Grote verschillen in bezoekersaantallen

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11 13:25
Ik hoop dat ik dit in het goede deelforum neergezet heb, zoniet hoor ik het graag!

Op mijn werk lopen we tegen een vreemd probleem aan. Sinds een jaar doen we mee aan Google Adwords en een van de voordelen daarvan is dat nauwkeurig het bezoek van de website geëvalueerd kan worden. Aantal bezoekers, duur van het bezoek en dergelijke kan allemaal bekeken worden. Hardstikke handig natuurlijk, alleen speelt het volgende; onze website wordt gehost via Vevida en wanneer we de bezoekerscijfers van Vevida erbij pakken blijken die 2 tot 5 keer hoger te zijn als de Google Adwords resultaten... Graag wil ik weten wat betrouwbaarder is.

Hebben jullie dit probleem al eerder opgemerkt / meegemaakt en welke cijfers zijn betrouwbaarder?

Ik hoor het graag van jullie, alvast heel erg bedankt!

Damien Fransçoise

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11 13:25
Kent niemand van jullie dit probleem? Het is toch niet mogelijk dat niemand op GOT dit probleem kent :P...

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

grote kans dat bot-verkeer worden meegenomen bij de een.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Misschien is de ene teller met sessies en de andere niet.

- Zonder sessies wordt de teller telkens +1 verhoogd. Dus als dezelfde persoon 5 keer op refresh klikt wordt de teller ook verhoogd met 5.

- Met sessie wordt de teller maar verhoogd met 1. Dit is omdat er een bepaalde duur staat op het IP van die persoon. Dus refreshen kan hier niet. (wel wanneer de sessie-periode afgelopen is)

Met sessie is eigelijk de meest correcte teller, want deze telt het aantal 'verschillende' bezoekers.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 09:22
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:33:
Misschien is de ene teller met sessies en de andere niet.

- Zonder sessies wordt de teller telkens +1 verhoogd. Dus als dezelfde persoon 5 keer op refresh klikt wordt de teller ook verhoogd met 5.

- Met sessie wordt de teller maar verhoogd met 1. Dit is omdat er een bepaalde duur staat op het IP van die persoon. Dus refreshen kan hier niet. (wel wanneer de sessie-periode afgelopen is)

Met sessie is eigelijk de meest correcte teller, want deze telt het aantal 'verschillende' bezoekers.
Dit was ook het eerste dat bij mij opkwam, die manier van tellen is natuurlijk veel realistischer. Ze zullen beide ongetwijfeld gelijk hebben, je moet ze alleen anders interpreteren.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

kmf schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:25:
grote kans dat bot-verkeer worden meegenomen bij de een.
Dit is het antwoord, volgens mij maakt webalizer geen verschil tussen normale bezoekers en bots.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Heeft te maken met wat je een bezoeker vind.

Visit/Hit -> Iemand komt op je site met op ipadres: 1, vervolgens komt die persoon nog een keer op je site met ipadres: 1. Aantal hits is nu 2.

Bezoeker -> Als iemand met hetzelfde ip-adres 2 keer binnen een bepaalde tijd tijd (bijvoorbeeld 10 minuten) terugkomt dan blijft het één bezoek.

Als die tijd bij google en je host dus anders is dan loopt de teller sneller na gelang de tijd korter is. Waar ik nu werk staat die tijd op 15 minuten. Enigste nadeel is dat er veel bedrijven/mensen achter een NAT router zitten en dus als één bezoek worden geregistreerd.

Wil je het echt goed meten dan zul je zelf de accesslogs moeten analyseren met een tooltje die aan jullie eisen en wensen voldoed.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 28-06-2007 11:03 ]

Pagina: 1