Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ben ik nu een domeinkaper?

Pagina: 1
Acties:
  • 672 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bijna een retorische vraag maar ik stel hem toch, gezien ik op alle verschillende fora nogal tegenstrijdige dingen lees en nu best de draad kwijt ben :? :

Ik werk voor bedrijf A en die had eind vorig jaar plannen te fuseren met bedrijf B. (Natuurlijk heet het bedrijf niet A, maar ik wil ze niet zo en publique tentoonstellen... begrip svp.)
In de daarop volgende maanden gingen de geruchten de ronde dat bedrijf C ook zou mee fuseren...

In een vlaag van verstandsverbijstering en met dollartekens in mijn ogen :9~ heb ik toen op de gok de domeinnaam CA.nl gekocht, want ik had zelf het vermoeden dat B uiteindelijk niet mee zou gaan in de fusie. Dit speelde zich in februari van dit jaar af.

(edit extra toevoeging)Enkele maanden geleden (na februari)
Tot ieders verbazing kapte bedrijf B ermee en gaat A nu met C fuseren en de nieuwe naam gaat CA worden!!! Ze staan nog niet bij de kvk geregistreerd en naar mijn weten is de nieuwe naam ook niet niet als merk ofzo geregistreerd, maar dat zeg ik onder voorbehoud.

Gisteren komt mijn baas pissig naar me toe en kreeg ik de wind van voren, want waar ben ik mee bezig om met voorkennis een domeinnaam te kapen? Men is nu eindelijk op zoek naar een domeinnaam... en via de Whois kwam mijn naam boven drijven.
Er is al met ontslag gedreigd en ze zijn nu aan het uitzoeken in hoeverre ik de boel heb lopen naaien... tja... dit was nou ook weer niet mijn bedoeling, maar goed... Is de domeinnaam nu van mij of niet?... en voor hoelang nog?
(edit extra toevoeging)voorkennis, voorgevoel, gok... ik had het bij het juiste eind wat de fusie aangaat...

In zekere zin was ik "de eerste", maar sinds enkele jaren is er een arbitrage-iets (duidelijk geen vakjargon) en wat ik dan lees... vind ik eng worden.

Het zal niet lang duren of de naam CA zal worden vastgelegd door het nieuw te vormen bedrijf en die zijn nu bezig te kijken hoe ze de domeinnaam, die ik sinds februari heb van mij kunnen opeisen...

Ik zei nog dat het toch juist fijn is dat ik degene ben met wie ze dienen te onderhandelen, in alle redelijkheid, gezien ik geen proff-domeinkaper ben, maar juist die naam had gekocht omdat ik weet dat de ambtelijke organisatie voor wie ik werk zo traag is, gezien ze nu pas bezig zijn met het kopen van een domeinnaam... 8)7 Ik had ze net zo goed de basisprincipes van een kernfusie kunnen proberen uit te leggen, want die boodschap kwam niet goed aan... :X

Wie weet wat nu de beste stap is om te zetten??? Ik hoor het graag!
Mijn juridische bijstand verzekering schuift dit af op "conflict met werkgever", en dat valt net niet onder mijn verzekering... }:O

(edit extra toevoeging)nou lees ik al enkele jaren de fora van tweakers, maar nooit verwacht dat mijn eerste vraag alhier binnen een half uur zoveel reacties op zou roepen. mijn dank is groot! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 15:52 ]

Verwijderd

Gisteren komt mijn baas pissig naar me toe en kreeg ik de wind van voren, want waar ben ik mee bezig om met voorkennis een domeinnaam te kapen? Men is nu eindelijk op zoek naar een domeinnaam... en via de Whois kwam mijn naam boven drijven.
Er is al met ontslag gedreigd en ze zijn nu aan het uitzoeken in hoeverre ik de boel heb lopen naaien... tja... dit was nou ook weer niet mijn bedoeling, maar goed... Is de domeinnaam nu van mij of niet?... en voor hoelang nog?
Ik weet jou positie binnen het bedrijf niet, maar aangezien jij er al vanaf weet voordat het officieel bekend is zal je inderdaad voorkennis hebben gebruikt.

Qua dollartekens; denk maar niet dat ze er geld voor zullen betalen, lijkt me eerder dat ze een ander adres aanvragen of gewoon via de rechter je aanklagen.

En mijns inziens hebben ze gegronde redenen om je te ontslaan, daar ze het vertrouwen in jou kwijt zijn, maar ik weet dat de wet vaak raar werkt :-/ en duidelijk maken dat je het domijn maar hebt genomen om dit aan hun te voorkomen? :P
offtopic:
Geen idee hoe men jouw actie wardeert maar je bent je bewust van het feit dat al je persoonlijke informatie op je profiel hebt staan? En dat je collega's /baas ook alles kan meelezen en uiteindelijk tegen je zou kunnen gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 15:27 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is natuurlijk niet zo slim om te doen als je weet dat er een mogelijkheid is dat ze gaan fuseren...

Wat je kan doen is kosteloos het domein aan hun geven. Misschien nemen ze daar genoegen mee.
Ik zou iig rustig met ze om de tafel gaan zitten. En als volwassenen er over praten.

