Toon posts:

url al bezet

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van ons wil een bepaalde url hebben (hierna te noemen bezet.nl) nu is bezet.nl al bezet door een ander bedrijf.
Dit is volgens sidn.nl hun 2e domein die ze hebben geregistreerd, en volgens de KvK handel is de naam bezet alleen geregistreerd door mijn klant.

Heeft mijn klant nu meerrecht op deze url? of is het echt wie er het eerste bij is heeft hem?

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:47
Wie het eerst komt, idd.

Behalve wanneer jullie 'bezet' gedeponeerd hebben als merknaam en de andere partij niet, dan kan je proberen de naam op te eisen.

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:52

soap

diskoers.

JA, en hier waren al topics over geweest 8-)
Move ff naar Internet en Telefonie

.

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

emzed

*

Er recht op hebben is één, je recht halen is een ander verhaal.
Via de rechter kun je dat vast en zeker wel afdwingen maar dat kost weer $$$$ en vooral tijd.

Domeinkapers zijn slimmerikken en hebben dit door, ze treffen dan een schikking en verkopen het domein voor een meier of 8 a 10.

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 20:17 schreef funky_tom het volgende:
Een klant van ons wil een bepaalde url hebben (hierna te noemen bezet.nl) nu is bezet.nl al bezet door een ander bedrijf.
Dit is volgens sidn.nl hun 2e domein die ze hebben geregistreerd, en volgens de KvK handel is de naam bezet alleen geregistreerd door mijn klant.

Heeft mijn klant nu meerrecht op deze url? of is het echt wie er het eerste bij is heeft hem?
als die domeinnaam erg lijkt op hun handelsnaam.... is het inderdaad wie het eerst komt wie ...etc anyway, als dat niet het geval is en wel bij het andere bedrijf,
dan heb je inderdaad wel "recht" op die naam...:P

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:17
Bezet.nl is een site die gaat over plastic zakjes :). Trouwens wel logisch dat bezet al bezet is natuurlijk...

• llevering
  • Laatst online: 08-05 15:43
Op donderdag 08 februari 2001 23:41 schreef MvdM het volgende:
Bezet.nl is een site die gaat over plastic zakjes :). Trouwens wel logisch dat bezet al bezet is natuurlijk...
Lezen!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 00:17
Op vrijdag 09 februari 2001 08:13 schreef llevering het volgende:

[..]

Lezen!
Het was maar een geintje hoor! :)

Verwijderd

totally offtopic:)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 08 februari 2001 21:13 schreef Kertjuh het volgende:

[..]

als die domeinnaam erg lijkt op hun handelsnaam.... is het inderdaad wie het eerst komt wie ...etc anyway, als dat niet het geval is en wel bij het andere bedrijf,
dan heb je inderdaad wel "recht" op die naam...:P
Tenzij de andere 'bezet' in een heel andere branche werkzaam is en er geen verwarring kan ontstaan over de identiteit.
..dus bezet 1 levert grasmaaimachines en bezet 2 (geen keten) verkoopt dameskleding ofzo.

In dat geval pist degene die het .nl domein niet heeft geregd naast de pot.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Het is helemaal niet "wie het eerst komt"....

Als het een merk of bedrfijfsnaam is of als je er duidelijk verlies onder lijd geloof ik, dan kun je dat domein alsnog opeisen.

Voor echt advies moet je natuurlijk bij en jurist zijn, en iet bij de gemiddelde tweaker ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 10 februari 2001 13:28 schreef RopStop het volgende:
Het is helemaal niet "wie het eerst komt"....
Dat ligt er dus aan. Het is wel het basis principe.
Als het een merk of bedrfijfsnaam is of als je er duidelijk verlies onder lijd geloof ik, dan kun je dat domein alsnog opeisen.
Nogmaals, dat ligt er maar net aan. Zie ook mijn post hierboven.
voorbeeld:
fictiefbedrijf 1 is een fietsenfabriek, met handelsmerk op dat produktgebied, KVK en al.
fictiefbedrijf 2 is een bierbrouwerij, met inschrijving KVK en handelsmerk, op diens produktgebied.

fictiefbedrijf 1 heeft de domeinnaam, en nu bedenkt fictiefbedrijf 2 iets en wil het domein gaan registeren. Helaas, pindakaas.

Er is geen naamsverwarring+produkt verwarring mogelijk, want daarvoor zijn ze beiden te bekend.
Dan pist fictiefbedrijf 2 mooi naast de pot.

Zie ook de Gamma bijvoorbeeld.
Voor echt advies moet je natuurlijk bij en jurist zijn, en iet bij de gemiddelde tweaker ;)
begin maar wat te lezen over merkenrecht op Europees nivo en je wordt vanzelf strontziek ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Waar ik echt bewondering voor had is deze, op zich logische, oplossing voor dit soort problemen :
www.alteon.com
en dat in court-case-happy USA.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 13:54 schreef mvdejong het volgende:
Waar ik echt bewondering voor had is deze, op zich logische, oplossing voor dit soort problemen :
www.alteon.com
en dat in court-case-happy USA.
indeed, goed opgelost, gene die het domein als eerste had is echt klasse vent dan, ik weet niet of zoveel mensen dit zouden doen nl.

Aan de andere kant, als iemand op die site komt, omt ie toch wel op de plek dat ie moet komen met of zonder gedeelde pagina...dus tja:)

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
<offtopic>
Ze hadden er alleen http-refreshje in moeten zetten.

Nu moest ik de source bekijken om te snappen dat de pagina van Alteon Websystems is.
</offtopic>

Ik kan het antwoord van Backslash trouwens bevestigen.
Pagina: 1