Standaard image Thin Client maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169861

Topicstarter
Ik hoop dat ik hier in het juiste forum zit, neem het mij anders niet kwalijk.

Ik heb overal al gezocht, maar nergens de juiste oplossing kunnen vinden. Misschien kunnen jullie mij verder opweg helpen.

Wij hebben een aantal Thin Clients die allemaal dezelfde configuratie moeten krijgen. Ik wil dit makkelijk oplossen.

Op de HP website is er een standaard image te downloaden die via een USB-stick op de Thin client kan worden gezet.

http://h20000.www2.hp.com...kId=135&swItem=ir-51042-1

Is het mogelijk om de configuratie van de image aan te passen, en deze dan op de USB-stick te zetten, zodat een Thin Client kan worden voorzien van de nieuwe configuratie?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56160

Wij hebben voor onze HP t5520 clients een configuratiescript dat ze bij het opstarten laden van een FTP server.
Met de DHCP gegevens krijgen ze ook het adres van de FTP server, dan downloaden ze het script en als het anders/nieuwer is voeren ze het uit en rebooten.

Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is niet de oplossing die ik wil. Ik wil het gewoon via een USB stick doen. Weet iemand hier een makkelijk oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden.

Voor de geinterresseerde:

Vanaf de 5000 series is er een ThinState tool meegeleverd op de Thinclient. Hiermee is het mogelijk om een aangepast image te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165807

Anoniem: 169861 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:40:
Ik heb de oplossing gevonden.

Voor de geinterresseerde:

Vanaf de 5000 series is er een ThinState tool meegeleverd op de Thinclient. Hiermee is het mogelijk om een aangepast image te maken.
Sorry dat ik net te laat ben...

Maar kijk wel uit dat de write filter weer aan wordt gezet na de image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 165807 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:47:
[...]

Sorry dat ik net te laat ben...

Maar kijk wel uit dat de write filter weer aan wordt gezet na de image.
Write Filter? Ik heb hier nog geen last van gehad. Wat doet deze precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169861 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:15:
[...]

Write Filter? Ik heb hier nog geen last van gehad. Wat doet deze precies?
Die zorgt er voor dat alle veranderingen die je maakt weer terug worden gezet na een reboot.
Bij mij (HP T5620) lijkt deze write filter steeds aan gezet te worden nadat ik een image heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vreemd. Ik heb hier nog geen last van gehad. Misschien moet ik hier ook eens op gaan letten. Heb jij enig idee waar je deze aan- of uit kan schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169861 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:42:
Vreemd. Ik heb hier nog geen last van gehad. Misschien moet ik hier ook eens op gaan letten. Heb jij enig idee waar je deze aan- of uit kan schakelen?
Op de T5620 wordt het de EWF genoemd, het staat gewoon in de configuratie scherm (wel als admin inloggen)

Maar bij jou kan het natuurlijk anders zijn, ligt er denk ik aan welke thinclient je precies gebruikt, ik kan me herinneren dat bij de T20 het wel write filter heet en dat je hem in de strat menu moet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet iemand of dit ook mogelijk is op een Wyse Thin Client. Het gaat hier om het model v30. Ben hard op zoek, maar nog niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Natuurlijk kan dat ;) Waar heb je niks kunnen vinden dan? Er staan kant en klare tutorials + software op wyse.com

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja klopt. Ik ben nu begonnen met de Wyse Device manager. Ik kan nog niks vinden iets wat op de Thin State Tool lijkt van Altiris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:26
We hebben hier een standaard usb image gemaakt voor alle thinclients, met daarop tevens een vb script die alle settings goedzet. We willen hier echter graag een backup van kunnen maken, omdat we nu eenmaal een usb stick niet in ons archief kunnen (willen) plaatsen.

Ik heb nu echter al ghost, winimage geprobeerd, om een image te maken en die image op een andere, identieke stick terug te schrijven. Helaas is de stick dan niet good bootable, hij begint wel, maar stopt dan met een melding : Freedos...GO! En dan niks meer.

Iemand die dit al eens werkend heeft gekregen? Een nieuwe stick maken is lastig, omdat we zelf geen spare thinclients hebben, en de images per klant vaak ook nog eens verschillen. Hou zou dan dus mooi zijn als we per klant een image hebben die we dan in case of emergency even terug op stick kunnen plaatsen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kun je vertellen wat voor Thin Clients jullie gebruiken? En wat voor OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
Anoniem: 169861 schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:49:
Kun je vertellen wat voor Thin Clients jullie gebruiken? En wat voor OS?
t5720, XP embedded.

We gaan het nu gewoon anders doen, die tool van de HP site (met het default image) kan ook gewoon custom images op een usb stick flashen. En dat is eigenlijk nog makkelijker, want dan hoeft de stick niet eens persé identiek te zijn.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Anoniem: 56160 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:51:
Wij hebben voor onze HP t5520 clients een configuratiescript dat ze bij het opstarten laden van een FTP server.
Met de DHCP gegevens krijgen ze ook het adres van de FTP server, dan downloaden ze het script en als het anders/nieuwer is voeren ze het uit en rebooten.

Ideaal.
Zou je met mij kunnen delen hoe je dit toen (in 2007) had gedaan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 13:03
Systemadmin schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:13:
[...]

Zou je met mij kunnen delen hoe je dit toen (in 2007) had gedaan? :9
Misschien een idee om eerst te kijken of de gebruiker nog wel actief is alvorens een topic van ruim 10 jaar oud omhoog te schoppen? De betreffende user welke je gequote hebt heeft al sinds 2013 geen reactie meer gepost.

Maar TCs van ruim 10 jaar oud, die gooi je toch gewoon weg? Of gebruik je voor hobby projecten? Ik zou hier persoonlijk geen tijd in investeren met een complexe setup met een FTP server etc.

[ Voor 29% gewijzigd door Killah_Priest op 16-01-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Killah_Priest schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Misschien een idee om eerst te kijken of de gebruiker nog wel actief is alvorens een topic van ruim 10 jaar oud omhoog te schoppen? De betreffende user welke je gequote hebt heeft al sinds 2013 geen reactie meer gepost.

Maar TCs van ruim 10 jaar oud, die gooi je toch gewoon weg? Of gebruik je voor hobby projecten? Ik zou hier persoonlijk geen tijd in investeren met een complexe setup met een FTP server etc.
Ik heb momenteel een omgeving met ongeveer 1000 HP thinclients dat moet worden voorzien van updates ed, ik ben opzoek naar een manier om dit te automatiseren dmv een FTP server bijvoorbeeld dat bij het booten checkt of er een niet image klaar staat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Systemadmin schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:16:
[...]

Ik heb momenteel een omgeving met ongeveer 1000 HP thinclients dat moet worden voorzien van updates ed, ik ben opzoek naar een manier om dit te automatiseren dmv een FTP server bijvoorbeeld dat bij het booten checkt of er een niet image klaar staat..
Waarom zou je zoiets niet willen doen met een pakket zoals SCCM, of zelfs met HP ThinUpdate van HP zelf?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 13:03
Outerspace schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:49:
[...]

Waarom zou je zoiets niet willen doen met een pakket zoals SCCM, of zelfs met HP ThinUpdate van HP zelf?
Dit dus.
Ik kan er met mijn verstand niet bij hoe je zoveel TCs kan hebben zonder enig management platform voor de TCs (en ik verwacht eigenlijk dat deze er wel is maar dat de TS daar niet van op de hoogte is)
Pagina: 1