Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IR afstandsbediening door glasvezelkabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende.
Mijn satteliet tuner is aangesloten op mijn video-in van de computer zodat ik tv kan kijken.
Dat gaat uit de kunst alleen de afstandsbediening heeft een nogal kort bereik (tuner staat maar 5m verderop).
Als ik iets wil doen val ik zowat uit mijn stoel omdat ik met gestrekte arm de afstandsbediening moet richten (over de bank richten).

Er zijn van die IR versterkers maar daar heb je weer twee stopcontacten voor nodig, weer een apparaat erbij.
Nu dacht ik het volgende.
Ik maak een soort houder voor de afstandsbediening waarbij het oogje voor een glasvezelkabel komt.
Die kabel gaat onder het tapijt door naar de tuner en zend zo de IR signalen uit.

Gaat dat lukken en waar haal ik glasvezelkabel (of wat voor kabel dan ook).

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik denk het niet. Licht dat de glasvezel in gaat zal nog maar een hele lage intensiteit hebben en waarschijnlijk erg snel gedempt worden in de fibre. Verder zal je sowieso het 'uiteinde' van de fiber direct voor de ontvanger in je apparaat moeten hebben, want echt goed stralen zal het uiteinde ook niet doen.

Het lijkt me een hopeloze missie :P

De versterkers waar je het over hebt doen allemaal wat ze pretenderen; versterken ;)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Twee stopcontacten voor 1 IR versterker? Hoe doe je dat?

Ik denk dat er niet veel van je licht daadwerkelijk door de glasvezel gaat. Ik denk dat je beter je afstandsbediening kan openschroeven en er een andere IR led in kan stoppen, en afhankelijk van het schema ook nog meer stroom de led in sturen.

Of gewoon voor de versterker gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 26-06-2007 23:38 ]

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Zou zelf de afstandsbediening laten zoals die is... je kunt hooguit de batterijen vervangen ;) en (als de afstandsbediening regelmatig is gevallen) even alle contactjes opnieuw solderen. Solderen heeft wonderen gedaan voor mijn afstandsbediening die regelmatig de grond tegen komt :D

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

eh.. Ik heb vakantiewerk gedaan bij een bedrijf dat glasvezel last voor internetproviders enzo.. Nu kan ik je verzekeren dat zoon kabeltje nog een pak kleiner is dan een halve millimeter... M.a.w. je krijgt het infrarood signaal nooit genoeg gebundeld naar het opp van de fiber toe.. Eventueel moet je opzoek naar lange 'patchkoorden', waarmee ze fibers in het rack doorverbinden dus, Daar is misschien iets mee te doen, ALS je een manier vindt om 't licht te bundelen.. Furby-killer zijn idee lijkt me het beste..

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Dat glasvezel-idee kun je vergeten, gaat nooit lukken.

Ik denk dat je eerder succes hebt, wanneer je je afstandsbediening opfokt. Ipv de enkele led die in het ding zit via een transistor een stuk of 4 led's aansturen. Maximale stroom er doorheen laten lopen en met een beetje geluk kun je bij je overburen de tv verzetten :)

Laatste is misschien wat overdreven :+, maar dit zal wel werken :)

Wat ook nog een optie is, is zelf een soort van repeater maken. 1 kant signaal opvangen en gericht naar de ontvanger sturen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Pagina: 1