpalmen erg warm werden, maar bij mij valt dat ondanks een T7500 proc erg mee. Heb wel een 9 cells er aan hangen dus dat geeft extra luchtkoeling.
Als ik aan het C&C Tiberium Wars spelen ben (met veel op hoogste details) dan kan ik ongeveer 3 uur met de batterij doen.
Heb bij aanvang al veel uit de preinstall gesloopt, zoals Orange, Googlemeuk en andere onzin wat al geinstalleerd stond. Na de updates van Vista loopt de m1330 echt als een trein en met mijn specs geeft ie een performancewaarde van 4.9
Als ik aan het C&C Tiberium Wars spelen ben (met veel op hoogste details) dan kan ik ongeveer 3 uur met de batterij doen.
Heb bij aanvang al veel uit de preinstall gesloopt, zoals Orange, Googlemeuk en andere onzin wat al geinstalleerd stond. Na de updates van Vista loopt de m1330 echt als een trein en met mijn specs geeft ie een performancewaarde van 4.9
Tof! Colin[.]baak[@]gmail[.]comVigor schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:14:
Sure, geen probleem. Editten mag ook. Mocht je er meer willen moet je me even je mailadres geven en kan ik andere maken. Heb overigens geen videocamera, dus kan geen video maken.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heb je de bleutooth module al geprobeerd en zo ja, hoe bevalt die? En verder, ik las op de vorige pagina een post over mensen die klagen dat de laptop piept etc, en software problemen zou hebben, heb je daar nog iets van gemerkt?Vigor schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:19:
... Heb bij aanvang al veel uit de preinstall gesloopt, zoals Orange, Googlemeuk en andere onzin wat al geinstalleerd stond. Na de updates van Vista loopt de m1330 echt als een trein en met mijn specs geeft ie een performancewaarde van 4.9
Ik kreeg trouwens een emailtje van mijn acount manager dat alle onderdelen voor mijn laptop op 10 augustus op vooraad zouden moeten zijn, hierop heb ik gereageerd met de vraag of het dan mogelijk is dat ik mijn laptop voor 17 augustus uitgeleverd zou krijgen in plaats van mijn verwachte leverdatum van 6 september. Hierop reageerde ze met het antwoord dat het hoogstwaarschijnlijk inderdaad het geval is dat ik mijn laptop voor 17 augustus in huis heb. (waarom die datum? Ik heb de normale 5 werkdagen levertijd opgeteld bij 10 augustus, plus een mogelijk weekend omdat ik geen zin had op de agenda te kijken hoeveel dagen er daadwerkelijk tussen zitten)
De laptop heb ik op 3 juli besteld en is rood trouwens.
[ Voor 64% gewijzigd door JaapWillem op 08-08-2007 10:07 ]
Goed nieuws, ik kan mij herinneren dat we dezelfde config hebben namelijk.JaapWillem schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:00:
[...]
Heb je de bleutooth module al geprobeerd en zo ja, hoe bevalt die? En verder, ik las op de vorige pagina een post over mensen die klagen dat de laptop piept etc, en software problemen zou hebben, heb je daar nog iets van gemerkt?
Ik kreeg trouwens een emailtje van mijn acount manager dat alle onderdelen voor mijn laptop op 10 augustus op vooraad zouden moeten zijn, hierop heb ik gereageerd met de vraag of het dan mogelijk is dat ik mijn laptop voor 17 augustus uitgeleverd zou krijgen in plaats van mijn verwachte leverdatum van 6 september. Hierop reageerde ze met het antwoord dat het hoogstwaarschijnlijk inderdaad het geval is dat ik mijn laptop voor 17 augustus in huis heb. (waarom die datum? Ik heb de normale 5 werkdagen levertijd opgeteld bij 10 augustus, plus een mogelijk weekend omdat ik geen zin had op de agenda te kijken hoeveel dagen er daadwerkelijk tussen zitten)
De laptop heb ik op 3 juli besteld en is rood trouwens.
Rood Led
2 gig
geforce
160 gb
Bluetooth, wifi N
Verwijderd
dat van die problemen met de rode verf, geldt dat ook voor de 1520/1720? Ik wacht namelijk op een ruby red 1720. Zal Dell weer es bellen
Het gaat niet om verfVerwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:18:
dat van die problemen met de rode verf, geldt dat ook voor de 1520/1720? Ik wacht namelijk op een ruby red 1720. Zal Dell weer es bellen
dell bestelt de beheuizingen compleet (en dus al in een kleurtje). Waarschijnlijk (een gok van mij
the major problem appears to be the m1330's colors -- Dell says that painting these lids is much more difficult than anticipated, and that only Tuxedo Black units are coming off the line with acceptable results. As a result of these difficulties, the company is discontinuing Pearl White as an available choice -- customers who've already ordered Pearl White units will still receive them, but that'll be it.the_stickie schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:51:
[...]
Het gaat niet om verf
dell bestelt de beheuizingen compleet (en dus al in een kleurtje). Waarschijnlijk (een gok van mij) waren de zwarte populairder en hefet men daarom aan de leverancier gevraagd die voorrang te geven.
http://www.engadget.com/2...inues-pearl-white-models/
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 08-08-2007 16:09 ]
En het volledige artikel is dus op de site van Direct2Dell.com te vinden. Stof en kleinere kijkafstanden, met daarbij horende hogere kwaliteit zijn dus de boosdoeners...Philflow schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:09:
[...]
the major problem appears to be the m1330's colors -- Dell says that painting these lids is much more difficult than anticipated, and that only Tuxedo Black units are coming off the line with acceptable results. As a result of these difficulties, the company is discontinuing Pearl White as an available choice -- customers who've already ordered Pearl White units will still receive them, but that'll be it.
http://www.engadget.com/2...inues-pearl-white-models/
Zou dat betekenen dat de rode en de witte "beter" in hun verf zitten en dus beter bestand zijn tegen krassen e.d.?
Nee, dat maakt geen hol uit, stof heeft niets met de hardheid en de kwaliteit van de lak te maken. Het enige wat uit zou maken is of de ondergrond niet goed zou hechten bijvoorbeeld. Ik ga er van uit dat dit proces voor alle kleuren gelijk is door een zelfde undercoating.ppaddo schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:22:
[...]
Zou dat betekenen dat de rode en de witte "beter" in hun verf zitten en dus beter bestand zijn tegen krassen e.d.?