Maar de uitkomst zal zijn dat je het domein aan hun moet geven. Want een rechter zal hun in het geleik stellen aangezien jij wist dat dit kon gebeuren en je hebt geen doel om wat met de domeinnaam te doen.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Inderdaad, je kan ook gewoon zeggen dat je het domein gereserveerd hebt zodat niemand anders het kon reserveren en je het aan hun overdraagt? Zo denken ze gewoon dat je speciaal voor het bedrijf het domein aangemaakt en "beschermd" hebt tegen het echte domeinkaping.

Twitter

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit valt in mijn ogen ook als handelen met voorkennis en bestempel het ook als zeer kinderachtig. Wat dacht je te bereiken door het domeinnaam te registreren? Verkopen aan je eigen werkgever? Sorry, maar dan ben je niet echt slim bezig. Je had op je vingers na kunnen tellen dat je werkgever er a) achter zou komen dat jij het zou zijn en b) ze redelijk pissig zouden zijn.

Ik zou hier als werkgever ook 'not amused' over zijn...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Ik zei nog dat het toch juist fijn is dat ik degene ben met wie ze dienen te onderhandelen, in alle redelijkheid
Hij heeft dus al laten weten dat hij er (een hoop) geld voor wil krijgen als ze het domein willen.. Dus jouw oplossing zal iets te laat zijn vrees ik Dennahz, en uiteraard kun je het overdragen maar geen idee hoe betrouwbaar je nog door je collega's /werkgever zal worden gezien, grote kans dat je eerdaags 'op eigen beweging' op zoek moet gaan naar een nieuwe baan

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:01
Als je nu meteen had gezegd dat je het domein had aangevraagd voor hen omdat je het idee al had dat (insert wat jij net verteld), maar dat ze op ontzettend lompe wijze naar je toe komen om meteen maar te gaan dreigen met van alles en nog wat ipv het eens te vragen.

Dat je met dollartekens zit, tja. Dat is je eigen fout. Je krijgt er geen geld voor. Er is geen reden dat jij de naam ook daadwerkelijk gebruikt.

Via de rechter kunnen ze zo het domeinnaam van je afpakken zonder dat jij er maar iets van terug ziet.

Ik zou, als ik jou was, proberen alles te fixen door bovenstaande wat ik zei aan te geven en dat je eigenlijk niet wist hoe je moest reageren omdat er meteen al gedreigd werd. Zeg dat het niet netjes was, maar dat de intentie eigenlijk goed bedoeld was.

Eén en ander is in mijn ogen nog wel te fixen als je het ontzettend goed aanpakt. Gooi het zoals ik al zei over een andere boeg en zeg gewoon dat je niet wist wat je moest zeggen toen er gedreigd werd zonder dat er op een normale manier (verwoord het netter) ook maar iets gevraagd werd.

[ Voor 15% gewijzigd door Arunia op 26-06-2007 15:33 ]

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:30:
Als je nu meteen had gezegd dat je het domein had aangevraagd voor hen omdat je het idee al had dat (insert wat jij net verteld), maar dat ze op ontzettend lompe wijze naar je toe komen om meteen maar te gaan dreigen met van alles en nog wat ipv het eens te vragen.

Dat je met dollartekens zit, tja. Dat is je eigen fout. Je krijgt er geen geld voor. Er is geen reden dat jij de naam ook daadwerkelijk gebruikt.

Via de rechter kunnen ze zo het domeinnaam van je afpakken zonder dat jij er maar iets van terug ziet.

Ik zou, als ik jou was, proberen alles te fixen door bovenstaande wat ik zei aan te geven en dat je eigenlijk niet wist hoe je moest reageren omdat er meteen al gedreigd werd. Zeg dat het niet netjes was, maar dat de intentie eigenlijk goed bedoeld was.
Helaas zullen dit soort dingen nooit vergeten worden en zal de relatie waarschijnlijk, mits het heel erg goed wordt opgelost en uitgepraat, toch altijd een verstoorde relatie veroorzaken. Niet alleen bij je werkgever maar waarschijnlijk ook onderling met collega's mochten ze ervoor betalen. Geen idee hoe je collega's er btw over denken. Als ze allemaal hart voor de zaak hebben kun je het waarschijnlijk schudden

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik zou zelfs iets verder gaan dan domeinkaper. Je hebt gespeculeerd op basis van interne informatie. Als werknemer heb je dus met voorkennis gehandeld en ben je nu de pineut.

De werkgever heeft idd gegronde redenen om je te ontslaan aangezien jij als werknemer de belangen van bedrijf schaadt. Je zou eventueel aan kunnen voeren dat je e.e.a. hebt gedaan in het belang van het bedrijf en aanbieden dat je de domeinnaam kostenloos (of tenminste tegen gemaakte kosten) overdraagt onder de noemer "voorkomen dat een ECHTE domeinkaper de naam registreert".

Gezien je opmerking dat je e.e.a. in een "vlaag van verstandsverbijstering" hebt gedaan ga ik ervan uit dat je zelf heel goed in de gaten hebt dat je positie heel wankel is.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• Arunia
  • Laatst online: 16:01
Diabolical schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:33:
Ik zou zelfs iets verder gaan dan domeinkaper. Je hebt gespeculeerd op basis van interne informatie. Als werknemer heb je dus met voorkennis gehandeld en ben je nu de pineut.

