Toon posts:

Gaarne wat advies/hulp bij het volgende..

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag wat advies willen, voor en nadelen. Ook of de overstap van AMD naar Intel verstandig is.
Na wat problemen te hebben gehad en waarvan ik denk dat mn voeding het nu is wil ik nu een nieuwe voeding bij Azerty bestellen (altijd goeie ervaringen mee gehad)
Punt is, welke komt het beste tot zn recht, ik ben een hardcore gamer en wil langzamerhand mn pc weer gaan upgraden voor wat er komen gaat met betrekkign tot de nieuwere games zoals Crysis en Enemy Territory: Quake wars etc, ook wil ik voorbereidt zijn op het directX10 gebeuren.

Mn huidige PC:

Thermaltake VB1000BWS, Soprano + window Behuizing
AMD athlon 64 3500+ processor
Asus A8N SLI Deluxe moederbord
Gigabyte Geforce 6800 GT videokaart
Corsair TWINX2048-3200C2PT, 2048 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x
TwinMos Memory, 2048 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x
Zalman ZM460B-APS, 460 Watt, Retail voeding
Arctic Freezer 64 Pro processorkoeler
Maxtor DiamondMax 10, 80 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
2x Western Digital Caviar 200GB IDE HD
Windows XP pro SP2

Waar ik naar toe wil:

Huidige behuizing
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6850, Socket 775
Asus Striker Extreme, Retail of de Asus P5N32-E SLI, Retail ( gaarne advies voor Gaming)
Asus EN8800GTS, 640 MB, GDDR3, PCI Express x16 (gaarne advies qua prijs/kwaliteit/merk)
Geheugen: Kan ik mn huidig 4096 DDR geheugen behouden ( 4 wkn oud) of moet ik overstappen en welk is dan het beste voor Gaming.
Voeding: Sinds ik dit nu als eerste aanschaf en ik dus genoeg wil hebben voor wat er komen gaat zat ik zelf te denken aan een 750 watt voeding (als dat genoeg is ?) en dan van welk merk ?
Schijven: Gaarne advies welke het best past bij Gaming, ook store ik veel films etc.
Als laatste wil ik toch maar overstappen van XP naar Vista, reden is omdat ik zoveel heb gelezen dat XP voor de toekomstige games mbt DirectX10 niet meer gaat. (doe ik hier goed aan ?)

Alvast ontzettend bedankt voor het advies/hulp.

mvg,

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik kan mij vergissen, maar volgens mij kan je je geheugen wegdoen. De Core2Duo is voornamelijk DDR2 geheugen.
Met zoveel geheugen maakt de schijf in principe niet echt uit. Maar voor waardevolle tips verwijs ik je graag naar een ander subforum waar jouw overwegingen ook vaak meegewogen worden.
Complete Systemen & Laptops

En vooral : \[BBG:mei 2007] High-end gamesysteem

[ Voor 58% gewijzigd door Delerium op 26-06-2007 16:55 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Koop geen Striker Extreme maar een P35 bordje. :) DDR3 support en een stukje nieuwer.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:49

_Apache_

For life.

750Watt voeding? Is 500 niet voldoende?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry dat ik het verkeerd geplaatst heb, waar het me nu omgaat is ook de voeding.
Misschien dat een mod het kan verplaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
@ Apache:

Als 500 idd genoed is voor het systeem wat ik in gedachte heb dan is 750 misschien teveel?
dus het is niet zo dat hoe meer hoe beter/stabieler ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 17:00 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:59:
@ Apache:

Als 500 idd genoed is voor het systeem wat ik in gedachte heb dan is 750 misschien teveel?
dus het is niet zo dat hoe meer hoe beter/stabieler ?
Een voeding moet voldoende leveren om stabiel het systeem te kunnen laten draaien. Als je systeem 300W nodig heeft dan maakt het niet uit of je een 500W of 900W voeding hebt aangezien 500W al meer dan voldoende is.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 26-06-2007 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
en qua werk maakt het deze tijd niet meer uit ?, benzelf nogal fan van Thermaltake(uiterlijk) maar belangrijkste is natuurlijk ook de kwaliteit.

• PilatuS
  • Niet online
Het merk maakt zeker nog wel uit. Of het wel of niet goed is kan je meestal ook wel aan de prijs zien.

Merken die je echt niet wil kopen: Q-tec en Sweex. Dat is echt heel slecht spul.

Goede A-merken o.a: Enermax/Tagan/Zalman/Corsair/Seasonic.
Thermaltake is zeker niet slecht maar ik zou persoonlijk toch voor iets anders gaan. Bijvoorbeeld de 620W Corsiar of 600W Zalman.

Verwijderd

Topicstarter
ik zat even naar die 2 op de azerty site te kijken maar die zijn niet met losse stekkers of wel?
voordeel met losse stakkers is dat je niet teveel kabels hebt lopen toch?

• PilatuS
  • Niet online
Beide voedingen zijn modulair (Dus met losse kabels)

Op zich maakt het niet zoveel uit of het wel of niet modulair is. De kabels die je overhoud kan je gewoon ergens in de kast kwijt zonder dat het enige problemen geeft.

[ Voor 62% gewijzigd door PilatuS op 26-06-2007 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze bedoel je , althans dit is de enige die Azerty in het assortiment heeft van zalman met 600 watt

http://www.azerty.nl/prod...il/52/13543/zm600-hp.html

• PilatuS
  • Niet online
Ja die bedoel ik. Het mooie van die voeding is ook dat ie enorm stil is.

Verwijderd

Topicstarter
ok erg bedankt voor je hulp en advies :)
Kan ik voor de rest van het systeem in deze topic verder of moet ik hem opnieuw plaatsen of dat een mod dit verplaatst?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Mooi systeem, alleen idd een P35 bordje als de P5K ofzo en dan DDR3 geheugen. (tenzij je dit te duur vind dan maar DDR2)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:58:
ok sorry dat ik het verkeerd geplaatst heb, waar het me nu omgaat is ook de voeding.
Misschien dat een mod het kan verplaatsen?
Waar dan ook uit GoT blijkt hier niet echt genoeg inzet uit, "welke ... moet ik kopen?"-vragen kun je namelijk altijd met voldoende eigen inzet en zoekwerk antwoorden.

Daarnaast is het op GoT not-done om in-topic dit soort verzoeken te doen, lees de GoT Huisregels waar je je accoord EN bekend mee verklaard hebt bij het aanmelden maar nog eens door :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.