Waarschijnlijk zijn er 3 verschillende types lak, zoals bij auto's bijvoorbeeld. Grondlagen, kleurlagen en een blanke aflaklagen voor de glans.
En wat reallife pics van Vigor -clickable-
Und?Vigor schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:14:
Mijn config was dus niet compleet geleverd (geen vingerafdruklezer) en ik word vandaag gebeld over wat ze willen doen ter vervanging/terugbetaling. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Na, de meneer bij Dell zei me dat ik mijn geld terug kon krijgen van de lezer en raadde me aan om 'm niet terug te sturen en te wachten op een ander. Dus krijg ik binnen anderhalve week wat losse centen terug....
Hmm waar ik 't gelezen heb weet ik niet meer, maar er werd gezegd dat als je Dell niet klopte, je 'm mocht houden, de goede je later werd toegestuurd en je de oude dan weer moest opsturen naar Dell!
Heb je daar niks over gehoord...?
Als je voor zo'n optie kiest en 'm niet krijgt... Je kiest 'm namelijk niet voor niets!?
Als je voor zo'n optie kiest en 'm niet krijgt... Je kiest 'm namelijk niet voor niets!?
Jup that was me. In Amerika is het een paar keer fout gegaan met led versus normaal en is het op die manier opgelost.CLB schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:00:
Hmm waar ik 't gelezen heb weet ik niet meer, maar er werd gezegd dat als je Dell niet klopte, je 'm mocht houden, de goede je later werd toegestuurd en je de oude dan weer moest opsturen naar Dell!
Erg mooie foto's Vigor. Laptop ziet er zeer strak uit.
Vigor...
Hoe lang heeft er gezeten tussen productiefase en de uiteindelijke levering van het apparaat?
Als ik het goed bekenen heb een dag of 5 toch?
Ik vraag dit om een beetje in te kunnen schatten wanneer ik mij zorgen moet maken of mijn EDD van 21-8 nog wel gehaald gaat worden.
Als mijn optelsommetje klopt moet ik mij vanaf halverwege volgende week ernstig zorgen gaan maken over de integriteit van Dell.
Hoe lang heeft er gezeten tussen productiefase en de uiteindelijke levering van het apparaat?
Als ik het goed bekenen heb een dag of 5 toch?
Ik vraag dit om een beetje in te kunnen schatten wanneer ik mij zorgen moet maken of mijn EDD van 21-8 nog wel gehaald gaat worden.
Als mijn optelsommetje klopt moet ik mij vanaf halverwege volgende week ernstig zorgen gaan maken over de integriteit van Dell.
Inderdaad, het heeft ongeveer 5 dagen geduurd. Zoals ik al zei, ik zou er op wachten want de laptop is het zeker waard!!!!
Nog even volhouden jullie!!! Kom op he!!!!
Nog even volhouden jullie!!! Kom op he!!!!
Verwijderd
Ik kreeg net een telefoontje van DHL, volgende week maandag tussen 3pm-6pm wordt de laptop geleverd. Laptop is op 27 July besteld. Vrij snel moet ik zeggen.
Zeer snel. Ik denk dat er een aantal mensen gek worden hier...
Verwijderd
zo zie je maar, nu komen de leveringen goed op gang...veel lawaai voor eigenlijk...niks:)
en de koers van dell stijgt gisteren weer met 2 % .
Dell is terug op de goede weg...
en de koers van dell stijgt gisteren weer met 2 % .
Dell is terug op de goede weg...
july??? dat meen je niet???Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:54:
Ik kreeg net een telefoontje van DHL, volgende week maandag tussen 3pm-6pm wordt de laptop geleverd. Laptop is op 27 July besteld. Vrij snel moet ik zeggen.
om de huidige leverproblemen van Dell "niks" te noemen lijkt me een lichtelijk understatement.Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:58:
.veel lawaai voor eigenlijk...niks:)
1 goed geleverde laptop brengt daar geen verandering in.
[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 09-08-2007 12:12 ]
Als je z'n eerdere post bekijkt zie je dat ie in Hongkong zit en hem daar ook besteld heeft. Totaal niet vergelijkbaar met de situatie in Nederland dus
* mindcre8r gaat ook in de wachtrij staan..
Config:
XPS M1330 CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800,4M
13.3"WXGA White-LED
2 GB mem
9 Cell Accu
200 GB 7200rpm HD
Dell TrueMobile Bluetooth
2 jaar NBD garantie
gratis tas en gratis vingerprint reader.
Totaal prijs incl BTW incl verzenden 1588 euro.
bij bestellen staat er 7 weken levertijd a.t.m.
Config:
13.3"WXGA White-LED
2 GB mem
9 Cell Accu
200 GB 7200rpm HD
2 jaar NBD garantie
[ Voor 7% gewijzigd door mindcre8r op 09-08-2007 15:11 ]
Bears and Bulls
Dude, ik kom met zo een systeem op iets van €2150 uit.
Heb je er meteen 100 besteld of hoe heb je die korting geregeld
Nou ik zie op t.net deze mooie portable van Asus:
nieuws: Asus introduceert U3-laptop met ingebouwde gps
Voor meer plaatjes:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3831
Nu wordt het echt lastig ... ach ja. Heb mijn aanschaf uitgesteld voor onbepaalde tijd maar op dit moment Grootste nadeel is voor zover ik kan zien de externe optische drive. Ach ja ...
Voor meer plaatjes:
Nu wordt het echt lastig ... ach ja. Heb mijn aanschaf uitgesteld voor onbepaalde tijd maar op dit moment Grootste nadeel is voor zover ik kan zien de externe optische drive. Ach ja ...
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Asus is nu inderdaad bezig om eindelijk wat nieuwe laptops op de markt te brengen. Ik denk dat ik voor de V2S ga. Wel 14" maar je krijgt voor een dikke €1200 een C2D 7500, 2GB mem, 160GB HD, WXGA+, 1GB Turbomem, een 8600GS en twee batterijen.FongWan schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:57:
Voor meer plaatjes:
[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 09-08-2007 17:11 ]
Verwijderd
Nog sterker, ik had een foutje (ik kon mijn vorige post niet editen) gemaakt soms raak ik wel eens de tijd kwijt, ik heb de laptop verleden week donderdag besteld. Dus 2 augustus. Het is inderdaad via HK besteld.