De werkgever heeft idd gegronde redenen om je te ontslaan aangezien jij als werknemer de belangen van bedrijf schaadt. Je zou eventueel aan kunnen voeren dat je e.e.a. hebt gedaan in het belang van het bedrijf en aanbieden dat je de domeinnaam kostenloos (of tenminste tegen gemaakte kosten) overdraagt onder de noemer "voorkomen dat een ECHTE domeinkaper de naam registreert".

Gezien je opmerking dat je e.e.a. in een "vlaag van verstandsverbijstering" hebt gedaan ga ik ervan uit dat je zelf heel goed in de gaten hebt dat je positie heel wankel is.
Doorgestreept wat nu echt niet gaat werken.
Vetgedrukt wat ik eigenlijk ook bedoelde.
Nogmaals, je moet wel ontzettend handig te werk gaan om je "ass te saven".

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Je hebt gehandeld met voorkennis en dat is op z'n zachts gezegd niet netjes. Zo kan iedereen wel een naam registreren en vervolgens er iets voor vragen. Daarnaast kijken ze juridisch volgens mij niet alleen naar de strakke regels, maar ook naar de intentie. Je hebt duidelijk de intentie gehad er een slaatje uit te slaan.
Op papier blijft de domeinnaam wel van jou. Ze mogen het zonder pardon opeisen als ze een merknaam hadden geregistreerd, voordat jij de naam als domein hebt geregistreerd. Zit wel een keerpunt in: je moet het belang van jou als partij met de domeinnaam kunnen aantonen, als het tot een juridische procedure komt. Dat kan jij niet en het bedrijf wel. Ze kunnen zelfs een bedrijfsmatig belang aantonen in de vorm van een geregistreerd merknaam, kvk, etc. Dan heb je de zaak praktisch al verloren. Door het aantonen van het belang, kunnen ze ook jouw intentie aantonen. Juridisch ben je dan nog verder van huis.

Ik zie veel nadelen voor jou als in een schop onder je kont richting de laan en een slechte referentie bij andere werkgevers. Een domeinnaam is pas trouwens echt wat waard, als er bv. heel wat traffic overheen gaat. Dat van jou is per definitie geen zak waard. In mijn ogen ben je wel een domeinkaper, maar eerlijk gezegd meer een amateur (no offense).

Je dacht dat je een tanker gekaapt zou hebben, maar uiteindelijk bleek het een rubberbootje te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Lekkere Loempia op 26-06-2007 15:41 ]

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Met dollartekens in de ogen dit soort acties uithalen is niet echt doordacht te noemen.Je had toch zelf ook wel kunnen voorzien dat ze hier achter zouden komen. Je wilde gewoon geld aan ze verdienen maar hebt nooit bedacht hoe absurd je redenatie in eerste instantie was en wat de gevolgen kunnen zijn.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je werkgever ontzettend pissed is hierover. Je geeft namelijk een signaal af dat je de intentie hebt te verdienen aan de hand van het misbruiken van vertrouwelijke informatie. Dat is zakelijk gezien erg onprofessioneel en persoonlijk gezien over de fatsoensgrens.

Indien je toch geld had willen verdienen en schijt hebt aan fatsoensnormen, waarom heb je dan niet via een derde partij die naam geregistreerd ? Via iemand die niet 1,2,3 te herleiden was naar jou... Als je gemeen en slecht wil zijn moet je ook slim zijn, dit is gewoon een kamikaze actie. :o

[ Voor 22% gewijzigd door under-world op 26-06-2007 15:50 ]

Verwijderd

Je hebt met voorkennis gehandeld, dus je hebt denk ik geen poot om op testaan.
Ik denk ook dat je nu de voorkennis hebt om alvast een andere baan tezoeken mits je er niet op hele korte termijn en goed uitkomt met je werkgever

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Afgezien van het gezeur over het eigendom van de domeinnaam, zijn dit erg domme fratsen.
Vaak is het zo dat bedrijven liever niet hebben dat er nieuws over fusie-onderhandelingen naarbuiten lekt. Het aanvragen van een domeinnaam CA.nl door een medewerker van bedrijf A kan makkelijk worden opgemerkt en ongewenste speculaties op bijv aandelen en opties opleveren.
Het is nog net niet zo dom als naar de krant toe gaan en roepen: "Heb je het al gehoord, A en C gaan wellicht fuseren !", maar slim is anders. Als je baas besluit je hierom te ontslaan snap ik dat best, dat gaat dan dus niet om die domeinnaam, maar om het naar buiten brengen van gevoelige informatie !

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Had het dan tenminste via een stroman/katvanger geregeld |:( 8)7 Was je zelf buiten schot gebleven. Nu heb je jezelf wel erg hard genaaid.

Je bent wel een domeinkaper, maar niet een al te snuggere.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

Het klinkt niet handig inderdaad. Maar je vertelt dat A je werkgever is, terwijl je in je profiel aangeeft freelancer te zijn. Is het soms zo dat je als freelancer bij A binnen zat, en als externe de naam, eh, gereserveerd hebt?

