Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zitten uitproberen hoe ik een wachtwoord op de speedtouch 780, dat ding van InternetPlusBellen van KPN, ook wel de KPN Experia Box genoemd, kan zetten.. Nu heb ik iets verkeerd gedaan, en ik kan er niet meer op komen. Hoe kan ik het ding nu resetten? Er zit een reset-knop op de achterkant, moet ik die 1 seconde indrukken of 10? Als hij aan of uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 15:56
eerste hit op google("reset speedtouch 780")

Hardware reset
Proceed as follows:
1 Make sure the SpeedTouch™ is turned on.
2 Use a pen or an unfolded paperclip to push the recessed reset button on the
back panel. The reset button is marked with a red circle. Push it until the power
LED lights red - this will take about 7 seconds.
3 Release the reset button.
4 The SpeedTouch™ restarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem net volgens de instructie van cosmo_roel gereset. Echter blijft hij nu nog steeds vragen om een wachtwoord als ik de web-interface wil openen. Wie weet hoe ik dit probleem op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:07:
Ik heb hem net volgens de instructie van cosmo_roel gereset. Echter blijft hij nu nog steeds vragen om een wachtwoord als ik de web-interface wil openen. Wie weet hoe ik dit probleem op kan lossen?
Misschien is dat een soort van soft-reset? Misschien moet je de reset wat langer ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier meer informatie over misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft 'het ding' dit gedaan:

2 Use a pen or an unfolded paperclip to push the recessed reset button on the
back panel. The reset button is marked with a red circle. Push it until the power
LED lights red - this will take about 7 seconds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heeft het ding gedaan, maar het ding wil nog steeds een wachtwoord van me :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 08:16
Ja dat heeft het ding gedaan, maar het ding wil nog steeds een wachtwoord van me :/
Als je het wachtwoord met Internet Explorer (7) heb ingesteld, dan heb je - volgens KPN - een probleem. Resetten zou dan weer toegang moeten geven. Volgens de jongens van KPN moet je _GEEN_ IE gebruiken om de modem te configureren, zoals het instellen van een wachtwoord, maar Firefox o.i.d. Ik heb het geprobeerd met Firefox - het werkt....

Siem Weel

[ Voor 5% gewijzigd door Simon Weel op 07-07-2007 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Misschien een stomme vraag, maar is het niet gewoon het volgende (Standaard waardes van de Speedtouch serie)

User: Administrator (<<< Let op de hoofdletter A)
pass: [geen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ik heb hetzelfde probleem dus, ik heb bij wachtwoord niks ingesteld en kom er nu niet meer in.
Ook niet als ik gewoon als user: Administrator doe en als pass niks.
Is een hard-reset echt het enige om hem weer te kunnen gebruiken (en dan moet die waarschijnlijk weer helemaal opnieuw geconfigureerd worden)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 15:51
Ik heb het zelfde probleem!! ik heb hem van solcon!! weet iemand hoe je er weer in komt?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 15:51
Zo ik ben er uit! ik moest bij username en paswoord Administrator invullen!!!!!

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

dodo79

witte dikke tonnie

haha, dit had ik vorige week ook, maar dan met een speedtouch 546.
Het bleek na erg lang zoeken en bellen met de servicedesk van speedtouch dat dat ding gewoon geen firmware heeft op dat moment.
Alles leek te werken, maar dat ding bleef om een password vragen.
Na een reset heb ik er meteen firmware naar toe gestuurd, en dat werkte perfect.
Geen gezeur meer om passwords, en de modem werkt weer

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik kan een nieuw topic aanmaken, maar probeer het even op deze manier.

Ik beschik over een speedtouch st780wl (geen xperia box) en die is gister gecrashd.
Ik heb geen gateway meer, dus ik kan hem zowel draadloos als bedraad niet meer bereiken op ip/url.
De usb kabel heb ik geinstalleerd en ik heb verbinding, maar de speedtouch software loopt vast op de usb verbinding. (gebruik universele usb kabel + windows 7)
resetten werkt ook niet. Hij reset wel zo lijkt het, maar ik krijg niet meer mijn "klikje" en settings wijzigen ook niet.

Apparaat is dus onbereikbaar en ook update/install wizard kunnen de router niet vinden.

iemand enig id wat te doen?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het beste lijkt me in jouw geval om KPN te bellen. Goeie kans dat je apparaat gewoon defect is.
Een factory reset hoort altijd te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

CherandarGuard schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:16:
Het beste lijkt me in jouw geval om KPN te bellen. Goeie kans dat je apparaat gewoon defect is.
Een factory reset hoort altijd te werken.
in mijn geval dus telfort (het is geen xperia box)
Ja ik weet niet wat de exacte reset procedure is. Ik heb resetbutton + aanzetten en 20 sec resetbuttong geprobeerd. Andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Adapter niet defect?
Anders hem even openschroeven en kijken of de microswitch niet los zit op de printplaat.
Pagina: 1