Ik vroeg maandag hoe het zat met de delay (wereldwijd) en toen ineens had mijn AC het ge-escaleerd. Ging vrij vlot ineens.
Ik moet eerst nog maar eens zien of alles er goed uit ziet.
Wholy f*cking hell, dat is werkelijk suuuuperstrak design'tje gek
Maar is 1200,- niet erg erg goedkoop (geschat) Beetje erg cheap imho?
Als die echt 1200,- is vind ik 'n GO8600GS en 'n 5400rpm'er wel erg nice...
Als die hier duurder gaat worden, dan hadden ze er wel 'n GT'je en 'n 7200rpm'er inmogen doen!
Als die hier duurder gaat worden, dan hadden ze er wel 'n GT'je en 'n 7200rpm'er inmogen doen!
Strak! en gelukkig geen leren armsteunen zoals de U3fsfikke schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:02:
[...]Ik denk dat ik voor de V2S ga. Wel 14" maar je krijgt voor een dikke €1200 een C2D 7500, 2GB mem, 160GB HD, WXGA+, 1GB Turbomem, een 8600GS en twee batterijen.
Dat is volgens mij de beste deal die ik hier ooit heb gezien. Erg goede prijs.mindcre8r schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:01:
Misschien is er nu meer mogelijk nu ze daadwerkelijk van de band afkomen?
Mwah denk dat 't eerder te maken heeft met de gekozen config, oftewel MONSTER-LIJKPhilflow schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:37:
Misschien is er nu meer mogelijk nu ze daadwerkelijk van de band afkomen?
Denk dat ze dan wel wat extra korting mogen geven, en bij die 'standaardconfigs' gewoon minder.
De winkelprijs is iets van $1750, dat is €1277 Daar komt dan iets van $100 verzendkosten bij.CLB schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:20:
Wholy f*cking hell, dat is werkelijk suuuuperstrak design'tje gek![]()
Via het forum van Notebookreview.com wordt een group buy georganiseerd om korting te krijgen. Daarbij heeft btotech.com een aanbod van $100 korting plus een gratis externe 160GB notbookschijf, en op hun eigen forum hebben ze een pre-order voor $110 dollar korting en gratis verzenden (naar de US helaas, totaal €1233 excl verzenden) Dat laatste aanbod is nog open, die andere is uitverkocht.
Verder biedt MilestonePC.com via NBR $100 korting en een gratis 100GB externe schijf bij 100+ orders.
Douane moet je wel voorbij zien te komen. Voor mij maakt dat niet zo veel uit omdat ik de BTW die ik daar zou betalen toch af kan trekken.
[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 09-08-2007 17:49 ]
Offtopic: misschien is het goedkoper om te importeren vanuit Taiwan dan uit de VS. Dat is voor Sony Vaio iig wel zo. (Vanuit Japan is goedkoper dan vanuit VS.)fsfikke schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:48:
[...]
De winkelprijs is iets van $1750, dat is €1277 Daar komt dan iets van $100 verzendkosten bij.
Via het forum van Notebookreview.com wordt een group buy georganiseerd om korting te krijgen.
Ja okee, nu hebben we 't dus over importeren
met HMDIFongWan schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:57:
Voor meer plaatjes:
So what!? VGA-DVI is echt 'n hype-verschil...
Zou pas leuk worden als er 'n Blueray-speler inzit en er 'n HDMI-aansluiting op de klaptop zou zitten
Haha vieze editter

Zou pas leuk worden als er 'n Blueray-speler inzit en er 'n HDMI-aansluiting op de klaptop zou zitten
Haha vieze editter
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 09-08-2007 19:23 ]
Klopt, had ik vergeten erbij te zetten. In Nederland zal de winkelprijs iets van 1800 zijn. Maar een vergelijkbare 1330 zal duurder uitkomen denk ik.
"nieuws"
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3880
Shipping delays on the new Dell Inspiron and XPS line of notebooks are causing people to wait several weeks longer than they anticipated for their notebooks as Dell keeps delaying existing orders and pushing out delivery dates.
Shipping delays on the new Dell Inspiron and XPS line of notebooks are causing people to wait several weeks longer than they anticipated for their notebooks as Dell keeps delaying existing orders and pushing out delivery dates.
Hahahhaha, jij durft dat nog nieuws te noemen?!?!Philflow schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:19:
"nieuws"
ja, ja, ik snap ook wel waarom het tussen "" staat
er staan wat nieuwe details als je het hele bericht leest.ppaddo schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:21:
[...]
Hahahhaha, jij durft dat nog nieuws te noemen?!?!
inderdaad.ja, ja, ik snap ook wel waarom het tussen "" staat
Sorry, maar dit geloof ik niet totdat ik een factuur gezien heb. Dit zou betekenen dat je 500 euro kortingen heb gekregen en dat lijkt me zelfs als je zakelijke klant bent onwaarschijnlijk.mindcre8r schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:01:
Config:
13.3"WXGA White-LED
2 GB mem
9 Cell Accu
200 GB 7200rpm HD
2 jaar NBD garantie
Nog meer dan 500 volgens mij. Lijkt me ook sterk. Maarja, ik weet het niet.Vigor schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:15:
[...]
Sorry, maar dit geloof ik niet totdat ik een factuur gezien heb. Dit zou betekenen dat je 500 euro kortingen heb gekregen en dat lijkt me zelfs als je zakelijke klant bent onwaarschijnlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 09-08-2007 23:22 ]
Waarom zou je stoer doen en iets wat nep is in de wereld helpen?
Of het moet dit zijn: Onverklaarbare objecten in de lucht in Japan & USA wat toen gelinkt was aan die Playstation III wedstrijd
Of het moet dit zijn: Onverklaarbare objecten in de lucht in Japan & USA wat toen gelinkt was aan die Playstation III wedstrijd
mensen kennenfsfikke schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:48:
Dude, ik kom met zo een systeem op iets van €2150 uit.
plus ja ik ben ook een zakelijke klant en dell krijgt ook nog eens een order van 28 desktops incl monitor.. dus op een order van ruim 20k mag zoveel korting wel..Vigor schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:15:
[...]