Als dat de situatie is kan ik me helemaal voorstellen dat de werkgever opdrachtgever je enigszins argwanend bekijkt. Verder denk ik dat je inderdaad geen poot hebt om op te staan, aangezien A ongetwijfeld aannemelijk kan maken dat je dit met voorbedachte rade hebt gedaan.

Mijn advies zou zijn: geef domein aan "baas", doe beloftes dat je nooit meer zo iets doms zult doen en ga in een hoekje je wonden likken.

Als je in mijn team zou zitten zou ik je er zonder meer uitzetten overigens, maar ja, dat ben ik zei de gek.

No drama

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik vermoed nu het volgende, domein alsnog inleveren en ander werk zoeken. ik wist het wel als iemand uit mijn eigen bedrijf zon streek zou uithalen

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zie het als volgt:

óf je levert het domein in, zonder gezeur, en wordt misschien ontslagen. Op z'n minst heb je de werksfeer naar de kloten geholpen

óf je levert het domein niet in, wordt zeker ontslagen, en als je heel erg zuur bent nog een duur proces aan je reet...

Goe gedoan jochie :Y

Verwijderd

Topicstarter
dank, dank voor alle reacties!

arunia vooral bedankt voor het positief meedenken!

in alle reacties zitten (al dan niet gedeeltelijke) waarheden waar ik natuurlijk niet onderuit zal komen...

er zal wel wat in het water zitten hier dat ik dacht dat het juist goed zou zijn dat ik degene ben die de domeinnaam heeft nu en niet een echte domeinkaper...

ondertussen een aardig zinkend rubber bootje geworden...

• grhmpf
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Een domeinkaper kaapt meestal als er een redelijke kans is dat de naam geld op kan leveren. Zonder jouw voorkennis was het domein gewoon nog vrij geweest en was er dus niets aan de hand. Dus ik zou geen rode lap voor een stier houden door te zeggen dat het juist goed is dat jij het domein hebt :)

Wat de rest zegt: domein overdragen, niet zeuren en hopen dat het met een sisser af loopt.

Oh en misschien dat excuses ook geen slecht idee is als je daar nog wil blijven werken :P

[ Voor 10% gewijzigd door grhmpf op 26-06-2007 16:08 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-11 16:52
wat weer een herrie op GoT....

Al dat gezeur over voorkennis, ten eerste voldoet de situatie niet aan voorkennis zoals bedoelt in de bij wet verboden variant. Ten tweede is enkel handel met voorkennis in aandelen niet toegestaan, verder is voorkennis geen probleem.

Daarnaast heeft de TS geen vertrouwelijke informatie gebruikt (laat staan misbruikt), het ging om een gerucht!

En aangezien er nog geen bedrijfsnaam was toen het domein geregistreerd werd, vind ik domeinkaping ook een wat overdreven term. Hoewel de intenties van de TS wel naar kaping neigen, vallen zijn acties daar m.i. niet onder.

Maar goed, een domeinnaam zonder site en zonder doel kan je inderdaad kwijt raken via de rechter, en ruzie met je baas is ook geen goed idee.

Verwijderd

Topicstarter
grhmpf schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:07:
Een domeinkaper kaapt meestal als er een redelijke kans is dat de naam geld op kan leveren. Zonder jouw voorkennis was het domein gewoon nog vrij geweest en was er dus niets aan de hand. Dus ik zou geen rode lap voor een stier houden door te zeggen dat het juist goed is dat jij het domein hebt :)

Wat de rest zegt: domein overdragen, niet zeuren en hopen dat het met een sisser af loopt.

Oh en misschien dat excuses ook geen slecht idee is als je daar nog wil blijven werken :P
is ondertussen ruimschoots in de media geweest... als ik hem niet had gehad, waarschijnlijk (blijft speculatie) een ander wel.

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 11:44
Lees het stuk van TRRoads

[negeer]
Zoals zo vaak inmiddels al gezegd:

Draag gewoon het domein over aan je werkgever. Zeg er bij dat het niet je bedoeling was om het domein te kapen en dat je nogal geschrokken was van hun reactie.

Leg uit dat je vermoedens voor een fusie groot waren en het uit de fusie onstane bedrijf graag wilde ontlasten van de rompslomp van het aanvragen van een domeinnaam. Het was inderdaad netter geweest dat je dit even gecommuniceerd had maar door tijdgebrek ben je dit totaal vergeten.

Maak ook duidelijk dat je hun reactie nogal aanvallend vond en dat je hier even geen raad mee wist. Als er door de verwarring de illusie is gewekt dat jij het domein met financiele bedoelingen hebt geregistreerd dit je erg spijt.

Regel samen met je werkgever een snelle transitie van het domein en verleen daarbij al je hulp. Ga dus niet zitten afwachten.

Misschien, heel misschien dat je dan zelfs een schouderklopje krijgt. Ben echter bang voor je dat de relatie werkgever - werknemer enigzins verstoord zal blijven. Het was immers geen slimme actie van je maar dat besef je je nu ook.
[/negeer]

In ieder geval veel succes met de afhandeling!

[ Voor 5% gewijzigd door Hugo op 26-06-2007 16:52 ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
even los van het feit of het netjes is of niet.

in een rechtzaak zullen zij het sowieso winnen.
Dit omdat ze heel duidelijk kunnen aantonen dat jij het domein alleen gekocht heb (gehuurd eigenlijk, want je kan een domein niet kopen) om er geld uit te slaan.

