partities verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Maggelmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb mijn pc in 3 partities ingedeeld: Op de 1e partitie staat WinXp, op de 2e partitie staat Ubuntu en de 3e wordt gewoon gebruikt voor het opslaan van films e.d. Als bootloader gebruik ik Grub.

Zojuist was ik gewoon een beetje aan het surfen, totdat opeens mijn pc reboot. Tijdens de reboot kreeg ik bij grub error 22. Dit gebeurt normaal alleen als de partitie waar Grub op staat gedelete wordt, in dit geval dus mijn Linux partitie. Ik heb hier helemaal niets mee gedaan, aangezien ik in Windows aant surfen was, dus deze partitie was helemaal niet toegankelijk. Maar goed, ik stop dus mijn Windows CD erin, zodat ik naar de recovery mode kon gaan en /fixmbr kon uitvoeren. Blijkt dat de Windows Installer geen enkele partitie herkent en ik hierdoor ook niet naar de recovery mode kan gaan. Het enige dat hij aangeeft is dat er 120 gig (HD) en 400 gig (externe-hd) unpartitioned space is. Precies hetzelfde verhaal met mijn Ubuntu CD.

Daarom ik maar een standalone bootloader op mijn USB stick gezet, zodat ik het vanaf daar kon fixen. Helaas herkent deze ook geen enkele partitie. Het maakt me niet eens uit of ik het allemaal kan fixen, het belangrijkste is dat ik mijn gegevens vanaf de windows partitie van de HD kan backuppen, aangezien hier belangrijke dingen bij staan. Ik heb echter geen flauw idee hoe ik dit aan moet pakken.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Pak is een distro live cd, misschien kan je hiermee wel nog op de partities.

Mocht dit niet lukken dan moet je vanuit z'n live cd een recovery proggie draaien...

• Maggelmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Heb ik al geprobeerd. Maar lukt niet. Ik zie zojuist zelfs dat mijn externe HD het ook niet meer doet op een andere pc. Hij herkent het wel als de juist schijf, maar hij is niet toegankelijk vanuit de verkenner.

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
heb je al een partitie recovery programma gedraaid als testdisk of gpart?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik denk weet dat die partities niet weg kunnen zijn, kijk even goed rond welke partitierecovery software je gaat gebruiken.

Wel erg raar dat een collega van me een paar dagen geleden exact hetzelfde is overkomen :?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME