Toon posts:

netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 netwerkkaarten en een hub nodig. Heeft iemand een idee welk merk/type ik het best kan kopen. Het is voor het delen van een internetverbinding.
Is 10mb dan voldoende?

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

10 MBit is mer dan voldoende om mee te internetten ;)

als je ook nog van elkaar binnen het netwerk veelt wilt kopieren dan is 100MBit erg lekker.

Het spul van Sitecom (bij elke PC boer te krijgen) is niet duur maar goed genoeg vind ik. (10/100MBit kaartje met 8m kabel = +/- 75,-- ,4 poorts 10Mbit hub = +/- 100,--).

sitecom heeft ook een 8 poorts 10/100 hub voor +/- 250 piek, dus je kunt later altijd weer upgraden.

Verwijderd

jah. een 100mbit huppie is veels te duur. ik heb hier een thrust gamers network kit gekocht (= 1 nic met ingebouwde 4 poorts 10mbit hub) en 1 gewone nic) voor F120, nou hangt er in de server een echte 100mbit, die het doorpaast aan die 10mbit hub, en ik zit dus hier achter sygate. haal toch nog nette snelheden van tot max. 200kbps Afbeeldingslocatie: http://www.weirdsoft.domainvalet.com/coool.gif

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Ja, voor delen van internet-verbinding is 10 Mb genoeg.

Om twee computers op het internet (via kabelmodem) aan te sluiten is geen hub nodig, maar slechts een utp-cross kabel (tussen de twee pc's)

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Moeten bij een utp crosskabel alletwee de computers aanstaan als je met de client wil internetten(kabel)?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

antwoord op je laatste vraag: ja die moeten allebei aanstaan, want anders draait de proxyserver natuurlijk niet! je kan wel internetten op de "server" zonder dat de andere aanstaat.

Ik heb zelf wel goede ervaringen met wisecom, ik heb zelf 3 10/100 kaartjes van wisecom (39 piek per stuk) en een 100 MB UTP hubje.. (iets van 150 piek ofzo) werkt als een speer!

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1