Volgens mij moet je in nederland kunnen aantonen dat je het domein geregistreerd heb met een inhoudelijk doel voor ogen (dus er een echte website op zetten met inhoud, waarvan de naam gebaseerd is op iets wat er al was)

Ik zou gewoon naar je baas stappen, en netjes zeggen dat het je spijt, en dat je het domein gewoon wilt overdragen.
Hij zal daar waarschijnlijk echt blijer mee zijn dan dat hij jouw gaat zitten ontslaan en via een rechtzaak ze domein krijgt...

Verder is het 'slim spelen' om dit op te lossen niet echt iets wat ik persoonlijk zou doen. Je werkt jezelf alleen maar verder in de peop door allerlei verhaaltjes te houden.

Gewoon eerlijk zeggen hoe/wat lijkt mij het slimst. (en natuurlijk domein overdragen)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• grhmpf
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:28:
[...]

is ondertussen ruimschoots in de media geweest... als ik hem niet had gehad, waarschijnlijk (blijft speculatie) een ander wel.
Zou goed kunnen, maar dat had jou dan niet je baan gekost 8)7. Ben je nog van plan om te gaan onderhandelen over het domein?

Verwijderd

Topicstarter
Rrob schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:13:
wat weer een herrie op GoT....

Al dat gezeur over voorkennis, ten eerste voldoet de situatie niet aan voorkennis zoals bedoelt in de bij wet verboden variant. Ten tweede is enkel handel met voorkennis in aandelen niet toegestaan, verder is voorkennis geen probleem.

Daarnaast heeft de TS geen vertrouwelijke informatie gebruikt (laat staan misbruikt), het ging om een gerucht!

En aangezien er nog geen bedrijfsnaam was toen het domein geregistreerd werd, vind ik domeinkaping ook een wat overdreven term. Hoewel de intenties van de TS wel naar kaping neigen, vallen zijn acties daar m.i. niet onder.

Maar goed, een domeinnaam zonder site en zonder doel kan je inderdaad kwijt raken via de rechter, en ruzie met je baas is ook geen goed idee.
thanx... via de rechter zou ik de naam toch kwijtraken, als zij de naam laten registreren. dat heeft te maken met die arbitrage... sinds 2003 toch? zoiets in ieder geval...
al met al een zeer leerzaam gebeuren! bedankt voor je reactie

Verwijderd

Daarbij schaad een rechtzaak jouw naam en aangezien je freelancer bent (en ook voor andere websites webmaster bent, etc) lijkt mij dat totaal geen goede optie

Verwijderd

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:53:
Afgezien van het gezeur over het eigendom van de domeinnaam, zijn dit erg domme fratsen.
Vaak is het zo dat bedrijven liever niet hebben dat er nieuws over fusie-onderhandelingen naarbuiten lekt. Het aanvragen van een domeinnaam CA.nl door een medewerker van bedrijf A kan makkelijk worden opgemerkt en ongewenste speculaties op bijv aandelen en opties opleveren.
Het is nog net niet zo dom als naar de krant toe gaan en roepen: "Heb je het al gehoord, A en C gaan wellicht fuseren !", maar slim is anders. Als je baas besluit je hierom te ontslaan snap ik dat best, dat gaat dan dus niet om die domeinnaam, maar om het naar buiten brengen van gevoelige informatie !
ter correctie; het nieuws is een paar maanden geleden lang en breed in het nieuws geweest... wel oenig dat A nu pas is gaan zoeken naar een domeinnaam... los daarvan had ik het zeker beter moeten spelen! mea culpa!

Verwijderd

Inderdaad, ga niet proberen slim te spelen.

Dingen als:

Rompslomp voorkomen
Administratie traag
Beter voor het bedrijf

etc. zijn gewoon dom om te zeggen, je probeert gewoon je ass te saven. Tegenwoordig kan iedere debiel met een internet browser in 5 min een domeinnaam geregged hebben. Daarnaast doen bedrijven dit nooit zelf maar besteden ze dat gewoon uit, je belt even met ICT service provider om de hoek en die hebben dat in no time geregeld.

Wees gewoon eerlijk (en ga ondertussen op zoek naar een andere baan), draag dat domein over en hoop op het beste.

Iedereen maakt wel eens fouten, maar wees dan ook mans genoeg dat toe te geven in plaats van jezelf er proberen onderuit te lullen.

Verwijderd

Wat is het probleem eigenlijk, draag gewoon die domeinnaam over en het is in orde.

Ik schrik wel van je geldbewind, je eigen baas geld aftroggelen voor die domeinnaam, waarom had je het anders gedaan? |:(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lol, ik snap niet hoe je op zo'n idee komt. Je snapt zelf toch ook wel dat je baas/werkgever helemaal over de zeik zal gaan als ze erachter komen?? Vooral op zo'n sneaky manier. En dan verwacht je ook nog dat ze het domein met een glimlach tegen een ruime vergoeding van je over willen kopen.... Ik vind het echt een smerige streek en ik hoop voor je dat je je baan nog kan houden na dit. Enige verstandige wat je nog kunt doen is het domein overdragen met een hoop excuses. of ontslag nemen en ze verder chanteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 26-06-2007 16:50 ]

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 11:44
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:43:
Inderdaad, ga niet proberen slim te spelen.

