[Autocad 2006 en nieuwer] Hoe commands aan cursor hangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:33
Hey,

sinds autocad 2006 staat het huidige commando bij je cursor. Ook wanneer je coordinaten ofdergelijke moet / kan ingeven staat dit bij je cursor. Standaart staat deze optie aan. Nu heb ik al een paar keer voorhad (zoals nu) dat dit nie meer aan je cursor hangt maar enkel bij de command regel staat. Ik denk dat ik die optie per ongeluk (via sneltoets?) uitschakel. Weet er iemand hoe ik dit terug kan aanzetten? Dat is heel ambetant aangezien ik nu steeds naar de verkeerd kant zit te kijken.

Alvast bedankt!

• kokorico
Niemand?

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 10:18
ja.. onderaan je scherm staan een aantal knoppen, o.a voor de snap, etc. daar staat ook dyn bij ( dynamische invoer oid.) en dat is de schakeloptie die je nodig hebt ;-)

Ik vind het wel jammer dat de interactie daarmee wel ook iets anders werkt waardoor ik het dus liever niet gebruik dan wel, want er staat meestal wel handige info bij die optie in beeld.
maar ja dat zal wel komen doordat ik al zoooo lang acad gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door engelbertus op 10-07-2007 16:07 ]

• kokorico
engelbertus schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:06:
ja.. onderaan je scherm staan een aantal knoppen, o.a voor de snap, etc. daar staat ook dyn bij ( dynamische invoer oid.) en dat is de schakeloptie die je nodig hebt ;-)

Ik vind het wel jammer dat de interactie daarmee wel ook iets anders werkt waardoor ik het dus liever niet gebruik dan wel, want er staat meestal wel handige info bij die optie in beeld.
maar ja dat zal wel komen doordat ik al zoooo lang acad gebruik.
Haha ok :p Had het nog niet door. Ik heb het al af en toe gehad dat et niet meer ging. Wss drukte ik per ongeluk op het knopje.
Bedankt voor de info!

edit:
met F2 kun je het ook uit/aan zetten

Ik heb nog een vraagje: hoe kun je een standaard profiel instellen? Ik heb een profiel aangemaakt maar telkens ik autocad opstart neemt ie een ander profiel.

[ Voor 12% gewijzigd door kokorico op 11-07-2007 01:43 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 10:18
kokorico schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 01:24:
[...]

Haha ok :p Had het nog niet door. Ik heb het al af en toe gehad dat et niet meer ging. Wss drukte ik per ongeluk op het knopje.
Bedankt voor de info!

edit:
met F2 kun je het ook uit/aan zetten

Ik heb nog een vraagje: hoe kun je een standaard profiel instellen? Ik heb een profiel aangemaakt maar telkens ik autocad opstart neemt ie een ander profiel.
een profiel.. profiel opslaan, en dan aan je opstartpictogram/snelkoppeling iets toevoegen bij de eigenschappen, dus het is feitelijk een commandline switch of zo. we hadden dit vroeger, maar hier gebruikt acad gewoon datgene waar ik mee ben afgesloten volgens mij. doordat ik het geen apparte profielnaam heb gegeven.

zoek dus eens welke commandline opties acad heeft, en wat er nu bij de eigenschappen van het pictogram of snelkoppeling staat.