Ik ben al een paar weken bezig met het volgende.
Ik wil een filmbeeldje (4x6mm) rechtstreeks projecteren op een 2/3 inch ccd. (filmscanning)
Maar nu wil het niet lukken om het filmbeeld goed te projecteren op de ccd.
Ik moet een lens gebruiken want het licht moet wel gebundeld op de ccd vallen.
De minimale afstand tussen de film en de ccd is 10cm, waardoor niet iedere lens gebruikt kan worden.
Ik heb 3 lenzen geprobeerd waarbij of het beeld veel te groot of veel te klein op de ccd valt.
Of gewoonweg niet scherp te krijgen is.
Ik heb de volgende lenzen geprobeerd:
15-30mm lens
20-32mm lens
15-25mm lens (perfecte grote/scherpte op 7 cm van de film, te dichtbij dus)
Voor de duidelijkheid ik weet echt niks van lenzen, waarschijnlijk is dit ook een hele simpele vraag.
De juiste grote cq scherpte verkreeg ik door de 15-30mm omgedraaid op de 20-32mm lens te zetten. Een groot nadeel, de hoeken van het beeld zijn sterk vervormd.
Heeft iemand enig idee welke lens dit probleem kan oplossen. Oja, de diameter van de projector is 32mm. Alvast bedankt.
Ik wil een filmbeeldje (4x6mm) rechtstreeks projecteren op een 2/3 inch ccd. (filmscanning)
Maar nu wil het niet lukken om het filmbeeld goed te projecteren op de ccd.
Ik moet een lens gebruiken want het licht moet wel gebundeld op de ccd vallen.
De minimale afstand tussen de film en de ccd is 10cm, waardoor niet iedere lens gebruikt kan worden.
Ik heb 3 lenzen geprobeerd waarbij of het beeld veel te groot of veel te klein op de ccd valt.
Of gewoonweg niet scherp te krijgen is.
Ik heb de volgende lenzen geprobeerd:
15-30mm lens
20-32mm lens
15-25mm lens (perfecte grote/scherpte op 7 cm van de film, te dichtbij dus)
Voor de duidelijkheid ik weet echt niks van lenzen, waarschijnlijk is dit ook een hele simpele vraag.
De juiste grote cq scherpte verkreeg ik door de 15-30mm omgedraaid op de 20-32mm lens te zetten. Een groot nadeel, de hoeken van het beeld zijn sterk vervormd.
Heeft iemand enig idee welke lens dit probleem kan oplossen. Oja, de diameter van de projector is 32mm. Alvast bedankt.