[M2A-VM HDMI] Onboard display in Vista Home Premium

Pagina: 1
Acties:
  • 1.935 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:37
Ik heb de volgende configuratie samen gesteld:

* Antec Fusion Zwart, Zilver, mATX, 2 x 120 mm fans
* Asus M2A-VM HDMI HD DVD and Blu-ray Discs with HDCP compliant, X1250 graphics
* AMD Athlon 64 X2 3800+ (65w), 2 GHz, Socket AM2, Boxed, Dualcore
* Kingston KVR667D2N5K2/2G 2GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2)
* Samsung SpinPoint T166 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB cache, S-ATA II/300
* Samsung DVD-RW SH-S182M Bulk, Zwart
* Hauppauge PVR 500MCE Dual Tuner, FM Radio, Teletext
* Hauppauge Remote Control + Receiver MCE Remote / IR Reciever
* Microsoft MCE Keyboard Draadloos, Zwart / Grijs, Qwerty
* Mirai TFT DML-522W100 22 Inch, 5 Ms, 2 Speakers, Grijs
* Microsoft Vista Home Premium 32 Bit Home Premium, NL, OEM, Mediacenter functie

Het probleem hiermee is het volgende. Ik heb zojuist Vista geinstalleerd maar Windows herkent met geen enkele mogelijkheid de videokaart. Er wordt nu gebruik gemaakt van VgaSave..

Wat ik al heb geprobeerd:
  • De HDMI insteek kaart en de hauppauge tv kaart te verwijderen uit het systeem.
  • De drivers opnieuw geinstalleerd vanaf de asus cd-rom.
  • De drivers van de ATI X1250 gedownload bij ATi, deze geinstalleerd.
  • Vista opnieuw geinstalleerd.
Niets van bovenstaande dingen heeft geholpen. Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Of zou het moederbord defect zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb vorige week dit bordje geinstalleerd voor mijn ouders. Ik heb ook nog niet alles aan de pruttel weten te krijgen. De tv-out blijkt niet te werken. Er staat wel een 2e monitor in Vista, maar het activeren van deze monitor werkt gewoon niet. Je bent dus niet de enige met vage problemen.

Even terug op jouw probleem: ik kon gewoon de Radeon x1250 drivers installeren. Het bleken wel dezelfde drivers te zijn als die van de X1200, is dat bij jou ook het geval?

Verder: waar staat de boot-vga op in de BIOS?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:37
Boot-vga staat op Onchip.

Die Catalyst installer blijft heel lang hangen op het punt van "Grafische hardware detecteren.."

Edit:
Bij apparaatbeheer staat trouwens onder Systeemapparaten:
PCI standard PCI-to-PCI bridge. Hier staat een uitroepteken bij met de opmerkingen dat het apparaat onvoldoende vrije bronnen beschikbaar heeft.

[ Voor 46% gewijzigd door sh4dow op 26-06-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 06:46

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Om dit topic even compleet te maken voor de volgende met hetzelfde probleem.

De oplossing is de BIOS updaten, ik had nml. exact hetzelfde probleem, hierna vond Vista netjes een videokaart en was alles koek en ei!

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Welke bios revisie had je er dan opstaan voor het flashen? Als ik het goed heb had die van mijn ouders de 601. Je kan dit uitlezen met dat proggie op de cd-rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

ik weet niet meer welke er op stond een oudere iig, volgens mij heb ik nu 801 en draait perfect.

bootvga staat op onboard, aangezien de pciex in gebruik is door het uitbreidingskaartje met hdmi en spdif :D

[ Voor 36% gewijzigd door BlackBurn op 28-06-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Kunnen jullie mij vertellen of hdmi al werkt voordat ik win vista geinstalleerd heb. Ik heb hetzelfde moederbord, maar nog geen OS geinstalleerd en ik krijg het niet voor elkaar om beeld te krijgen via hdmi. Een analoge monitor op de onboard vga werkt wel.