Dingen als:

Rompslomp voorkomen
Administratie traag
Beter voor het bedrijf

etc. zijn gewoon dom om te zeggen, je probeert gewoon je ass te saven. Tegenwoordig kan iedere debiel met een internet browser in 5 min een domeinnaam geregged hebben. Daarnaast doen bedrijven dit nooit zelf maar besteden ze dat gewoon uit, je belt even met ICT service provider om de hoek en die hebben dat in no time geregeld.

Wees gewoon eerlijk (en ga ondertussen op zoek naar een andere baan), draag dat domein over en hoop op het beste.

Iedereen maakt wel eens fouten, maar wees dan ook mans genoeg dat toe te geven in plaats van jezelf er proberen onderuit te lullen.
Eerlijk zijn is inderdaad het beste. Daar was ik nog niet opgekomen. ;)

Je hebt helemaal gelijk. Ik zal mijn bericht even aanpassen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

Verwijderd

Topicstarter
hey hallo allemaal,

het is mij duidelijk dat ik iets heel stoms heb gedaan, probeer het ook niet recht te lullen, maar hoop wel via deze discussie tot een nette oplossing te komen.

voor alsnog ziet het er naar uit dat de beste oplossing is dat ik
a het domeinnaam aan de nieuw te vormen bv schenk
b voor alle zekerheid maar op zoek ga naar ander werk (for the record: ik freelance daarnaast)
c er komt hopelijk geen c!

hoe het balletje zal gaan rollen laat ik wel weten (over een paar dagen bekend neem ik aan)
bedankt voor alle reacties!!! (ook de mindere, maar bedankt voor het meedenken)

we kunnen het er nog lang over hebben, maar ik proef aan de sfeer dat het wat grimmig begint te worden en dat is heeeeleeemaal niet mijn bedoeling met deze post/vraag. laten we het svp leuk houden.

m

(edit extra toevoeging) dit hele gebeuren is voor mij heel leerzaam geweest en ik hoop dat men leert van andermans (in dit geval mijn) fouten en soms te spontane akties.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 16:56 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Even los van het geldgebeuren.

Als ik een domeinnaam aan maak www.X.nl voor eigen doeleinden. 2 Weken daarna start er een nieuw bedrijf op met de naam: X. Dan is het toch achtelijk dat ze met een rechtszaak jouw eigen verzonnen domein zomaar van je kunnen afnemen? Echter is het wel zo dat het niet zo'n slimme zet is geweest om www.AC.nl te maken terwijl je bij datzelfde bedrijf werkt.

Maar stel nou, dat je buiten het bedrijf werkte en toch datzelfde domein aanmaakte, kunnen ze toch zeer weining maken. Anders kan zo maar één of ander bedrijf dat Tweakers heet, de site van Tweakers.net door middel van een rechtszaak overnemen?

Maar of even terug te komen op je vraag: 'Ben ik een domeinkaper?' Naar mijn mening niet, je bent gewoon iemand die een manier zag om wat geld bij te verdienen. Dit lijkt mij toch volkomen legaal? Ik heb degene met www.bokito.nl( bestaat niet meer ) nog nergens aangeklaagd gezien :P

[ Voor 17% gewijzigd door Tomfish op 26-06-2007 17:50 ]

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als jemaar laat weten hoe het afloopt, ben erg benieuwd. Zou helemaal mooi zijn als je bedrijf A baas getipt wordt door een collega die ook op t.net rond hangt over dit forum.
:)

@Door: Xtresis je wil ook niet weten hoeveel moeite t.net heeft moeten doen om tweakers.nl te pakken te krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door siepeltjuh op 26-06-2007 16:59 ]

Can`t live without the mods

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Xtresis schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:57:
Even los van het geldgebeuren.

Als ik een domeinnaam aan maak www.X.nl voor eigen doeleinden. 2 Weken daarna start er een nieuw bedrijf op met de naam: X. Dan is het toch achtelijk dat ze met een rechtszaak jouw eigen verzonnen domein zomaar van je kunnen afnemen? Echter is het wel zo dat het niet zo'n slimme zet is geweest om www.AC.nl te maken terwijl je bij datzelfde bedrijf werkt.

Maar stel nou, dat je buiten het bedrijf werkte en toch datzelfde domein aanmaakte, kunnen ze toch zeer weining maken. Anders kan zo maar één of ander bedrijf dat Tweakers heet, de site van Tweakers.net door middel van een rechtszaak overnemen?

Maar of even terug te komen op je vraag: 'Ben ik een domeinkaper?' Naar mijn mening niet, je bent gewoon iemand die een manier zag om wat geld bij te verdienen. Dit lijkt mij toch volkomen legaal? idee.
Volgens mij alleen als ze kunnen aantonen dat ze eerder waren opgericht...

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Xtresis schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:57:
[..]
Maar of even terug te komen op je vraag: 'Ben ik een domeinkaper?' Naar mijn mening niet, je bent gewoon iemand die een manier zag om wat geld bij te verdienen. Dit lijkt mij toch volkomen legaal? Ik heb degene met www.bokito.nl nog nergens aangeklaagd gezien :P
Zodra het overduidelijk is dat het domein geclaimd is om er geldelijk gewin uit te halen, heb je geen poot om op te staan. Dus: je claimt de site vlak na de bekendmaking van in dit geval de fusie en vervolgens doe je niets met het domein, om daarna een belachelijk hoog bedrag voor overname te eisen.

