Toon posts:

[Vista] Sandisk USB stick vaste schijfletter toekennen

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al meerdere topics over geschreven maar deze gaven geen oplossing op mijn probleem en zijn bovendien te verouderd om nog eens omhoog te schoppen.

Ik heb een Sandisk Micro 512MB Usb stick die prima werkt.
Nu wil ik alleen mijn documenten syncroniseren met de documenten op mijn PC. Hiervoor gebruik ik GoodSync waar ik erg tevreden over ben.
Het probleem is alleen dat ik een fysieke adres moet geven van de twee locaties die gesyncroniseerd moeten worden. Van de documenten op mijn PC staat deze altijd vast. Het adres van mijn USB stick wil wel is veranderen.

Nu is mijn vraag hoe ik deze schijfletter kan koppelen met mijn USB stick zodat deze altijd vast staat voor mijn USB stick? De bedoeling is dan natuurlijk ook dat als mijn USB stick er niet in zit, en ik een andere USB stick aankoppen, deze USB stick een andere schijfletter moet krijgen dan mijn eigen USB stick normaal krijgt. Hij moet dus echt vastgehouden worden zeg maar.

Nu heb ik zelf al een paar dingen geprobeerd:

Schijfletter veranderen via schijfbeheer
Ik krijg de volgende melding als ik op Stationsletter en paden toewijzen... druk:
De bewerking is mislukt omdat de consoleweergave van Schijfbeheer niet bijgewerkt is. Vernieuw de weergave via de taak Vernieuwen....

Ik heb al geprobeerd om met mijn USB stick in de PC, de PC op te starten in de hoop deze melding te omzeilen. Had helaas geen zin.

Het gebruik van USBDLM V3.4.2
http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html

Dit tooltje werkt harstikke mooi maar doet niet wat ik wil. Hij zorgt ervoor dat mijn USB stick op een aangeven plek komt te staan maar hij staat nog steeds niet vast voor mijn USB stick.

Waar ik misschien aan zat te denken is een tooltje dat een bestand op mijn USB stick zet en een draaiend programma kijkt welke schijfletter hier aan toegewezen is. Ik weet alleen niet of dit bestaat.

Nog mooier zal zijn als ik dit gewoon via schijfbeheer kan doen, ik weet alleen niet hoe ik om die melding heen kom.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik het al...

Heb de data van mijn stick op mijn PC gekopierd en de stick opnieuw geformatteerd met een schijfletter toegekend. Nu blijft hij de letter houden die ik wil :)