ctrlvol realtek conflict

Pagina: 1
Acties:

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03-2025
Hoi,

Ik heb een klein probleempje. Ik heb een acer notebook (OS w2k sp4) met realtek geluidskaart. Op het toetsenbord bevinden zich functie toesten waar ik bijvoorbeeld het geluid mee kan regelen. Om deze functie te gebruiken moet ik een programma installeren genaamd: Launchmanager. Nu werken alle zogeheten functietoetsen behalve de toetsen waarmee ik het geluid harder en zachter kan zetten en mute knop. Als ik de volume knoppen gebruik krijg ik een foutmelding. Hiervan wordt een melding gemaakt in een logboek. De melding is alsvolgt:
HotkeyApp.exe: 2007\06\23 00:08:37 CMOS: 0x0 is not supported!
Als ik mijn realtek geluidskaart deinstalleer krijg ik deze foutmelding niet. Er is dus een conflict tussen mijn geluidskaart en het programma'tje dat de volume knoppen bedient genaamd: CtrlVol.exe.
Iemand een idee?

Carnelain

• carnelain
Nobody?

• berry.dekruijff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 16:11
in Hotkeyapp kun je niet de mediaknoppen instellen.

Ik heb zelf een probleempje gehad binnen XP. Door de hotkeyapp opnieuw te instaleren heb ik het toen verholpen. Weet ook niet helemaal zeker of W2000 de normale HID knoppen ondersteund dus kan ook zijn dat je hier drivers voor nodig bent. (kun je nakijken op de acer site)

succes

• carnelain
Ik heb al een keer naar acer gemaild maar zei geven geen ondersteuning voor de software. De drivers zijn wel goed denk ik. Alle andere toetsen doen het behalve de geluidsknoppen. Ik begrijp er helemaal niets van.

Carnelain

• berry.dekruijff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 16:11
Sorry voor de late reactie, Ben dit weekend niet op Tweakers geweest. Lijkt mij dat Acer gewoon support moet leveren op de soft en hardware welke ze meeleveren dus laat je aub niet met een kluitje het riet in sturen.

Verder kan het ook zijn dat de multimedia knoppen gewoon door windows gesupport worden (net als de multimediatoetsen op sommige "luxe" toetsenborden. Daar zou ook nog een probleem in kunnen zitten. (zie ook mijn vorige post. De zogenaamde HID- knoppen) Dit kun je nakijken in apparatenbeheer onder toetsenborden. Hier staat het type tobo wat je hebt, en vaak staat hier ook iets bij in de trend van HID of MULTIMEDIA.

Verder zou ik geen oplossing weten misschien andere mensen. Succes