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:58:
[...]

Volgens mij alleen als ze kunnen aantonen dat ze eerder waren opgericht...
nou eerst krijg je het stukje van blz 18 4.3
http://www.sidn.nl/ace.ph...,32672,do-dont-houder_pdf

ik heb nu een domeinnaam dat duidelijk een bedrijfsnaam is (van iets dat nog wel opgericht dient te worden), of het zou een hele rare afkorting moeten zijn van iets eh... heel raars... 8)7
had ik nou fietsbel.nl, of brood.nl gekocht was het een ander verhaal geweest... voor zover ik mij heb kunnen inlezen en ik ben natuurlijk geen jurist. het ontgaat mijn logica ook hoor...

ik heb die naam gekocht gebasseerd op een gerucht en de nieuwe bv is nog niet opgericht, maar lijkt qua naam verdacht veel op het bedrijf waar ik nu voor werk...
tering... het gezeik wat het tot nu toe al heeft meegebracht is het zeker niet waard geweest.

is er een advocaat in de zaal? >:)

Verwijderd

Topicstarter
sopsop schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:06:
[...]
Zodra het overduidelijk is dat het domein geclaimd is om er geldelijk gewin uit te halen, heb je geen poot om op te staan. Dus: je claimt de site vlak na de bekendmaking van in dit geval de fusie en vervolgens doe je niets met het domein, om daarna een belachelijk hoog bedrag voor overname te eisen.
voor de duidelijkheid...

a ik claimde het domein gebasseerd op een gerucht/vermoeden/gokje
b daarna werd pas bekend gemaakt dat ze daadwerkelijk zo gaan fuseren... |:(
c nog niets met het domein gedaan, want het was gekocht in een opwelling... even dacht ik het winnende lot in de loterij te hebben gevonden... maakt mij dat nou zo slecht... misschien een beetje te impulsief... en ik heb het nooit over een hoog bedrag gehad...

in ruil voor wat extravakantiedagen zou ik het al hebben afgedaan, want ik overleef (financieel gezien) een rechtzaak nooit en zij kunnen blijven procederen als ze willen...

nu ziet het er naar uit dat het best wat waard is... 2 grote bedrijven die elk honderden hits per dag genereren en dat nu samen... tja...

al met al blijft het ondoordacht... als ik het echt "goed" had aangepakt, had ik het via een 3e gespeeld en niet op mijn eigen naam natuurlijk. dit hele gebeuren is in ieder geval niet goed doordacht! duidelijk!

• Tomfish
sopsop schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:06:
[...]
En wat nou, als je de site al helemaal vol hebt gezet met, weet-ik-veel waar voor boeiende foto's, goede informatie of whatever. Je hele site is klaar, en dan komt een knullig bedrijf het even allemaal CTRL+A+Delete ? Lekker is dat dan. Dan mag je zeker wel geld eisen voor de uren die je in de site hebt gestoken.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:51

aex351

I am the one

Verkoop het domeinnaam aan een vriend en spreek met hem af dat je een deel van de opbrengsten krijgt.

< dit stukje webruimte is te huur >

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:43:
[...]

ter correctie; het nieuws is een paar maanden geleden lang en breed in het nieuws geweest... wel oenig dat A nu pas is gaan zoeken naar een domeinnaam... los daarvan had ik het zeker beter moeten spelen! mea culpa!
Ik ging er even van uit dat je de domeinnaam geregistreerd had voordat er nieuws over onderhandelingen naar buiten was gekomen/mocht komen.
En daarmee dus ongewenst buitenstaanders vroegtijdig attent zou kunnen hebben gemaakt op de op handen zijnde fusie, want die gegevens zijn openbaar.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
siepeltjuh schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:58:
Als jemaar laat weten hoe het afloopt, ben erg benieuwd. Zou helemaal mooi zijn als je bedrijf A baas getipt wordt door een collega die ook op t.net rond hangt over dit forum.
:)

@Door: Xtresis je wil ook niet weten hoeveel moeite t.net heeft moeten doen om tweakers.nl te pakken te krijgen.
off the record (en dat op een forum ;))
er kwam enkele weken geleden een collega van een andere afdeling op me af om te melden dat ik hem net voor was...

nu had ik gehoopt dat hij me voor was... |:(

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 15:52
het is toch niet toevallig fortisabn.nl ?

Verwijderd

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:23:
[...]

Ik ging er even van uit dat je de domeinnaam geregistreerd had voordat er nieuws over onderhandelingen naar buiten was gekomen/mocht komen.
En daarmee dus ongewenst buitenstaanders vroegtijdig attent zou kunnen hebben gemaakt op de op handen zijnde fusie, want die gegevens zijn openbaar.
oh nee zeker niet... ik heb eh... goed gegokt en dat was nergens op gebasseerd... voorgevoel en werk al jaren in deze sector. ultieme combinatie blijkt wat toekomstvoorspellen aangaat 8)7
er was wel al in de media naar buitengebracht dat A B EN C zouden fuseren... maar bij helemaal niemand bekend dat B eruit zou stappen... het was echt een long shot van mijn kant af.

of dat mijn situatie verbeterd... dat laten we nu maar erbuiten die is best triest.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

cosmo_roel schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:26:
Wie is daar uitgestapt?