Sorry, maar dit geloof ik niet totdat ik een factuur gezien heb. Dit zou betekenen dat je 500 euro kortingen heb gekregen en dat lijkt me zelfs als je zakelijke klant bent onwaarschijnlijk.
totale korting is 25,7%, das bizar idd maargoed, dell komt voor het eerst binnen door mijn toedoen als hardware leverancier voor ons bedrijf en dat is ze wat waard..
plus mijn rep op GoT is niet zoals die van toverstaf
trouwens in de offerte staat ook:
Internet Prijs: 1798
Die lage basis prijs komt ws omdat ik de garantie e.d gratis krijg.
[ Voor 65% gewijzigd door mindcre8r op 10-08-2007 07:24 ]
Bears and Bulls
Verwijderd
Update: onze 1330 is eindelijk binnen. Afgelopen maandag 6 augustus na 7 weken is het dan zover.
Helaas blijkt de fabriek nu wel erg veel haast te maken met de montage, gevolg, een vervormde notebook met beschadigde cdrom ingang en bolstaande klepjes op de bodem van de notebook.
Vooral de vervorming bij de cdrom invoer is een probleem, cd's krijgen krassen van uitstekende kunststof delen!!!!!
Dell geeft GEEN service in het nederlands dus je bent geheel afhankelijk van een engels sprekende meneer die zegt dat ie in Canada zit....;) Hij vraagt ons vriendelijk de schroevendraaiers uit de kast te halen want we gaan aan het werk!? De hele " nieuwe" notebook mag ik even openmaken en onderdeel na onderdeel verdwijnt uit mijn nieuwe machine, om te kijken of misschien de cdrom drive er scheef in zit. Hier heb ik natuurlijk geen zin in. Ik eis een nieuwe machine!
Dat kan! maar wel graag weer even achteraan in de rij aansluiten, want er moet gewoon weer een nieuwe besteld worden. Eind september is de verwachting. Wij zijn dan ruim 3 maanden onder weg!!!!!! Een schande.
Helaas blijkt de fabriek nu wel erg veel haast te maken met de montage, gevolg, een vervormde notebook met beschadigde cdrom ingang en bolstaande klepjes op de bodem van de notebook.
Vooral de vervorming bij de cdrom invoer is een probleem, cd's krijgen krassen van uitstekende kunststof delen!!!!!
Dell geeft GEEN service in het nederlands dus je bent geheel afhankelijk van een engels sprekende meneer die zegt dat ie in Canada zit....;) Hij vraagt ons vriendelijk de schroevendraaiers uit de kast te halen want we gaan aan het werk!? De hele " nieuwe" notebook mag ik even openmaken en onderdeel na onderdeel verdwijnt uit mijn nieuwe machine, om te kijken of misschien de cdrom drive er scheef in zit. Hier heb ik natuurlijk geen zin in. Ik eis een nieuwe machine!
Dat kan! maar wel graag weer even achteraan in de rij aansluiten, want er moet gewoon weer een nieuwe besteld worden. Eind september is de verwachting. Wij zijn dan ruim 3 maanden onder weg!!!!!! Een schande.
Wat een merkwaardig verhaal, dat de klantenservice je vraagt om met een schroevendraaier zelf even de hele laptop open te maken. Normaal gesproken vervalt de garantie van een product als je er zelf aan gaat zitten prutsen, daarom zitten er vaak stickertjes op die je waarschuwen dat de garantie vervalt als je de kast openschroeft. 't Is niet dat ik je niet geloof, maar het klinkt bijna te raar om waar te zijn.
en daarom mensen: investeer in NBO garantie.. heerlijk!
Bears and Bulls
Volgens mij kwam ik nog flink hoger uit met alle opties die jij had.mindcre8r schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 07:19:
[...]
Internet Prijs: 1798
Die lage basis prijs komt ws omdat ik de garantie e.d gratis krijg.
anyway, mooie korting!
Verwijderd
Ik vond het ook een vreemd verhaal maar ze hebben mij verzekerd dat de garantie niet komt te vervallen, er staat nl een opmerking in hun systeem dat ik dit samen met die medewerker heb uitgevoerd..... Welke vorm van garantie je ook kiest, bij aflevering mag je verwachten dat de machine dik in orde is!!!!!
Dell heeft bovendien eerst nog de optie gegeven om kunststof onderdelen op te sturen ter vervanging van de verkeerd gemonteerde onderdelen... Ik mocht zelf de gehel behuizing dan even demonteren, hahahaah. Ze willen dus absoluut niet dat die machine terugkomt!
Na heel veel aandringen gaan ze nu dan weer een nieuwe bestellen.
Het bizare is dat ik gewoon weer maanden kan wachten op een vervangend apparaat.
Een paar negatieve opmerkingen over de geleverde machine:
- scherm lekt inderdaad behoorlijk, vooral bovenin
- toetsenbord voelt heel goedkoop aan bovendien staat het een beetje bol
- de bestelde 9 cel batterij is belachelijk groot en maakt van een fraai apparaat een draak
- klepjes op de bodem van het apparaat stonden bol door verkeerde assemblage, probleem is gemeld en mocht ik zelf aanpassen
- zwarte behuizing is niet heel handig, tenzij je dol bent op vingers op je apparaat
- cdrom maakt redelijk veel lawaai
Verder is het een prima notebook! Nu nog even 7 weken wachten op een nieuwe!
Dell heeft bovendien eerst nog de optie gegeven om kunststof onderdelen op te sturen ter vervanging van de verkeerd gemonteerde onderdelen... Ik mocht zelf de gehel behuizing dan even demonteren, hahahaah. Ze willen dus absoluut niet dat die machine terugkomt!
Na heel veel aandringen gaan ze nu dan weer een nieuwe bestellen.
Het bizare is dat ik gewoon weer maanden kan wachten op een vervangend apparaat.
Een paar negatieve opmerkingen over de geleverde machine:
- scherm lekt inderdaad behoorlijk, vooral bovenin
- toetsenbord voelt heel goedkoop aan bovendien staat het een beetje bol
- de bestelde 9 cel batterij is belachelijk groot en maakt van een fraai apparaat een draak
- klepjes op de bodem van het apparaat stonden bol door verkeerde assemblage, probleem is gemeld en mocht ik zelf aanpassen
- zwarte behuizing is niet heel handig, tenzij je dol bent op vingers op je apparaat
- cdrom maakt redelijk veel lawaai
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt met je kritiek, behalve dan:
daar heb je zelf voor gekozen!Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:40:
ik heb die optie ook genomen, het zorgt er wel voor dat je keyboard een stuk ergonomischer komt te liggen..Philflow schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:58:
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt met je kritiek, behalve dan:
[...]
daar heb je zelf voor gekozen!
