Externe HD wordt ineens niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maggelmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik draai Windows XP en ik heb een Western Digital 400GB Externe USB HD. Deze heeft het altijd prima gedaan tot vandaag. Zojuist was ik een beetje aan het surfen, tot ineens de pc uit het niets rebootte. Vanaf dat moment herkent de pc geen enkele partitie meer, dus ik kan niet meer booten. Hier wil ik het nu even niet over hebben, maar wel even over de externe HD. Ik heb deze ondertussen namelijk aan een andere pc gehangen. Hier herkent hij hem wel gewoon als zijnde een externe WD Elements 400gb Hd, maar hij is niet toegankelijk vanuit de verkenner of iets dergelijks. Hij wordt dus wel herkend, staat wel bij het apparaatbeheer, maar hij is nergens toegankelijk. Het stuurprogramma opnieuw installeren verandert niks.

Zojuist heb ik het ook nog bij een andere pc geprobeerd, maar daar is het precies hetzelfde verhaal.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat het ding wel in diskmanagement? Grote kans dat je hem daar gewoon kunt importeren of heractiveren.

• Maggelmans
Hij staat daar wel gewoon aangegeven. Er staat 372 GB Hd, maar hij er staat ook bij dat hij niet toegewezen is. Ik zou hem hier natuurlijk gewoon kunnen formatteren, maar dit wil ik juist niet omdat er heel veel belangrijke gegevens op staan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maggelmans schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:11:
Hij staat daar wel gewoon aangegeven. Er staat 372 GB Hd, maar hij er staat ook bij dat hij niet toegewezen is. Ik zou hem hier natuurlijk gewoon kunnen formatteren, maar dit wil ik juist niet omdat er heel veel belangrijke gegevens op staan.
Dan ziet het er naar uit dat de partitie tabel corrupt is. Probeer die dus eens te fixen. Lukt dat niet dan kun ja altijd nog kijken met een recoverprog of je er wat spul vanaf kunt halen en daarna formatten.

• Maggelmans
De Hd heeft is ook geen drivenaam toegewezen. Hierdoor werken Recovery programma's niet en is het ook niet mogelijk om de partitietabel te wijzigen. Dit is het probleem eigenlijk, hij wordt gewoon neit herkend in de explorer.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maggelmans schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:24:
De Hd heeft is ook geen drivenaam toegewezen. Hierdoor werken Recovery programma's niet en is het ook niet mogelijk om de partitietabel te wijzigen. Dit is het probleem eigenlijk, hij wordt gewoon neit herkend in de explorer.
Probeer dan eens een recover tooltje dat wel in staat is de drive te benaderen zonder een driveletter nodig te hebben. Dat dat ding geen driveletter heeft is logisch, gezien er geen partities opstaan (of iig niet herkend worden).
Easy recovery pro werkt op zich best goed voor dit soort dingen.

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 26-06-2007 15:34 ]

Pagina: 1