Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu
Is het nu een chip die cryptografische algoritmes in hardware uitvoert om zaken te versnellen? Wat is de verbetering ten opzichte van softwarematige encryptie? Je kan die key niet veranderen omdat hij op je chip gebrand zit? Ik kan in ieder geval geen reden ontdekken waarom dit apparaat betrouwbaarder is dan TrueCrypt.The TPM uses a root key protected in silicon to enhance native Microsoft™ operating system file and folder encryption and lay the foundation for authentication of TPM-enable PCs to the corporate network.
[ Voor 15% gewijzigd door Ivo op 27-06-2007 12:01 ]
Ik weet dus niet hoe dat TPM systeem werkt en ik hoop dat mensen hier dat wel weten.
M.i. zou het goed voor TrueCrypt zijn als ze uiteindelijk ook de TPM chips gaan gebruiken.
[ Voor 9% gewijzigd door mr_obb op 27-06-2007 12:41 ]
Verwijderd
Maak je inmiddels gebruik van deze Chip?GabberKooij schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 08:55:
Ik heb een HP laptop met TPM Embedded Security Chip die gebruikt kan worden bij het encrypten van NTFS volumes. Heeft iemand hier ervaring mee, is dit betrouwbaar.
En als ik het vergelijkt met een oplossing als TrueCrypt wat zijn dan de voor en nadelen?
Ik heb zo mijn bedenkingen bij NTFS encryptie, maar misschien dat dit in combinatie met de TPM Embedded Security Chip wel betrouwbaar is?
Martijn
Voordeel van die chip is dat er geen merkbare vertraging is, nadeel is dat als je laptop kapot gaat je de hd niet ergens anders uit kunt lezen...
Verwijderd
Gewoon regelmatig backuppen naar externe schijf lijkt me.LiquidSmoke schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:14:
Ik heb dit ook; in je bios kun je encryptie aan en uit zetten, ze noemen het dan drive lock.
Voordeel van die chip is dat er geen merkbare vertraging is, nadeel is dat als je laptop kapot gaat je de hd niet ergens anders uit kunt lezen...
Jammer dat alleen Vista Enterprise/Ultimate dit ondersteund.
Ja, HP levert software mee waarmee dit ook op hun laptops werkt. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer als truecrypt
Ja, ik gebruik geen bitlockerVerwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:04:
Jij crypt met de HP software en dus niet met Bitlocker?
Er is trouwens ook een mogelijkheid om BitLocker te gebruiken zonder TPM. Er wordt dan bij het opstarten om een wachtwoord gevraagd. Je hebt hier twee partities voor nodig. Standaard staat deze mogelijkheid uit.
BitLocker is dus ook te gebruiken met een wachtwoord. Het zou dus mogelijk moeten zijn om de TPM te gebruiken en als de HDD stuk gaat een wachtwoord.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.