PC6400 wordt als 5300 gezien?

Pagina: 1
Acties:

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 11:01
Hallo allmeaal,

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb namelijk 4 gig aan geheugen. 2 Kingstong en sinds gisteren ook 2 Corsair. Echter sinds ik gisteren er even goed naar gekeken heb worden mijn Kingston reepjes herkent als PC5300 Zowel met Cpuz als met Sisoftsandra en dat was me nog niet eerder opgevallen.

Dat snapte ik dus niet en ik heb het doosje erbij gepakt en daar staat toch echt 6400 op. Dus toen heb ik er een reepje van de Kingston eruit gehaald en ook daar staat 6400 op en er staat zelfs op dat stickertje "Do not remove this to avoid loss of warranty" of iets dergelijks. Ik heb mijn pc 2 maanden geleden bij salland bestelt en die hebben hem met de Kingston reepjes in elkaar gezet.

De corsair reepjes die ik gisteren gekocht heb worden wel als 6400 door cpuz en sisoftsandra gezien? Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Nu moet ik er overigens wel bij vermelden dat ik heb overgeklokt en dat ik het geheugen nu 1:1 heb draaien maarja dan nog is het vreemd want corsair ziet hij wel als pc6400 :?

[ Voor 9% gewijzigd door Kaasje123 op 26-06-2007 19:18 ]

Verwijderd

Wat hij ziet is puur wat er toevallig in de SPD-chip geprogrammeerd zit.
Dat heeft ook weer te maken met die verrekte JEDEC-specificaties en de voltages... waar ik het eigenlijk verder niet meer over wil hebben, want dat hebben we gisteren aan het eind van dit topic nog voor zitten kauwen: P5B Deluxe met 4GB?

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 11:01
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:20:
Wat hij ziet is puur wat er toevallig in de SPD-chip geprogrammeerd zit.
Dat heeft ook weer te maken met die verrekte JEDEC-specificaties en de voltages... waar ik het eigenlijk verder niet meer over wil hebben, want dat hebben we gisteren aan het eind van dit topic nog voor zitten kauwen: P5B Deluxe met 4GB?
Hmm ok sorry. Bedankt voor je info in iedergeval. Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd maargoed het zal wel heel logisch zijn als ik me er eerst even beter in verdiept had. :$

Ik kan in iedergval weer rustig ademhalen dus. :)