Daarnaast is de kans weer wat groter geworden dat het Barclay's ABN wordt...
En daar is nooit een derde speler in het spel geweest...

Verwijderd

Topicstarter
svp niet speculeren hierover... want ik hang helemaal als die bv's gaan google-en en hier uitkomen, omdat in een reactie iemand het goed heeft gegokt...

dus plz niet doen.
thanx,
m

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:58
Je kan altijd de domain holder even een belletje geven en direct vragen hehe...

Maar ff serieus, doe wat ze je vragen, sta domeinnaam af en hoop dat je nog ergens aan de bak komt daarna.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:30:
[...]

svp niet speculeren hierover... want ik hang helemaal als die bv's gaan google-en en hier uitkomen, omdat in een reactie iemand het goed heeft gegokt...

dus plz niet doen.
thanx,
m
Zeker om die reden had ik dit topic in HK geopend als ik jou was... :X

[ Voor 76% gewijzigd door UltraSub op 26-06-2007 17:39 ]

• Tomfish
offtopic:
In dat geval: bank + bank = geld + geld = veel geld.
Domeinnaam + verkopen + bank= veel Geld.

Ja, ik weet wel waarom de TS de domeinnaam heeft aangemaakt als dit het juiste adres is :+

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:28
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:30:
[...]

dus plz niet doen.
thanx,
m
Nouja, 'in ruil voor wat extravakantiedagen' (in geld uitgedrukt natuurlijk) houd ik m'n mond wel 8)

Je idee was dus tóch niet zo slecht :+

[/grapjesmode]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:38:
[...]

Zeker om die reden had ik dit topic in HK geopend als ik jou was... :X
Negeer gerust het gegeven dat half Nederland ook HK toegang heeft :+

Echt, de enorme risico's die de TS neemt om zo'n eigen werkgever een keer 300 euro af te kunnen troggelen, heel vreemd :X

🌞🍃

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
Datafeest schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:05:
[...]

Ja, ok... Maar Google niet ;)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Hee TS, hoe is het afgelopen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Datafeest schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:05:
[...]

Echt, de enorme risico's die de TS neemt om zo'n eigen werkgever een keer 300 euro af te kunnen troggelen, heel vreemd :X
offtopic: maar waar staat HK toegang voor?
had inmiddels gevonden waar het voor stond...

[ Voor 7% gewijzigd door Cadezo op 12-12-2011 11:10 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

cdezoete schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:38:
[...]

offtopic: maar waar staat HK toegang voor?
Als GoT'er dien je de FAQ's te kennen...

En op jouw vraag, staat in deze FAQ: Voorwaarden aanvragen HK toegang

Ey!! Macarena \o/

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat we het nooit zullen weten
Geregistreerd op 26 juni 2007
Laatste bezoek woensdag 27 juni 2007 16:55

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:54:
Had het dan tenminste via een stroman/katvanger geregeld |:( 8)7 Was je zelf buiten schot gebleven. Nu heb je jezelf wel erg hard genaaid.

Je bent wel een domeinkaper, maar niet een al te snuggere.
Psies, áls je het doet . . . ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:34

QinX

Shai-Hulud

Marzman schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:58:
[...]

Ik denk dat we het nooit zullen weten
Geregistreerd op 26 juni 2007
Laatste bezoek woensdag 27 juni 2007 16:55
Misschien juist wel, lekker duur proces dat hij geen internet meer heeft. :Y)

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment valt er nog niets te melden, dat ik doe ik zordra er wat bekend is.
scouts honour! :)

was een beetje wishfull thinking dat het wel snel op te lossen zou zijn...

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 22:23
Leg uit dat je vermoedens voor een fusie groot waren en het uit de fusie onstane bedrijf graag wilde ontlasten van de rompslomp van het aanvragen van een domeinnaam. Het was inderdaad netter geweest dat je dit even gecommuniceerd had maar door tijdgebrek ben je dit totaal vergeten.
Als je dit argument aanvoert, trek je de deskundigheid en vakkundigheid van de fuserende bedrijven in
twijfel. Alsof je geen hoge pet van ze op hebt. Daar scoor je ook geen punten mee.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Als je zoiets wilt doen, doe het dan tenminste via een aanbieder die je whois privacy biedt, bij voorkeur een buitenlandse. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Laat een vaag e-mailadresje achter als enige link op die site, en wacht op mail. Dit soort dingen op je eigen naam doen is nooit slim, maar dat weet je inmiddels ook wel...

We are shaping the future

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:51:
Op dit moment valt er nog niets te melden, dat ik doe ik zordra er wat bekend is.
scouts honour! :)

was een beetje wishfull thinking dat het wel snel op te lossen zou zijn...
en?

Verwijderd

Profiel van TS:
Laatste bezoek maandag 09 juli 2007 18:38
Denk dat speculeren weinig opschiet en dat we TS niet meer zullen zien
Pagina: 1