Bears and Bulls
Wat een vervelende ervaring om zo mee te beginnen! Ik snap alleen iets niet, waarom zou je 7 weken moeten wachten op een nieuwe, als er standaard bij de laptop garantie zit dat je de volgende werkdag op locatie een monteur langs krijgt?Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:40:
Ik ben wel benieuwd wat Dell zegt hierover als je ze daarop wijst.
Je wil toch geen vern*#kte machine die 'n monteurtje even komt rechtbuigen
Ik las al over complete vervanging van de kunstof onderdelen die al toegezegd werden via het telefoongesprekCLB schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:57:
Je wil toch geen vern*#kte machine die 'n monteurtje even komt rechtbuigen
Het is best geloofwaardig. Mijn bestelde 1330 met een T7700 CPU zit zelfs erg dicht bij die prijs. Als ik zijn config invoer op onze premium site dan zie ik dat het erg makkelijk kan zelfs.Vigor schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:15:
[...]
Het ligt er maar net aan hoeveel hardware je per jaar afneemt van Dell. En dan heb ik het niet over duizenden euro's
Verwijderd
Ik heb ook een dell xps 1330 besteld (2dagen) geleden, voor ik wist dat er zoveer vertraging op was ,mijn aflever datum staat op 3 OCTOBER
jammer genoeg kan ik niet zo lang wachten, dus hoe moet ik mijn geld terug vragen als dit nog gaat ? En ja ik heb per overschrijving betaald
Afvast bedankt nicotje (1ste post.)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 22:52 ]
Verwijderd
Heb de laptop dinsdag al ontvangen, had hem iets van een week na release besteld. Mooi apparaatje hoor, ziet er goed uit allemaal, is netjes bezorgd. Een dag later hebben ze van dell gebeld of de latop wel compleet was, of alle assecoires er wel bij zitten ed...
Een vriend wacht ook nog altijd op zijn laptop, hij heeft hem eerder besteld als ik en krijgt hem zoals het er nu uit ziet een maand later, is eigenlijk van de gekke dat het zo lang duurt.
Tegen die vriend zeiden ze eerst dat het scherm een probleem was, en dat is dan nu de processor geworden... Raar trouwens, dat anderen hem dan wel krijgen....
Maargoed, voor de mensen die hun bestelling gaan annuleren omdat ze niet meer willen wachten, ik vind de laptop het wachten wel waard, ik vind het een prachtig apparaat!
Alleen de wifi catcher ben ik nog niet helemaal uit... Hoopte dat iemand mij kan vertellen waar ik kan vinden wat de kleurtjes van het lampje betekenen. Hij is al effen oranje, effen blauw en knipperend blauw geweest, maar dat zegt me niks allemaal... In de handleiding kan ik niet vinden wat de kleurtjes allemaal betekenen... Ovirgens heeft de handleiding het over windows XP, en heb er toch echt vista bij gekregen.
edit:
Een vriend wacht ook nog altijd op zijn laptop, hij heeft hem eerder besteld als ik en krijgt hem zoals het er nu uit ziet een maand later, is eigenlijk van de gekke dat het zo lang duurt.
Tegen die vriend zeiden ze eerst dat het scherm een probleem was, en dat is dan nu de processor geworden... Raar trouwens, dat anderen hem dan wel krijgen....
Maargoed, voor de mensen die hun bestelling gaan annuleren omdat ze niet meer willen wachten, ik vind de laptop het wachten wel waard, ik vind het een prachtig apparaat!
Alleen de wifi catcher ben ik nog niet helemaal uit... Hoopte dat iemand mij kan vertellen waar ik kan vinden wat de kleurtjes van het lampje betekenen. Hij is al effen oranje, effen blauw en knipperend blauw geweest, maar dat zegt me niks allemaal... In de handleiding kan ik niet vinden wat de kleurtjes allemaal betekenen... Ovirgens heeft de handleiding het over windows XP, en heb er toch echt vista bij gekregen.
edit:
Je moet gewoon een aantal keren bellen dat je dit te lang vind duren en dat je het niet vind kunnen dat ze je dit aandoen. Na een keer of 4 bellen boden zie die vriend aan om hem te annuleren. Mischien dat als je er naar vraagt hij makkelijker geannuleerd kan worden..Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:53:
Ik heb ook een dell xps 1330 besteld (2dagen) geleden, voor ik wist dat er zoveer vertraging op was ,mijn aflever datum staat op 3 OCTOBERjammer genoeg kan ik niet zo lang wachten, dus hoe moet ik mijn geld terug vragen als dit nog gaat ? En ja ik heb per overschrijving betaald
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 00:53 ]
Ik heb al een beetje gegoogled, maar wat kun je nu precies allemaal beveiligen met de Biometrische vingerafdruklezer ?
Verwijderd
Ik heb hem ook gestopt, gewoon per email gedaan. Snelle reacties, je moet je klant en ordernummer geven. En je bankrekeningnummer + naam. Dan wordt het ongeveer 5 dagen later terug overgemaakt.Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:53:
Ik heb ook een dell xps 1330 besteld (2dagen) geleden, voor ik wist dat er zoveer vertraging op was ,mijn aflever datum staat op 3 OCTOBERjammer genoeg kan ik niet zo lang wachten, dus hoe moet ik mijn geld terug vragen als dit nog gaat ? En ja ik heb per overschrijving betaald
Okok ik heb nu lang genoeg dagelijks naar de posts zitten te kijken zonder aan de discussie mee te doen... mijn naam is EeKay en ik heb een probleem (*groep antwoord: hoi EeKay*). Ik wil er vandaag over praten en mijn ervaring met de groep delen (lol)...dus:
Ik heb besteld:
WLed scherm
wifi, bluetooth en fingerprint opties
9 cell battery
Crimson red kleur (ai!)
Met btw: 1780 euri met levering gratisch en 10% korting. 5% korting.
Ik heb mijn bestelling 3 JULI geplaatst, waarna de pre-production fase op de 17 JULI is omgezet naar - tja - 17 juli. EDD is 20 Augustus, maar ik ga er vanuit dat dit ook niet gehaald word...
Hoe dan ook. Kan nog vooruit met mijn pc en mijn oude laptop rammelt ook door (P3 800 haha).. Maar ik hou vol omdat ik ook denk dat het gewoon de moeite waard is.
