[2003 R2] Laten identificeren als XP

Pagina: 1
Acties:

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-03 19:58
Voor een aantal verschillende toepassingen ben ik in het bezit van een Windows 2003 RE2 Server.
Via remote desktop benader ik deze PC om een aantal specifieke applicaties remote uit te kunnen voeren. (Systeem staat dedicated op een snelle internet verbinding en wordt door meerdere gebruikers gebruikt, vandaar Windows 2003)

Ik zit nu echter met het probleem dat een van de applicaties niet wil installeren op Windows 2003 omdat dit niet wordt ondersteund. Ik weet dat er een mogelijkheid is om het register zo aan te passen dat applicaties het OS zien als Windows XP in plaats van Windows 2003. Waar ik echter ook op zoek, ik kan het niet vinden.

Kan iemand mij in de goede richting duwen?
De meest ideale oplossing zou een applicatie zijn waarbij automatisch tussen XP en 2003 geswitched kan worden. Mocht dit er niet zijn dan is een register hack ook voldoende.

Ik weet niet helemaal zeker of dit thuis hoort in Windows Clients aangezien het hier om een server OS gaat. Omdat er eigenlijk geen server specifieke zaken gevraagd worden ga ik er vanuit dat dit de beste plek is ... zoniet, dan verplaats hem maar.

...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

Zou het normaliter moeten staan, maar niet alle software kijkt alleen maar naar die key ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-03 19:58
Dat was voldoende, bedankt :)

...

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
anders nog compabilty mode wil soms ook wel uns werken ;)