Toon posts:

[XP] Verwijderde items terughalen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 892 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje >_<..

Ik heb wat verwijderd van me computer.. Een bestand.
Dit heb ik eerst verwijderd door het naar de prullbak te gooien en vanuiit daar prullebak te legen.. Maar volgens mij moet er nog ergens in je computer iets zitten waar bij je je oude items kan terug halen die je verwijderd heb via de prullebak..

Weet iemand deze optie?

In het kort:

Verwijderde items die verwijderd zijn via de prullebak, kunnen deze terug gezet worden?
(Zo ver ik weet moet er ergens iets zijn waarbij je oude *Data.. < Opgeslagen bestanden>* terug kan halen)

M.V.G, Jack

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Dit zit niet standaard in Windows, maar er zijn zogenaamde 'recovery'-tools verkrijgbaar die misschien de data voor je kunnen terughalen. Het is nooit 100% zeker dat het nog kan, dat hangt er vanaf of de data inmiddels is overschreven door nieuwe data.

Zelf gebruik ik voor dit soort gevallen Easy Recovery Professional (helaas niet gratis) maar hier zijn ook wel gratis alternatieven voor te vinden.

Even googlen op 'freeware data recovery' leverde onder andere deze verzameling tools. Ik heb met geen van die programma's ervaring, maar wellicht lukt het je daarmee.

Succes!

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De gebruikelijke datarecovery tools zou ik dan proberen.

Het hele punt van de recycle bin is dat je bij het leeggooien de pointers naar de files verwijdert en de ruimte die de oorspronkelijke files innamen vrijgeeft voor andere doeleinden :)

Je had vroeger wel Undelete, maar dat werkt met NTFS niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
zeker wel :) Active Undelete :) (maar idd niet de undelete die er default inzit :P (DOS STYLE))

Verwijderd

Restoration. Is gratis.

Pas wel op .. alles wat je downloadt en installeert kan mogelijk nét worden weggeschreven op de lokatie waar het verwijderde bestand zich bevindt. Het beste kun je het op een andere PC downloaden en op een floppy of usb-stick zetten en vandaaraf scannen.

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09-2025
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:33:
Restoration. Is gratis.

Pas wel op .. alles wat je downloadt en installeert kan mogelijk nét worden weggeschreven op de lokatie waar het verwijderde bestand zich bevindt. Het beste kun je het op een andere PC downloaden en op een floppy of usb-stick zetten en vandaaraf scannen.
Recuva is ook een erg handig tooltje
Pagina: 1