Ik heb wel al een nieuwe draagtas (een standaard). Leuk om te weten wellicht: de laptopskins van vandaag zorgen voor een kras (en relatief ook stoot)vrije oplossing voor laptops. Ik heb (ervan uit gaanda dat ik binnen 3 weken een laptop zou hebben; toen kwam ik hier terecht) een Crumpler tas genaamd: The 15'' Gimp aangeschaft. Na meten en piekeren lijkt deze me groot genoeg en niet te groot. (als ik die laptop nog eens krijg zal ik posten of het wat is)...
VRAAG: ik vraag me nog 1 ding af aan de mens(en) die de laptop bezit(ten):
Is de afstandsbediening geschikt om presentaties mee aan te sturen? Ik wil er graag tot ~10 tot 15 meter mee rond kunnen lopen en de slides bedienen. Indien dat namelijk niet zo is ga ik wellicht de Microsoft Notebook Presentation Mouse 8000 halen; muis en presenter (onderkant muis) in een.... kijk maar eens op youtube hehe..
Groeten en hopelijk dat de (on)geduldigen onder ons snel een laptop krijgen...
.: EeKay :.
Ik heb besteld:
WLed scherm
wifi, bluetooth en fingerprint opties
9 cell battery
Crimson red kleur (ai!)
Met btw: 1780 euri met levering gratisch en 10% korting. 5% korting.
Ik heb mijn bestelling 3 JULI geplaatst, waarna de pre-production fase op de 17 JULI is omgezet naar - tja - 17 juli. EDD is 20 Augustus, maar ik ga er vanuit dat dit ook niet gehaald word...
Hoe dan ook. Kan nog vooruit met mijn pc en mijn oude laptop rammelt ook door (P3 800 haha).. Maar ik hou vol omdat ik ook denk dat het gewoon de moeite waard is.
Ik heb wel al een nieuwe draagtas (een standaard). Leuk om te weten wellicht: de laptopskins van vandaag zorgen voor een kras (en relatief ook stoot)vrije oplossing voor laptops. Ik heb (ervan uit gaanda dat ik binnen 3 weken een laptop zou hebben; toen kwam ik hier terecht) een Crumpler tas genaamd: The 15'' Gimp aangeschaft. Na meten en piekeren lijkt deze me groot genoeg en niet te groot. (als ik die laptop nog eens krijg zal ik posten of het wat is)...
VRAAG: ik vraag me nog 1 ding af aan de mens(en) die de laptop bezit(ten):
Is de afstandsbediening geschikt om presentaties mee aan te sturen? Ik wil er graag tot ~10 tot 15 meter mee rond kunnen lopen en de slides bedienen. Indien dat namelijk niet zo is ga ik wellicht de Microsoft Notebook Presentation Mouse 8000 halen; muis en presenter (onderkant muis) in een.... kijk maar eens op youtube hehe..
Groeten en hopelijk dat de (on)geduldigen onder ons snel een laptop krijgen...
.: EeKay :.
HAHAHAHAHAHA Dat is echte Bert Visscher humor!EeKay schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:16:
...(*groep antwoord: hoi EeKay*)...
Hoi EeKay!
Welkom bij het Tering-wat-wachten-we-met-zijn-allen-lang-op-die-M1330-Club.
Ik vind het wel een interessante vraag die je stelt...
VIGOR kan jij eens kijken of dat werkt in bijvoorbeeld Powerpoint.
Het doorklikken van sheets is het enige wat me nu nog bindt aan mijn bureau als ik lesgeef!
Ik ben net zoals jij benieuwd of de EDD nu wel gehaald gaat worden. De mijne staat een dag later in de planning en ook ik geloof er inmiddels echt geen ruk meer van dat ie op tijd gaat komen. En aangezien ik op dit moment nog geen laptop heb, moet ik mijn examens en lesstof gewoon ouderwetsch binnen achter mijn pc'tje in elkaar rammelen...
@Xander2000: damn mijn zaterdagse garigheid heeft dus nu officieel een afwijking van 5%... ik heb nog even gekeken naar die coupon codes en toen naar mijn factuur; ik heb 5% korting gehad.
Achja. Per week wachttijd is het maar peanuts
. Keen eye Xander 
Ik word trouwens regelmatig door ene prive nummer gebeld op de momenten dat mijn telefoon op de werkplek ligt en ik in meeting zit (grr). Vraag me iedere keer af of die Dell nu weer gebeld heeft
.
EeKay
Achja. Per week wachttijd is het maar peanuts
Ik word trouwens regelmatig door ene prive nummer gebeld op de momenten dat mijn telefoon op de werkplek ligt en ik in meeting zit (grr). Vraag me iedere keer af of die Dell nu weer gebeld heeft
EeKay
dit is totaal niks vreemd aan dit doet dell zo ver ik weet al jaren, niks voor niks staan op hun site hoe de hele laptop in elkaar zit. Alles wat ze jouw zelf kunnen laten doen via de telefoon scheeld hun geld, zeker als je bv zoals ik altijd onsite garantie hebt.jj71 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:05:
Wat een merkwaardig verhaal, dat de klantenservice je vraagt om met een schroevendraaier zelf even de hele laptop open te maken. Normaal gesproken vervalt de garantie van een product als je er zelf aan gaat zitten prutsen, daarom zitten er vaak stickertjes op die je waarschuwen dat de garantie vervalt als je de kast openschroeft. 't Is niet dat ik je niet geloof, maar het klinkt bijna te raar om waar te zijn.
Ik heb nu al jaren dell notebooks gehad, niet veel gehad, 2 dingen het eerste de interne cdrom hebben ze mij zelf totaal laten vervangen (ze stuurden even een nieuwe op) en het 2de mocht ik eerst alles proberen om het display wat kapot was even goed te testen. (behuizing open maken en alle kabels testen van de display)
ze calculeren dus gewoon de risico's in, zo vaak gaat het echt mis als ze het zelf doen, zo vaak lossen ze het zelf op... onder de streep zoveel winst..