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Ik heb hem nog geïnstalleerd met VGA monitor, dus dit weet ik niet zeker, ik denk dat dit wel moet werken, want tijdens het booten krijg ik netjes de BIOS start-up etc. te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Sorry, dat ik ook nog een vraag stel in dit topic: heeft een van jullie de tv-out via S-VHS al aan de pruttel gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AzN_GhOsT
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07 10:52

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

Ik heb geprobeerd om via de RCA uitgang beeld te krijgen op mijn TV en Beamer, maar geen succes. Catalist herkent geen 2e beeldapparatuur.

HDMI module staat aan en draai windows XP.

Heeft iemand al beeld gekregen via de s-video of de RCA video uitgangen?

Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Hier ook nog steeds niet. Ik ben eigenlijk blij dat ik niet meer de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_AzN_GhOsT schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:24:
Ik heb geprobeerd om via de RCA uitgang beeld te krijgen op mijn TV en Beamer, maar geen succes. Catalist herkent geen 2e beeldapparatuur.

HDMI module staat aan en draai windows XP.

Heeft iemand al beeld gekregen via de s-video of de RCA video uitgangen?
Ja ik heb wel beeld gekregen via de component uitgang maar het bureaublad zag er niet mooi uit,film ging nog wel maar ik had er meer van verwacht aangezien ik het voor een HTPC wil gebruiken.
Hoe ik het voor mekaar heb gekregen weet ik niet meer aangezien de driver teveel mogelijkheden had.
Ik weet wel dat er op het Asus forum veel klachten zijn over de beeldkwaliteit via de componentuitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AzN_GhOsT

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

Ik zit te denken om een s-video male naar composiet female converter aan te schaffen, misschien dat dat zal werken? Of maar een bios update afwachten, dat het probleem zal oplossen.

[ Voor 22% gewijzigd door _AzN_GhOsT op 08-08-2007 14:07 ]

Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik weet dat er binnenkort een bios update komt die ervoor zorgt dat HD 1080p voor een deel door de ati 1250 chip wordt gedecodeerd. Wellicht hebben ze ook andere dingen meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AzN_GhOsT

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

Enig idee hoe ik kan zien of ik mijn module wel werkt in apparaatbeheer? Ik las dit op een andere forum, maar hierop stond geen reactie.

Misschien rjw een antwoord hierop?

[ Voor 12% gewijzigd door _AzN_GhOsT op 08-08-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_AzN_GhOsT schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:23:
Enig idee hoe ik kan zien of ik mijn module wel werkt in apparaatbeheer? Ik las dit op een andere forum, maar hierop stond geen reactie.

Misschien rjw een antwoord hierop?
Momenteel ff niet want ik gebruik het bordje ff niet,maar onderstaand systeem.
Ik kan me alleen niet herinneren dat ik iets in het bios had ingesteld ,zat alleen te spelen met de Catalyst 7.3 driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik had jouw probleem ook. Heb vervolgens de pc aangesloten via vga (of dvi) op een computerscherm en tegelijkertijd via hdmi op mijn lcd-tv.

Daarna geboot. Hierna kon ik via de vga/dvi mijn pc besturen. Nu via beedlschermeigenschappen het 2e scherm (hdmi) geactiveerd (vai de optie 'bureaublad uitbreiden naar dit scherm'). Herstart. Nu ging het scherm via hdmi ook aan. Vervolgens het scherm via hdmi als primair beeldscherm ingesteld. Herstart (voor de zekerheid). Daarna het scherm via vga/dvi uitgezet (vinkje weghalen bij 'bureaublad uitbreiden naar dit scherm').

Hoop dat dit bij jou ook werkt.

