Toon posts:

vista hardware probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb enkele problemen met m'n nieuwe pc :( waar ik niet onmiddelijk iets voor vind en hoop hier wat hulp te vinden :)

mijn spec's: motherboard: Asus P5N32 SLI-Premium
RAM: 2*1gb corsair ddr2 533mhz
graphics: 1ste kaart was asus radeon xtx 1950 pro 256mb deze bleek niet te werken
dus ben ik overgeschakeld op asus radeon xtx 1950 pro 512mb
cpu: intel dual core 2.4hz
voeding: antec phantom 500w
hdd: raptor 36gb boot disk (10.000 rpm)
maxtor 280gb (7.200 rpm)

na alles te hebben geïnstaleerd (nieuwste drivers en bios) loopt alles wel goe maar ik heb namelijk een verscxhrikkelijke vertraging op het openen van vensters en muis bewegingen zodat het gewoon niet mogelijk is om nog normaal te werken.
een venster openen duurt 15-30 sec en zeer schokkerig
een muisbeweging duurt 5-15sec en ik zie de beweging van de muis zelf niet hij gaat gewoon van punt a naar b zonder dat ik hem zie bewegen.

het vreemde van dit alles is dat m'n neef dezelfde pc heeft en daar ging alles wel perfect en bij een vriend ging ook alles goed (zelfde systeem) maar hij draait wel vista ultimate.

verder heb ik een foutmelding gezien i.v.m. atikmdag is beschadigd en hersteld (--> onderdeel van m'n grafische drivers) heb die dan meerdere malen gewist en opnieuw geïnstaleerd thans werkten die bij m'n neef perfect :?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:29

M2M

medicijnman

nieuwe videokaart drivers lijken mij de beste oplossing

wel zorgen dat je de oude HELEMAAL verwijdert, het liefst met een drivercleaner programma (niet commercieel!, gewoon freeware!)

Succes, Maarten.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:16:
nieuwe videokaart drivers lijken mij de beste oplossing

wel zorgen dat je de oude HELEMAAL verwijdert, het liefst met een drivercleaner programma (niet commercieel!, gewoon freeware!)

Succes, Maarten.
bedankt dacht ook al zoiets nu schijnt dit al bekend te zijn sinds driver 7.2/7.3 ondertussen zitten we aan 7.6 :'( lousy sellouts

ma blijft toch zeer vreemd dat het wel allemaal perfect draait bij mijn neef en z'n maat

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Op wat voor een snelheid draait je processor? Hoe staat het met je moederbord drivers?

Wauw, een sig!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:29

M2M

medicijnman

en ter info, ff je juiste specs opzoeken. Ik kan wel gokken dat je cpu een E6600 is, en je videokaart een 1950 XTX of 1950 PRO van AMD (vroeger ATI)

als het goed is kan je de exacte namen terugvinden op je factuur.

@ ontopic:

als de drivers problemen geven vanaf 7.2, waarom zet je 7.0 er dan niet op?

-_-

Verwijderd

al eens gekeken welk proces voor deze CPU load zorgt?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle snelle reacties ;)

update spec's

mobo: p5n32-sli premium/wifi (asus)
cpu: intel dual core E6600 2.4ghz
ram: corsair cm2x 6400c4 latency: 4-4-4-12
voeding: 500w phantom 12v
grafka: asus eax 1950 xtx 512mb

mobo driver waren allen geupdate (nieuwste drivers incl bios)
geprobeerd met aller 1ste versies van de grafka drivers zelfde probleem (werd gewoon als probleem vermeld vanaf 7.2) (heb nu alle drivers geprobeerd van 1ste beta tot laatste nieuwe 7.6)
nagekeken op toetsenbord cpu draait rond 15-20% en ram rond de 30% (G15 toetsenbord) heb dit bevestigd in taakbeheer zelfde waarden

heb nog 1 bijkomend probleem gevonden onder systeemapparaten i.v.m. m'n ACPI

gerefereerd naar attkacpi (gezocht op google maar vind hier niets over)

oh en zwaartste proces liep rond de 14.000

misschien toch maar terug gaan naar xp hopende dat ze de drivers vlug fix'en :|
Pagina: 1