Toon posts:

fan speed macbook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over mijn macbook.

Als ik hem standaard gebruik dan hoor ik de ventilator eigenlijk altijd draaien. De processor is bijna niet in gebruik, +/- 10% denk ik. De temperatuur is idle rond de 60 a 65 graden. (gemeten met istat nano widget). Hierdoor draait de fan dan ook denk ik continu. Zon 2600 tot 2800 toeren per minuut. Dit had ik bij mijn vorige macbook niet. Dit was een core duo 2,0 ghz en mijn huidige is een core 2 duo 2,0 ghz. Ook de macbook van een vriend van mij heeft dit niet. Die is gewoon muisstil. Verder werkt mijn macbook perfect.

Hebben andere hier ook problemen mee? Of hoort het zo? Of zouden jullie hem laten nakijken door apple? Ben benieuwd wat jullie mij aanraden en wat jullie ervaringen zijn met de fan en temperaturen van jullie macbook.

Verwijderd

Kijk eens in activiteiten als er geen processen zijn die veel cpu-kracht innemen!

Ik heb dit ook al eens gehad, wat bleek: wineloader draaide op 100% ookal had ik CrossOver afgesloten

Verwijderd

Topicstarter
zeker geen 100% load. Als ik in activiteitenweergave kijk, dan komt inactief niet onder de 75% (met dashboard open om de temp en fan te checken) en zit normaal op 90% inactief. De temp zit nu op 63 graden, en de fan op 3450 :S

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 10:53

amahusu

taking over the world!

welke build heb je? De eerste generaties C2D die hebben dat wel eens ja, moet je ff smcFanControl installeren, scheelt een hoop overbodig fangedraai

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

Topicstarter
euhm geen idee, volgens mij de eerste c2d. Ik had hem de week besteld toen de c2d uit was. Ik zal het eens proberen met dat programma, alleen hij moet tog koelen, dus wordt hij niet veel warmer met dat programma aan?

Edit:
je kan daarmee alleen de gewenste minimum speed aangeven. Dit is min 1800 of hoger. Je kan de processor dus beter laten koelen door de fan handmatig harder te laten draaien. Maar ik wil juist dat hij minder vaak hard draait. Ik zie het nut er niet echt van in en merk ook geen verschil. Of doet dat programma nog wat anders?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 19:35 ]