P.S. Is er nu eindelijk eens een bios update voor dit moederbord waardoor films in 1080p beter afgespeeld worden (http://www.hardware.info/.../AMD_690G_chipset_update/)?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr. TCB schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:13:

P.S. Is er nu eindelijk eens een bios update voor dit moederbord waardoor films in 1080p beter afgespeeld worden (http://www.hardware.info/.../AMD_690G_chipset_update/)?
Vraag me af als die biosupdate er uberhaupt nog wel komt en als de Northbrigde het wel aankan want hij wordt nu al aardig heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog steeds een tvout prob , ik zit nu op de nieuwste versie 1001

Is het iemand al gelukt met de tv-out ????
s-vga en de de connector op het bijgeleverde kaartje blijven resulteren in het feit dat er geen 2e scherm zicht baar is , ik heb ati cat 7.9 installed ..

ik krijg sterk het id dat tvout in zijn gehele heel niet supported is op dit board. iemand die dit wel werkend heeft zoja welke bios versie gebruikje ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
De DSUB en de composite/svhs-out tegelijk gebruiken zal inderdaad niet werken. Dit werkt alleen met een analoog en digitaal signaal tegelijk. Ik heb de DVI samen met de SVHS aangesloten. Dit werkt nu eindelijk, na een bios flash. Toch valt het nog steeds niet goed in te stellen. Het is niet meer mogelijk om het beeld te klonen, of om het tweede scherm (tv) te gebruiken in theatre mode (full screen bij afspelen film).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:31:
De DSUB en de composite/svhs-out tegelijk gebruiken zal inderdaad niet werken. Dit werkt alleen met een analoog en digitaal signaal tegelijk. Ik heb de DVI samen met de SVHS aangesloten. Dit werkt nu eindelijk, na een bios flash. Toch valt het nog steeds niet goed in te stellen. Het is niet meer mogelijk om het beeld te klonen, of om het tweede scherm (tv) te gebruiken in theatre mode (full screen bij afspelen film).
Dus als ik jouw goed begrijp kan je dus niet die tulp aansluiting gebruiken evenals je tvout portje.
is het dus een driver probleem ?
ps welke bios ver. gebruik je ?

ik heb gewoon een ouderwets scherm , met die 9pins aansluiting, daar zit een oude pc moni op.
en een lang tulp snoer richting tv. Die had ik eerst in de tvout van het bijgeleverde HDMI kaartje gestoken , Dat werkt niet.
ik had nog een kabeltje ( zon tvout verloopje naar tulp) en dat werkt ook niet.
iemand ander id ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik denk echt niet dat jouw setup ooit zal werken. Even een overzichtje:
Digitaal: DVI, HDMI
Analoog: DSUB(oude monitor kabel), component, composite, S-VHS
Je kan dus één digitale en één analoge tegelijk gebruiken. DSUB en tulp zal dus niet tegelijk werken. De bios versie weet ik niet precies meer. Het was 1,5 maand geleden de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:33:
Ik denk echt niet dat jouw setup ooit zal werken. Even een overzichtje:
Digitaal: DVI, HDMI
Analoog: DSUB(oude monitor kabel), component, composite, S-VHS
Je kan dus één digitale en één analoge tegelijk gebruiken. DSUB en tulp zal dus niet tegelijk werken. De bios versie weet ik niet precies meer. Het was 1,5 maand geleden de nieuwste.
Ik gebruik bios versie 1001 en heb de s-video aansluiting werkend gehad. Kon inderdaad niet tegelijkertijd mijn lcd monitor (alleen vga) aansluiten.
Volgens de handleiding van het asus bord kun je inderdaad geen 2 analoge of 2 digitale samen laten werken.
Onlangs een lcd tv gekocht met een pc ingang (vga) en hdmi. Ik moest dus windows opnieuw installeren op de lcd tv met de vga aansluiting. Daarna hdmi kabel aangesloten en het buroblad gekloond (of uitgebreid kan ook) en dan pas kon ik kijken via vga en hdmi tegelijk.
Het 2e buroblad (hdmi) daarna als primary ingesteld en het 1e buroblad (vga) uitgeschakeld.
Nu zie ik alles via de hdmi.
Je moet er even achterkomen maar ik denk dat bovenstaande de beste manier is.
Overigens beeldkwaliteit via hdmi is...SUPER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
wcduck schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:07:
Sorry, dat ik ook nog een vraag stel in dit topic: heeft een van jullie de tv-out via S-VHS al aan de pruttel gekregen?
Jawel maar die doet het niet gelijktijdig met de VGA uitgang (zie manual)
Pagina: 1