Toon posts:

wifi beveiligen doormiddel server in lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi tweakers,

Ik ben bezig met een projectje me wifi netwerk beter te beveiligen wat ik nu eigelijks wil is doormiddel van een pc/server met een SSH/SSL de draadloos netwerk te beveiligen.

Huidige situatie

WAN>ROUTER>ACCESPOINT>LAPTOP

WAN: adsl 1,5 mbit
router: e-tech 5 poorts switch
accespoint: linksys 54 mbit wlan( op moment beveiligd met WEP/mac filtering)

nieuwe situatie

zelfde maar dan een pc als firrewall tussen de router en accespoint hangen

spec van pc

pentium III 650MHZ
384 MB ram
1 GB CF flash(werkt als een normale hardeschijf)
2x 3com ethernet 10/100mbit

ik heb een aantal research gedaan op google en GOT maar niet echt zoekrusultaten gevonden waar ik wat aan had.

ik heb het volgende uitgeprobeerd

windows 2000 server: werkt leuk maar zit niet echt een beveiliging voor WLAN in ik kan het doormiddel van VPN doen maar dat is eigelijks niet de bedoeling en bovendien is het OS niet gratis

ipcop: werkt goed maar is niet echt een mod voor de WLAN
clarkconnect: werkt slecht draait totaal waardeloos te zwaar voor me pc
linux suse: heb ik niet gebrobeerd OS lijkt me te zwaar voor me pc en te weinig schijfruimte
Novell: OS te zwaar voor me pc

Nu de vraag weet iemand nog leuke gratis software wat niet al te zwaar is en me netwerk kan beveiligen doormiddel van SSL en dat er een vangpagina voor komt als er niet ingelogd is het zou ook leuk zijn dat ik alles kan monitoren en eventuel later nog een printserver bij op kan installeeren.

WPA is niet mogelijk om te gebruiken omdat wij nog een oude laptop hebben met windows 98 waar WPA gewoon niet op werkt.

Verwijderd

Als je alleen een firewall wilt, kun je het best een GNU/Linux distributie als Smoothwall nemen. Wil je iets meer gaan doen, gebruik dan Debian of CentOS. Als je puur voor dergelijke hele simpele servertaken gaat, is het onzin om Windows 2000 server te gaan draaien. Printserver kan met Samba/CUPS. En wat je bedoelt met je netwerk beveiligen d.m.v. SSL is mij een beetje een raadsel.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waarom pas beveiligen NA dat er een verbinding tot stand is gekomen?

Beveilig dat juist op verbinding-niveau.

Je houd toch ook geen paspoortcontrole en metaaldetectie in een vliegtuig 8)7

Anyways... die voorpagina waar je het over hebt, zoek maar eens op hotspot software, die kan dat.

[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 26-06-2007 19:03 ]

Ey!! Macarena \o/

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Misschien eens kijken naar Radius?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:02:
Waarom pas beveiligen NA dat er een verbinding tot stand is gekomen?

Beveilig dat juist op verbinding-niveau.

Je houd toch ook geen paspoortcontrole en metaaldetectie in een vliegtuig 8)7

Anyways... die voorpagina waar je het over hebt, zoek maar eens op hotspot software, die kan dat.
ik bedoel daarmee dat ik de beveiliging op de server wil hebben uit praktijk is gebleken dat beveiliging op een accespoint erg zwak is en vooral WEP(ik spreek uit ervaring getest op me eigen netwerk).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet eerst maar eens duidelijk op papier wát je precies beveiligd wil hebben, en zoek daarbij op hoe je dat het beste kan doen met de middelen die je hebt.

Je roept nu een beetje vaag het één en ander over SSL en SSH maar hoe dat in je implementatie past (if at all) is punt twee :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Zoals al eerder geroepen: Radius Server is waarschijnlijk wat je wilt
Pagina: 1