Dell + eigen componenten = Game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik krijg een pc van mijn baas, een Dell.
Nu mag ik zelf samenstellen wat ik wil in die Dell, helaas geen XPS :(

Daarna wil ik de componenten omzetten naar een eigen pc en dan zelf een moederbord kopen. De rest neem ik mee van mijn huidige Pc. Dit met doel om te gaan overclocken (gaat niet echt met Dell spul :P )
Wat neem ik dan mee naar andere pc:
-CPU
-eventueel RAM anders koop ik eigen modules
-Videokaart
-geluidskaart
-Harde schijven

Nu wat vraagjes;
-E6700 of een Q6600? Zou de Quad ook goed kunnen overclocken ?
-ik neem een 8800GTX - zal mijn Hiper 580W voeding dit kunnen trekken ?
-Keuze socket 775 moederbord met overclocken en SLi in gedachte ?

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
- Quad core klokt veel slechter over dan een Dual-core, ook nog niet echt aan te raden, omdat games amper dual-core gebruiken.
- Denk het wel, heb er wel eens vna gehoord van dat merk, maar of dat nou positief of negatief was weet ik niet meer. Maar voor die prijs mag je toch zeker verwachten dat je een fatsoenlijke voeding in huis haald.
- Waarom SLI, dit is in mijn ogen echt verspilling die 2 frames extra is die 400 eruo echt niet waard volgens mij. Als je toch SLI overweegt, is een P5N32-e SLI een goed moederbord anders zou ik gaan voor een met een P35 chipset zoals de GA-P35-DS3P of de GA-P35-DS4.

• SileX
  • Niet online
Bedankt voor de reactie;

- Duidelijk - kan dus beter voor een E6700 gaan die ik hoger kan clocken.

- Ik zet deze vraag anders nog even in het voeding topiqué

- SLi - Er zit een hele grote kans dat ik via mijn baas nog een 8800GTX kan krijgen.. Graag zou ik die optie toch open willen houden.
Ik zag trouwens dat de P5N32-e SLi de 650i chipset heeft en de P5N32-e Sli Retail de 680i chipset. Kan ik dan niet beter voor de tweede gaan ?

Verwijderd

Nee de 680i bied nauwlijks extras tenopzichte van de 650i. Behalve dat hij nog meer stroom verbruikt.

EDIT:
Verder is sli overbodig en zonde van het geld(kan je beter in je zak steken en over een jaar een nieuwe kaart kopen die sneller is). Maar dat moet je zelf weten.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 15:31 ]

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 19:10
Is een E6750 niet beter en goedkoper ??

• SileX
  • Niet online
Inovix schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:32:
Is een E6750 niet beter en goedkoper ??
De E6750 is niet beschikbaar bij Dell.
Ik kan alleen kiezen uit:
-E6420
-E6600
-E6700
-Q6600

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zie Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen** . Ook in dit geval kun je prima zelf op onderzoek uit gaan en uitvinden welke van de te kiezen componenten het best bij je past.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.