Ik heb een totaal andere ervaring. Toen ik problemen had heb ik alleen wat diagnotische testjes hoeven te doen en de rest werd geregeld door dell. En een cd/DVD drive vervangen is meestal niet meer dan een schroefjejoco schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:42:
[...]
dit is totaal niks vreemd aan dit doet dell zo ver ik weet al jaren, niks voor niks staan op hun site hoe de hele laptop in elkaar zit. Alles wat ze jouw zelf kunnen laten doen via de telefoon scheeld hun geld, zeker als je bv zoals ik altijd onsite garantie hebt.
Ik heb nu al jaren dell notebooks gehad, niet veel gehad, 2 dingen het eerste de interne cdrom hebben ze mij zelf totaal laten vervangen (ze stuurden even een nieuwe op) en het 2de mocht ik eerst alles proberen om het display wat kapot was even goed te testen. (behuizing open maken en alle kabels testen van de display)
ze calculeren dus gewoon de risico's in, zo vaak gaat het echt mis als ze het zelf doen, zo vaak lossen ze het zelf op... onder de streep zoveel winst..
Verwijderd
Oke dank u jongens ik heb een mail gezonden naar dell en als dit niet werkt zal ik bellen ,mag ik vragen aan jullie die deze dell xps 1330 geannuleerd hebben, wat waren jullie alternatieven ? Ik dacht dat de nieuwe zwarte macbook en os x schijnt stukken beter te zijn dan vista.
Ik heb ook gegoogled en wel op wat Dell voor biometrische software gebruikt. Ik weet de naam niet meer en ook de url, maar je kunt de volgende dingen met een vingerscanner beveiligen:hermedico schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 02:03:
Ik heb al een beetje gegoogled, maar wat kun je nu precies allemaal beveiligen met de Biometrische vingerafdruklezer ?
[zowieso kun je er dit mee]
- bestanden encrypten
- windows login via vingerafdruk
- er zijn ook softwarepaketten waarmee je e.e.a. kunt zoals wachtwoorden beveiligen etc.
[als deze dezelfde software bevat als die ik op internet vond -gebruikt op Dell machines]
Dan kun je ook je BIOS beveiligen. Dit is eigenlijk het meest handige; je kunt dan je pc niet opstarten zonder je vingerafdruk OF een ZEER LANG wachtwoord dat je opschrijft en in je kluis bewaart....
Vergis je bij deze oplossing echter niet; als iemand met een schroevedraaier je harddisk eruit sloopt kunnen ze evengoed bij de info (tenzij je met een softwareoplossing de inhoud van je harddisk encrypt)...
Grtz,
EeKay
Beetje zelfonderzoek kan denk geen kwaad hehVerwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:33:
wat waren jullie alternatieven ?
@ EeKay: Je hoeft hier niet te groeten
Verwijderd
Eindelijk, hij is verzonden, mag ik hem morgen of dinsdag ontvangen:)....
Besteld 17 Juli, 2,2 ghz, 200gb ( 7200rpm ), bio, Bleutooth, WLED black cover etc, kosten 1568 net.....
Zal wat foto's posten als hij er is.......................
Besteld 17 Juli, 2,2 ghz, 200gb ( 7200rpm ), bio, Bleutooth, WLED black cover etc, kosten 1568 net.....
Zal wat foto's posten als hij er is.......................
Verwijderd
Uw bestelling is verzonden sinds 11-8-2007 Fase:5. Verzonden
1. Bestelling wordt verwerkt
2. In preproductie
3. In productie
4. Levering wordt voorbereid
5. Verzonden zaterdag, augustus 11, 2007
Uw bestelling wordt momenteel verzonden via onze leveringspartner (koerierbedrijf) / postservice.
Voor meer informatie - inclusief updates over de geschatte leveringsdatum - klikt u op de link naar de website van het koerierbedrijf.
Meer details
Uw Order Informatie
Dell Klantnummer: NL____________
Dell Order nummer: ____________
Meer Informatie
Orderdatum: 17-7-2007
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 29-8-2007
Werkelijke verzenddatum: 11-8-2007
Naam transporteur: UPS
1. Bestelling wordt verwerkt
2. In preproductie
3. In productie
4. Levering wordt voorbereid
5. Verzonden zaterdag, augustus 11, 2007
Uw bestelling wordt momenteel verzonden via onze leveringspartner (koerierbedrijf) / postservice.
Voor meer informatie - inclusief updates over de geschatte leveringsdatum - klikt u op de link naar de website van het koerierbedrijf.
Meer details
Uw Order Informatie
Dell Klantnummer: NL____________
Dell Order nummer: ____________
Meer Informatie
Orderdatum: 17-7-2007
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 29-8-2007
Werkelijke verzenddatum: 11-8-2007
Naam transporteur: UPS
Ok dan! ik heb mijne origineel op 3 juli besteld. Ik las via een link hier (naar engadget ofzo) dat de de laptop met rode deksel erop 11 dagen (ik vermoed werkdagen) vertraging had.
Deze is 17 juli besteld en de 11 augustus verzonden? 17 min 3 is 14 dagen later besteld MINUS 11 dagen vertraging... jippie dan is de mijne drie dagen geleden verstuurd? haha.. nou ja. ik check iig mijn mail (via telefoon) regelmatig om te wachten op de updated status mail die ze sturen. Ondertussen pak ik een koud biertje
@Mike1975: zou je kunnen checken of de remote met een presentatietool (ms powerpoint etc) werkt? ik bedoel je kunt het straks posten vanuit je nieuwe lappie
Deze is 17 juli besteld en de 11 augustus verzonden? 17 min 3 is 14 dagen later besteld MINUS 11 dagen vertraging... jippie dan is de mijne drie dagen geleden verstuurd? haha.. nou ja. ik check iig mijn mail (via telefoon) regelmatig om te wachten op de updated status mail die ze sturen. Ondertussen pak ik een koud biertje
@Mike1975: zou je kunnen checken of de remote met een presentatietool (ms powerpoint etc) werkt? ik bedoel je kunt het straks posten vanuit je nieuwe lappie
Verwijderd
Ik probeer uit te zoeken of het aansluiten van een tv via s-video of composite over de vga-poort mogelijk is.
Met Dell gebeld maar die mailt een antwoord met een aanbieding van een hdmi-kabel.
In de gebruikershandleiding wordt wel melding gemaakt van het aansluiten via s-video of composite. Dat geeft mij de indruk dat dat wel mogelijk is.
De chipsets X3100 en 8400m gs zouden dit kunnen, maar de implementatie van Dell zou dat dan wel mogelijk moeten maken.
