[PHP] grote XML inlezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-trace
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik ontvang een zip met daarin een xml document van een X aantal occasions. Het xml document is rond de 800kb. Nu kan ik elke keer al een bezoeker komt de xml inladen, maar gaat me veel bandbreedte kosten. Verder moet het zo zijn dat bij het klikken op een occasion een popup verschijnt met desbetreffende occasion, dus zou hij weer de xml moeten doorlopen en zoeken naar key.

Is het nu slimmer om bij elke update van de zip de data in een MySQL database te laden?

You cannot not communicate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk wel, omdat je DBMS gebruik kan maken van indexes, en dat gaat met die XML niet lukken. Maar als je een SAX parser gebruikt, dan kun je ook wel vrij snel door een XML heen wandelen. Absoluut niet met een DOM parser doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dat van die bandbreedte snap ik niet zo. Je hebt 't XML bestand toch op de server zelf staan, neem ik aan?

Verder klopt je analyze prima. Overigens zal het inlezen van een 800kb XML in de meeste situaties ook niet tot schokkende vertragingen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-trace
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Birdie schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:48:
Dat van die bandbreedte snap ik niet zo. Je hebt 't XML bestand toch op de server zelf staan, neem ik aan?

Verder klopt je analyze prima. Overigens zal het inlezen van een 800kb XML in de meeste situaties ook niet tot schokkende vertragingen leiden.
uhm...volgens mij zit ik dat inderdaad verkeerd te bekijken. dacht dat die 800kb naar de browser wordt verzonden, maar is natuurlijk niet zo 8)7

You cannot not communicate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Birdie schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:48:
Mwoa. Het gaat je performance flink om zeep helpen als je flink wat requests/second af wil handelen. En dit is natuurlijk perfect in een database te zetten. Ik vind ook dat dat zeker de beste optie is.

https://niels.nu