Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Led's kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Hallo,

Ik wou wat led's kopen : 4x blauw 5v waar weerstand 150 bij moet
Maar waar ik ze wou halen moest met creditcard...

Verder zoeken en zoeken en zoeken totdat ik het maar opgaf.
Mijn hoop ligt nu in jullie handen.

Waar kan ik ze goedkoop halen?
Bedankt alvast :)

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 18:29

BasilFX

BasilFX

Zonder te zoeken, maar conrad heeft ze ongetwijfeld, die 150 ohm weerstand kun je er ook later zelf aanzetten.

http://www.basilfx.net

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 00:56
Je kan ook even kijken bij Okaphone

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 18:15
Ik zou ze bij http://www.led1.de/shop/ bestellen.
Dan heb je er 100 voor de prijs van die 4, inclusief weerstanden. Verzending gaat gewoon met envelop. Alleen duurt het wat langer uit Duitsland, overschrijven etc.

Verwijderd

www.world-led.com , altijd super :D

• d5stick
  • Niet online
Okaphone is OK maar daarkan ik de weerstanden niet los krijgen

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
d5stick schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:27:
Okaphone is OK maar daarkan ik de weerstanden niet los krijgen
Vast wel, misschien niet op die site, maar in de winkel zeker wel. Ik ben er wel eens geweest en het is een erg uitgebreide electronica winkel.

• d5stick
  • Niet online
ThinkPad schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:33:
[...]

Vast wel, misschien niet op die site, maar in de winkel zeker wel. Ik ben er wel eens geweest en het is een erg uitgebreide electronica winkel.
Oke ,

Mijn andere vraag
Hoe kan ik weerstand uit rekenen als ik ze parralel schakel en niet serie?

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07-2021

Reinstein

Half-Nul

1/Rt = 1/R1 + 1/R2 + 1/R3 enz

PC based oscilloscope

Verwijderd

www.leds-buy.nl, weerstanden staan bij de leds.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:01
Parallel is simpeler dan serie 8)7 want bij serie moet je eerst de voltages op gaan tellen...

R = (Vin - Vled) / Iled

Er vanuit gaande dat je netjes iedere led zijn eigen weerstand geeft that is, iets wat je in serie niet lukt.

[ Voor 27% gewijzigd door Paul op 26-06-2007 19:40 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• d5stick
  • Niet online
Sorry maar ben niet technisch :o
Kan het in Nederlandse duidelijke iedereen snapt het taal? _/-\o_

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:01
Ik kan hier een hele sarcastische opmerking plaatsen over je wiskunde, maar ik gok dat je vooral struikelt over de R. Die staat voor weerstand.

Eén gedeeld door de vervangingsweerstand = één gedeeld door weerstand1 plus 1 / weerstand2 + 1/R3 etc.

Blauw 5volt weerstand 150... Ik heb even wat verschillende blauwe leds gezocht, en ze hebben allemaal een spanningsval van ongeveer 3,5 volt. 1,5 / 150 = 10 mA. Lijkt me, voor een blauwe decoratieled, genoeg, mag zelfs wat minder. De meeste blauwe leds geven VEEL licht.
Gaat het je vooral om VEEL licht, dan kun je de weerstand nog verlagen naar 75 Ohm.

Hoe sluit je dit aan?

De rode draad van je voeding (neem aan dat het in/op/aan een pc komt?) -> een willekeurig pootje van de weerstand. Het ander pootje van de weerstand -> lange pootje van de led (anode). Het korte pootje van de led (kathode) hang je aan de zwarte draad van je voeding.
Iedere led heeft nu zijn eigen weerstand. Dit is ook de beste manier van aansluiten.

Heb je een hoger voltage kun je ze ook in serie zetten, maar parallel (één weerstand naar veel lange pootjes) gaat niet goed: verschil in lichtopbrengst en als er 1 stuk gaat dan gaan ze waarschijnlijk allemaal stuk omdat ze dan meer (en dus mogelijk teveel) stroom krijgen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• d5stick
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:53:
Ik kan hier een hele sarcastische opmerking plaatsen over je wiskunde, maar ik gok dat je vooral struikelt over de R. Die staat voor weerstand.

Eén gedeeld door de vervangingsweerstand = één gedeeld door weerstand1 plus 1 / weerstand2 + 1/R3 etc.

Heb je een hoger voltage kun je ze ook in serie zetten, maar parallel (één weerstand naar veel lange pootjes) gaat niet goed: verschil in lichtopbrengst en als er 1 stuk gaat dan gaan ze waarschijnlijk allemaal stuk omdat ze dan meer (en dus mogelijk teveel) stroom krijgen.
Bedankt _/-\o_
Super!.
1 vraagje dat zou beteken dak heel veel Ide stroomkabeltjes nodig heb want je legt uit 1 per kabel? 8)7
Ik denk dat veel mensen blij zullen zijn met de uitleg :o

[ Voor 34% gewijzigd door d5stick op 26-06-2007 20:12 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ah, kom op, dit is geen 'vraag maar raak met je basic vraagjes'-topic. Zoek en als je er echt, echt niet uitkomt kan je eens een keer een topic starten met een vraag. Kaap die dan niet met een andere vraag, da's vragen om een slotje.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.