poort doorsturen met speedtouch 716/uTorrent

Pagina: 1
Acties:
  • 973 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij met utorrent (tot nu toe altijd een limewire klant geweest) die wel download ondanks dat ie aangeeft edat de poort niet doorstuurt en dus downloaden gaat bijhoorlijk langzaam. Dus ik dacht ik ga t proberen (had nog nooit eerder van poorten gehoord..). Internet opgezocht maar nooit echt gevonden wat ik nodig had. Mijn router staat ook niet op portforward.com.
Heb de site van mijn router gevonden en de instelling Games&Applications Sharing. Daar kan je applicaties toewijzen aan een device; uTorrent stond niet in de lijst. Ik heb toen in eerste instantie een nieuwe aangemaakt genaamd uTorrent en dit ingevuld:
Protocol Port Range Translate To ... Trigger Protocol Trigger Port
Any 32459 - 32459 32459 - 32459 Any 32459
Die vervolgens aan mijn comp. toegewezen
Instelling onder verbinding bij uTorrent ook deze poort toegewezen, maar utorrent gaf aan nog steeds geen open poort te hebben...
Ik bittorrent toegewezen aan mijn comp (nog steeds via speedtouch site) --> blijkt poort 6881-6889 te gebruiken en vervolgens die instelling gecloned voor een weer nieuwe applicatie die ik heb aangemaakt onder naam mTorrent, toegewezen aan mijn comp, 6681 ingevuld onder verbinding van utorrent maar weer niet goed!

Wat doe ik fout?! En beter nog hoe moet ik t goed doen?

dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik kan je router anders gewoon terug vinden bij portforward.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee hij staat dus niet op portforward :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh waCHT JOUW link! :) router heeft blijkbaar nieuwe naam
en las jouw post verkeerd; toch een beetje moe...
super bedankt! ik ga t meteen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok heb alles gedaan wat in the portforward guide stond en nog geeft uTorrent aan dat de door mij gekozen poort niet wordt doorgestuurd!! ik word er helemaal gek van.
portforward.com heeft me eerst een static ip adress laten aanmaken en dat is eigenlijk t enige waarvan ik niet helemaal zeker ben dat dat helemaal goed is gegaan (hoefde overigens dat adress daarna nergens voor te gebruiken bij de stappen van t openen van de poort) maar ik ben nog gewoon online en als ik mijn (nu nieuwe) static ip addres intoets kom ik op mijn computer uit... maar het rare is wel dat als ik uTorrent dan laat testen of ik mijn poort goed doorstuur hij dan met de foutmelding komt: Checking port 32459 on 84.80.etc...

Error! Port 32459 does not appear to be open.
maar 84.80. etc is niet het static ip adres dat ik dus net had aangemaakt voor mijn comp!
anyways...
wederom bedankt als er nog iemand is die snapt wat ik fout doet en me daar mee wil/kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
p.s. is er niet een (torrent) programmaatje dat dit gewoon lekker allemaal zelf doet en verder ook leuk/makkelijk in gebruik is zodat ik me hier niet meer druk over hoef te maken?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

nl.bol.com, play.com, etc bieden de mogelijkheid om heel gebruiksvriendelijk aan je films te komen. Verder is het als het goed is een kwestie van de handleiding van je router i.c.m. de portmapping tutorials overal op het web ;)
Zie vooral ook de FAQ van Netwerken, waar ik je topic ook heen verplaats. (Haal ik meteen even '(help?)' uit je topictitel, je bent niet de enige die hulp vraagt :P )

Maar goed, ik ken jouw router niet en je geeft al goed aan waar je vastloopt dus misschien is er wat anders aan de hand.

Open deur: je torrent gebruikt wel die poorten en niet andere?

[ Voor 77% gewijzigd door F_J_K op 27-06-2007 07:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel voor de tips FJK! en ja hij gebruikt wel die poorten, ik had help erbij gezet omdat ik juist wou voorkomen dat anderen dachten dat ik de oplossing had en ze daarmee naar mijn post lokken... :)
Als ik het antwoord/oplossing eindelijk vind zal ik het zeker hier plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verrek, je had inderdaad ook al gezegd welke poorten utorrent zelf gebruikte :X Sorry.

Verder: check op iets van een firewall op je lokale PC (Windows firewall, in een virusscanner ingebouwd, oid). En check of het aantal connecties niet te hoog is voor je apparaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1