In de diverse fora wordt deze vraag ook niet beantwoord.
Kortom weet iemand of dit mogelijk is?
Met Dell gebeld maar die mailt een antwoord met een aanbieding van een hdmi-kabel.
In de gebruikershandleiding wordt wel melding gemaakt van het aansluiten via s-video of composite. Dat geeft mij de indruk dat dat wel mogelijk is.
De chipsets X3100 en 8400m gs zouden dit kunnen, maar de implementatie van Dell zou dat dan wel mogelijk moeten maken.
Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar!Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:55:
Heb trouwens ook weer een scammer gevonden op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl...uw.html%23photo%3Fimg%3D1
Wat denken die mensen toch?
Verwijderd
Wel een erg slechte scam, iets aanbieden dat nog niet geleverd kan zijn.JaapWillem schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 01:11:
[...]
Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar!
Heb trouwens ook weer een scammer gevonden op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl...uw.html%23photo%3Fimg%3D1
Wat denken die mensen toch?
Het is al de 2e keer dat ik het op marktplaats tegenkom zo... blijkbaar heb ik er een neusje voorVerwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 01:19:
[...]
Wel een erg slechte scam, iets aanbieden dat nog niet geleverd kan zijn.
Gewoon ff melden dat het "in strijd met de regels is", dan is ie ook zo weer weg!JaapWillem schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 02:07:
[...]
Het is al de 2e keer dat ik het op marktplaats tegenkom zo... blijkbaar heb ik er een neusje voor
Verwijderd
Dat zal ik zeker doen, ga hem helemaal uitgebreid testen!!! ik verwacht dat hij er morgen, anders woensdag altijd is!!..EeKay schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:31:
Ok dan! ik heb mijne origineel op 3 juli besteld. Ik las via een link hier (naar engadget ofzo) dat de de laptop met rode deksel erop 11 dagen (ik vermoed werkdagen) vertraging had.
De videokaart van de MacBook, een Intel integrated video oplossing, is erg sloom vergeleken met de nVidia kaart van de Dell XPS M1330. Als je een MacBook met een goede videokaart wil dan moet je een MacBook Pro nemen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:33:
Oke dank u jongens ik heb een mail gezonden naar dell en als dit niet werkt zal ik bellen ,mag ik vragen aan jullie die deze dell xps 1330 geannuleerd hebben, wat waren jullie alternatieven ? Ik dacht dat de nieuwe zwarte macbook en os x schijnt stukken beter te zijn dan vista.
OS X schijnt stukken beter te zijn dan Vista...? Niet als je allemaal software voor Windows hebt, dan heb je helemaal niets aan OS X. Verder zullen we hier maar niet op ingaan, want er zijn al genoeg Mac-vs-Windows flamewars.

[ Voor 4% gewijzigd door jj71 op 13-08-2007 08:56 ]
Verwijderd
Goeiemorgen luitjes,
Ik heb net de m1330 binnen gekregen en hij ziet er mooi uit moet ik zeggen. Ik heb een scherm zonder LEDs, maar zeer scherp. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe een scherm met LEDs eruit ziet.
Ik ga ff spelen.
Ik heb net de m1330 binnen gekregen en hij ziet er mooi uit moet ik zeggen. Ik heb een scherm zonder LEDs, maar zeer scherp. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe een scherm met LEDs eruit ziet.
Ik ga ff spelen.
Nou, ik heb onderhand wel hoop. Nog een weekje of 2 doorkomen en dan zal vast wel ergens een mail komen... Ik ben vanmorgen weer door een prive nummer gebeld (en gemist). Krijg waanideën dat Dell me belt om te vragen of een zwart deksel ook goed is lolz... Ik hou me mobiel iig goed in de gaten nu.
Voorzichtig spelen Sc2ptical
... btw: ik neem aan dat jouw versie goed in elkaar geschroeft is?
Voorzichtig spelen Sc2ptical
[ Voor 14% gewijzigd door EeKay op 13-08-2007 13:24 ]
Geloof me, dat doet Dell echt niet. In al mijn mails staat mijn telefoonnummer erbij, maar nooit is daar gebruik van gemaakt door Dell...EeKay schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:23:
Nou, ik heb onderhand wel hoop. Nog een weekje of 2 doorkomen en dan zal vast wel ergens een mail komen... Ik ben vanmorgen weer door een prive nummer gebeld (en gemist). Krijg waanideën dat Dell me belt om te vragen of een zwart deksel ook goed is lolz... Ik hou me mobiel iig goed in de gaten nu.
Daarentegen, je hebt toch niet voor niets de rode cover gekozen? Ik wil gewoon over twee weken met een rode M1330 in mijn handjes zitten! Twee maanden wachten is wel lang genoeg geweest!
Volgens mij zit Dell die notebooks van ons geld in te kopen. Lijkt het in ieders geval wel op. Ik vind het niet erg om wat te wachten op een notebook die je op maat maakt, maar al die onzin van niet leverbare spullen... ik krijg echt het idee dat ze gewoon goedkoper willen inkopen en daarom gewoon wat rekken en van ons geld nog ergens wat rente trekken. Gaat over een groot bedrag als ik alleen al hier en op het forum van Notebookreview kijk. Eigenlijk zouden we allemaal massaal moeten cancellen, kijken of ze dan nog niet willen terugbellen...Ikzelf wacht al sinds 28 juni en nu begint het toch wel lang te worden, Terugbellen hebben ze inderdaad nog nooit van gehoord bij Dell. Mijn vorige AM belde trouwens wel terug maar die is allang weer weg bij de XPS afdeling.
Nou, vanmiddag even met Dell gebeld, maar itt alle succesverhalen hier was het op geen enkele wijze mogelijk om een aantrekkelijke prijs af te spreken.
Volgens mij kan het zo:Xander2000 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:53:
Nou, vanmiddag even met Dell gebeld, maar itt alle succesverhalen hier was het op geen enkele wijze mogelijk om een aantrekkelijke prijs af te spreken.
1 Eerst een offerte aanvragen via de telefoon, vraag minder extra's dan je nodig hebt.
2 ff wachten
3 Vervolgens opbellen met je personal AM (die de offerte heeft gemaakt) en dan onderhandelen over de extra's en verzendkosten. Het kan handig zijn als je een exacte configuratie en prijs hebt van een concurrent.
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 13-08-2007 17:33 ]
Dit topic is gesloten.