artifacts bij forceware drivers

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 10:57

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Heb het probleem dat ik artifacts in beeld krijg, zie onderstaande pic.

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/4l4th6w.jpg

Ik krijg dit alleen bij de echte NVIDIA drivers, bij de standaard windows driver heb ik dit niet. Probleem is dan wel, dat ik bij de standaard driver alleen een refreshrate van 60 Hz heb. Dat is dus geen alternatief.

Tijdens save mode heb ik de problemen niet, en zowel oude als nieuwe drivers maken geen verschil.

Wat te doen?

mijn specs:

|MSI K8 Neo-platinum|Athlon 64 3200+|2 GB DDR|Gainward 6800GT [GS] @ ultra| 40 gb 7200|80 gb 7200| Iiyama 17'|NEC 3500|sb live 5.1|

windows XP SP2

Verwijderd

De default windows driver waar jij het over hebt, is niet een 'echte' driver. Deze stuurt je kaart niet hardware-geaccelereerd aan en daarom heb je maar ook beperkte dingen zoals refreshrate, en 'slome' beeldopbouw. Zodra je een Nvidia-driver wilt installeren danwel gebruiken dan gaat het fout. Windows spreekt je videokaart aan op hardware-basis nu (geaccelereerd) en zodra je hardware fouten maakt/heeft dan krijg je dit soort beelden.

Het lijkt er daarom ook op dat either je geheugen stuk is, of je kaart lijdt aan oververhitting. Dat laatste kan je uitstellen door alles even schoon te maken en er opnieuw in terug te zetten.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
temp is 40 graden, dat lijkt me niet teveel voor een hittemonster als de 6800 GT

Verwijderd

Ik lees dat je 'm op ultra hebt staan? Is dat de default van de kaart of heb je 'm zelf zo gemod?

En anders is je geheugen gewoon stuk. Kan je weinig meer aan doen :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:02

Haan

dotnetter

Ik krijg dit alleen bij de echte NVIDIA drivers, bij de standaard windows driver heb ik dit niet. Probleem is dan wel, dat ik bij de standaard driver alleen een refreshrate van 60 Hz heb. Dat is dus geen alternatief.

Tijdens save mode heb ik de problemen niet, en zowel oude als nieuwe drivers maken geen verschil.
Je kaart draait dan dus in de zogenaamde VGA modus (640x480) die erg weinig van je kaart vraagt. Best kans dat je kaart langzaamaan kapot is gegaan door je GS @ ultra te laten lopen (als je sig klopt).

Kater? Eerst water, de rest komt later

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 12:52

MeNTaL_TO

The future is not set

(jarig!)
Welke nVidiadrivers heb je allemaal geprobeerd?
En heb je het ook bij de drivers van bijv NGO.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Haan schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:43:
[...]

Je kaart draait dan dus in de zogenaamde VGA modus (640x480) die erg weinig van je kaart vraagt. Best kans dat je kaart langzaamaan kapot is gegaan door je GS @ ultra te laten lopen (als je sig klopt).
nou, tis een zogenaamde golden sample, tis dus een kaart die als GT wordt verkocht, maar getest is op ultra (en daar heb je ook de garantie voor)

warmteontwikkeling lijkt me niet het probleem, heb dezelfde problemen bij een koude start, en schoonmaken maakte geen verschil
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:47:
Welke nVidiadrivers heb je allemaal geprobeerd?
En heb je het ook bij de drivers van bijv NGO.
de laatste Win XP drivers (aangezien Vista drivers niet op XP werken lijkt me), en die van een jaar terug

[ Voor 21% gewijzigd door greatgonzo op 26-06-2007 20:53 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Tja, ziet er toch echt uit als een doorgefikte graka. Kun je een 3DBenchmark nog voltooiien zonder vastloper ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:36:
De default windows driver waar jij het over hebt, is niet een 'echte' driver. Deze stuurt je kaart niet hardware-geaccelereerd aan en daarom heb je maar ook beperkte dingen zoals refreshrate, en 'slome' beeldopbouw. Zodra je een Nvidia-driver wilt installeren danwel gebruiken dan gaat het fout. Windows spreekt je videokaart aan op hardware-basis nu (geaccelereerd) en zodra je hardware fouten maakt/heeft dan krijg je dit soort beelden.

Het lijkt er daarom ook op dat either je geheugen stuk is, of je kaart lijdt aan oververhitting. Dat laatste kan je uitstellen door alles even schoon te maken en er opnieuw in terug te zetten.
Beter kan ik het niet formuleren. Je graka is gewoon gaar.
By the way: 'golden samples' worden niet getest of ze de snelheden ook daadwerkelijk aankunnen. Niets meer dan een (zogenaamde safe margin) overclock. Ene kaart kan 10 jaar blijven draaien en de andere scheidt er na 2 jaar mee uit.

You're nothing more than a marketing-victim O-)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:02

Haan

dotnetter

kalechinees schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:03:
[...]
By the way: 'golden samples' worden niet getest of ze de snelheden ook daadwerkelijk aankunnen. Niets meer dan een (zogenaamde safe margin) overclock. Ene kaart kan 10 jaar blijven draaien en de andere scheidt er na 2 jaar mee uit.

You're nothing more than a marketing-victim O-)
Idd, als de chip echt zo goed was geweest, was ie wel als ultra variant verkocht, levert meer op :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ok... naar garantie (als je dat nog hebt na 2 jaar) kun je dus fluiten?

Verwijderd

Ja. Zeker als die al gemod is.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
tja, wordt dan toch een nieuwe kaart kopen ben ik bang... en dat betekend haast automatisch ook een nieuw moederbord, want nu nog investeren in bv een X1950PRO agp kaart is gewoon zonde

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-06 11:34
Hoe is het afgelopen!?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
toch voor een agp kaart gegaan, wacht op de volgende ronde nieuwe cpu's voordat ik een systeemupgrade doe.

de ati 1950 pro moet een dezer dagen binnen komen
Pagina: 1