Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FEAT] Auto-reacties bij bepaalde zoektermen

Pagina: 1
Acties:

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Dit geldt misschien alleen voor WEB/PRG, maar zou het niet handig zijn om bij bepaalde termen in de topic-start, een automatisch antwoord te creeeren met wat nuttige links?

In WEB zitten m.i. tientallen threads als:

- ik heb een websitelayout met drie kolommen, hoe centreren?
- ik heb een websitelayout met drie kolommen en een header, hoe centreren?
- ik heb een websitelayout met twee kolommen, hoe centreren?
- enzovoort

Het zou dan m.i. makkelijk zijn als genoemde topicstartert een automatisch bericht krijgt in de trant van:
hoi, leuk dat je een vraag post op dit forum. jouw vraag toont grote overeenkomst met de volgende topics:

- topic A
- topic B
- etc

Heb je daar al gekeken?

Mvg,
Tweakers.net

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Daarmee ontmoedig je een fatsoenlijk onderzoek voordat iemand een topic start imo. Men wordt geacht sowieso eerst eens met relevante keywords te zoeken. Ik ga er van uit dat een topicstarter dat nauwkeuriger kan dan een bot, dus het lijkt me weinig toegevoegde waarde bieden.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Rekcor
P_de_B schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:47:
Daarmee ontmoedig je een fatsoenlijk onderzoek voordat iemand een topic start imo. Men wordt geacht sowieso eerst eens met relevante keywords te zoeken. Ik ga er van uit dat een topicstarter dat nauwkeuriger kan dan een bot, dus het lijkt me weinig toegevoegde waarde bieden.
Oke, maar in de praktijk zie je dat veel mensen geen fatsoenlijk onderzoek doen. Dan kun je ervoor kiezen om dergelijke topics op slot te gooien, mensen er handmatig op te wijzen dat ze hun huiswerk moeten doen, etc. Je kunt er ook voor kiezen om e.e.a. te automatiseren.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je wilt dus eigenlijk de search implementeren waarbij de topic titel als input dient? Ik blijf het toch handiger vinden dat je mensen gewoon opdraagt daadwerkelijk de search te gebruiken. Daar leren ze tenminste meer van.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 19:50
Opzich zou het niet eens zo gek zijn, niet eens zozeer bij het het aanmaken maar nog meer in de search zelf. De moderatoren kunnen dan enkele topics tippen die bij bepaalde termen boven de zoekresultaten staan. Soort van "gesponsorde koppelingen" zoals bij Google.

• Rekcor
Janoz schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:05:
Je wilt dus eigenlijk de search implementeren waarbij de topic titel als input dient?
Niet alleen de topic titel, maar ook de tekst in de start-post.

Een hele andere implementatie is: zodra een TS zijn topic post, checken of de inhoud erg overeenkomt met andere topics en zo ja: deze topics melden, zodat de TS zich nog een keer kan bedenken...

@djluc: ook een goed idee: niet echt een automatische post, maar een soort not-annoying banner.

[ Voor 21% gewijzigd door Rekcor op 26-06-2007 16:28 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou het wel kunnen doen vóórdat het topic daadwerkelijk wordt geplaatst. Dus nadat je op submit hebt gedrukt checkt ie het en als er topics zijn die veel overeenkomst hebben worden die getoond met de vraag of je het topic alsnog wilt posten. Automatische reacties die voor iedereen zichtbaar zijn lijken me niet de bedoeling op een forum waarbij de reacties normaliter van echte mensen afkomstig is.

Blijft wel een beetje een functie in de categorie 'wat zullen we nou weer eens voor functie bedenken' :P

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Doet me een beetje denken aan Launchpad (IIRC), de bugtracker van o.a. Ubuntu. Zodra je daar een bug wil openen krijg je eerst een lijstje met bestaande bugs, en kun je kijken of het probleem daar niet al tussen staat :)

Voor een forum zie ik wat minder reden om zoiets in te voeren. Het zou wel goed zijn om in WEB een faq te hebben waarin o.a. de voorbeelden uit de TS genoemd worden. Dat maakt het denk ik ook voor de mods handiger om daarheen te linken. (ik weet dat er aan gewerkt word...) :)

• Rekcor
Palomar schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:31:
Blijft wel een beetje een functie in de categorie 'wat zullen we nou weer eens voor functie bedenken' :P
Hoezo? In WEB/PRG staan echt veel topics waarvan ik denk: die persoon had eerst es serieus op internet moeten kijken. Veel van dergelijke irrelevante threads in je forum komt de kwaliteit niet ten goede...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Rekcor schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:13:
[...]

Hoezo? In WEB/PRG staan echt veel topics waarvan ik denk: die persoon had eerst es serieus op internet moeten kijken. Veel van dergelijke irrelevante threads in je forum komt de kwaliteit niet ten goede...
Maar we hadden nou juist net besloten dat we niet willen interfacen met internet, maar met de GoT search... Hoe ver trek je die lijn? ;)

Ik vind dit geen toegevoegde waarde, users moeten dan maar wat vaker van de search gebruik maken. Kom je het als andere user tegen, dan volstaat vaak een TR :)

Een topic sluiten met een verwijzing naar de search, zou dan ook verbetering moeten opleveren :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1