Geheugen, Brak of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
allereerst de relevante specs:
  • Geil DDR2 PC6400 1024MB (vier latjes ervan, in het totaal dus 4GB)
  • Asus P5B
  • Intel Core2Duo E6600
Vandaag probeerde ik vista te installeren op een nieuwe computer. toen kreeg ik een BSOD met de woorden memory_management. dus ik dacht even een Memtest86 te draaien. met de vier latjes stopte hij bij test #4 'Moving inversions, random pattern' de tijd ging niet meer vooruit en hij deed niets meer.

de conclusie die ik hieruit trok was dat mijn RAM brak was.
ik heb alle latjes inmiddels individueel getest, maar geen van allen stoppen ermee of geven errors.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

probeer vista eens te instaleren met 3gb inplaats van 4,of gebruik je 64bit want 32 bit ondersteunt maar 3,2 gb om precies te zijn,meschien dat daar het probleem ligt

• Flapp
dat verklaart alleen niet waarom memtest crashde.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Heb je een setting voor in de BIOS van de P5B; zie ook oa.dit draadje op GoT.
Ff zoeken op 'P5B 4GB' had je dat zo kunnen vertellen ;)

Dan nog maar eens een MemTest een paar uur laten draaien ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Flapp
die functie waar je op doelt is waarschijnlijk memory remapping. -> die staat ook aan.
dat verklaart echter niet waarom memtest niet crasht op de individuele modules, maar wel op alle 4

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Klok ze eens onder naar b.v. DDR667. De geheugen controller van de i965 kan geen 4x 800MHz aan data aan (schijnt). Er wordt aangeraden dan 2x2GB DDR800 te nemen of op DDR667 speeds te draaien.

Zie oa. dit draadje voor meer info in het support forum van Corsair ... succes !

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Pagina: 1