[PS2] SpeedLink SL-4260 Lightgun werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb 2 van deze jongens, maar geen van beiden werken ze, terwijl ze juist gemaakt zijn om met alle PS gevallen te werken.

http://www.speed-link.de/prod.php?lang=en&sys_id=3&pb_id=23

Een troubleshooter/walkthrough/Download/manual/FAQ hebben ze allemaal niet van dat ding, maar ja, dit is pas echt plug and play, of dat zou het moeten zijn, maar helaas.
Heeft iemand enig idee waarom ?
Als ik ze aansluit zoals ik het boekje staat dat het moet doen ze het niet.
Ik hoor wel de geluiden dat ik schiet van beide guns, maar zelfs het calibreren in Time Crisis 2 werkt gewoonweg niet.
Verder kom ik dan ook niet.
Ik heb ze ook allebei apart geprobeerd, ook met een normale controller erbij, maar die guns willen gewoon echt niet werken gewoon.
Erg uncool, gezien ik totaal net 41 euri heb neergelegd voor die dingen.
Ze worden best veel gekocht en hebben over het algemeen best goeie ratings, maarre, niet bij mij.

[ Voor 18% gewijzigd door gabiballetje op 26-06-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-10 19:15
Tikje naar SPV aangezien dit een probleem / vraag is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

gabiballetje schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:02:
Ik heb 2 van deze jongens, maar geen van beiden werken ze, terwijl ze juist gemaakt zijn om met alle PS gevallen te werken.

http://www.speed-link.de/prod.php?lang=en&sys_id=3&pb_id=23

Een troubleshooter/walkthrough/Download/manual/FAQ hebben ze allemaal niet van dat ding, maar ja, dit is pas echt plug and play, of dat zou het moeten zijn, maar helaas.
Heeft iemand enig idee waarom ?
Als ik ze aansluit zoals ik het boekje staat dat het moet doen ze het niet.
Ik hoor wel de geluiden dat ik schiet van beide guns, maar zelfs het calibreren in Time Crisis 2 werkt gewoonweg niet.
Verder kom ik dan ook niet.
Ik heb ze ook allebei apart geprobeerd, ook met een normale controller erbij, maar die guns willen gewoon echt niet werken gewoon.
Erg uncool, gezien ik totaal net 41 euri heb neergelegd voor die dingen.
Ze worden best veel gekocht en hebben over het algemeen best goeie ratings, maarre, niet bij mij.
Heb je wel een 50 hz CRT?
Ik vraag me af of ie het ook doet op 100 hz tv (of bedoelen ze dat met 100 Hz games?)

[ Voor 3% gewijzigd door MeNTaL_TO op 26-06-2007 20:14 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Hij is gemaakt voor een 100 Hertz tv compatible met 50/60 Hz games.
Daarom snap ik het ook niet echt dat ie het niet doet.
Het calibreren is echt een ramp.
Je moet blijkbaar ook een soort cursor krijgen, maar dta gaat echt niet lukken zo.
1x ben ik in game gekomen, niet dat het calibreren nou gelukt was, en inderdaad, van welke afstand of hoek dan ook, dus ook tegen het scherm aan, nog geen schot raak, dat snap ik dus echt niet.

Ik heb ook nog verschillende dingen geprobeerd zoals breedbeeld 4:3 16:9 en de hele reutemeteut, maar ook dat schijnt niete echt te helpen.
Beetje vreemd dat dit zo moeilijk is en dat calibreren nodig is, gezien Duck Hunt 20 jaar geleden zijn werk beter deed zonder al dat gezeur.
En de basis techniek is hetzelfde volgens mij.

[ Voor 27% gewijzigd door gabiballetje op 27-06-2007 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog nooit en lightgun aan de praat gekregen op een 100Hz TV. In handleiding staat altijd wel een opmerking dat de 100Hz "op sommige toestellen" niet werkt. Ik ben zelf nogal een lightgun fanaat, en ik heb er al heel wat geprobeerd. Ga er maar gewoon vanuit dat het niet werkt.

Er zijn wel alternatieven, die dan tegelijk ook geschikt zijn voor LCD- en Plasma TV's: zelf heb ik ooit een ereal RGT:G1 aanschaft, en die werkt behoorlijk goed. Helaas kun je er maar 1 tegelijk gebruiken. Ik heb er zelfs een review over geschreven (engels)

Tegenwoordig heb ik voor light gun games een apart 51cm tvtje, omdat de GunCon toch veel beter is. Ik wacht met spanning op de GunCon 3, voor de PS3, deze werkt wel op LCD en Plasma, en is naar verluidt backwards compatible met oudere GunCon games.