[xbox] Wlan moden/router als bridge

Pagina: 1
Acties:

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:57

EraZor

Don't mention the war

Topicstarter
Ik heb een beetje een vreemde vraag wellicht,

Ik heb momenteel een Xbox staan die ik gebruik voor XBMC. Het ding staat nu bedraad aangesloten op m'n Versatel mdem (draadloos modem, met netwerkpoorten). Functioneert allemaal heel leuk, maar we gaan binnenkort verhuizen en ik wil draadloos, net als de rest van het netwerk (desktop & Laptop)

Nou kan ik natuurlijk gewoon een ethernet->wifi bridge aanschaffen, wat de allermakkelijkste manier is, maar ik heb ook nog m'n oude modem/draadloze router liggen (een SMC SMC7804WBRA) Zie hier voor de specs.

Is het mogelijk om deze als bridge in te stellen (als 'dom' vertaal apparaatje dus) en 'm in m'n xbox te pluggen? 'T ding ligt nou toch stof te happen in de kast.....

Zo ja....hoe :?

Ik heb de manual van de site gedownload, maar daar word ik nou niet direct wijzer van.... (zie onder) de diverse xbox fora kunnen me ook niet echt verder helpen....
You have three different bridging modes to select from:
RFC1483 Bridging - Select this option if you want the Barricade to be transparent and pass the public IP address to a single PC, Server or Firewall.

RFC1483 Bridging DHCP - Select this option if you want to share the connection for multiple PC’s (most common setting).

RFC1483 Bridging FixIP - Select this option if your ISP has given you a static IP address.

[ Voor 28% gewijzigd door EraZor op 26-06-2007 15:12 ]

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Topicstarter
Niemand die ooit iets vergelijkbaars geprobeerd heeft? O-)

Verwijderd

Lijkt me niet dat dit gaat werken, omdat over het algemeen een accesspoint niet met een accesspoint praat.

jij wilt:? internet --> draadloos modem-->lucht-->draadloos modem -->Xbox
Heb ik het goed zo?

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Dit kan, maar de opties waar jij nu naar kijkt zijn de DSL opties. Die kan je gewoon lekker op "disabled" zetten (de interface is het zo uit m'n hoofd). Gebruik advanced setup dus, niet de wizzard.

Je kan gebruik maken van WDS (ofziets) om meerdere wireless modems/routers/AP's op hetzelfde netwerk te laten werken.

Ik zou zeggen, flash even de nieuwste firmware op je modem en probeer het nog eens ;) kans is dat je modem dit niet heeft. De 790* wel.

ik snap trouwens niet waarom je een stilstaand apparaat als een desktop of media centre niet gewoon bedraad aansluit. Veel minder geklooi/kans op problemen etc. Gewoon 1x goed kabels leggen!

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Topicstarter
OK thx voor de replies, heren

Ik wil 'm draadloos omdat ik geen zin heb om m'n huis vol te hangen met kabels (xbox staat op zolder). heb dat ding bovendien gewoon liggen (ligt stof te happen) en héb al een draadloos netwerk in de lucht ivm dektop pc op zolder en 2 laptops....

Ik ga even aan de gang met een nieuwe firmware en we zien wel... Ik slah het hele modem gedeelte even over idd...

[ Voor 22% gewijzigd door EraZor op 05-07-2007 10:06 ]