Ik weet er zijn al meer topics geweest met dit probleem en ik er ook al een hoop gelezen, maar ik heb tot nu toe geen oplossing kunnen vinden dus ga ik het op deze manier proberen
Ik heb thuis 2 PC's aangesloten op een ADSL router, waarvan ik er 1 voor dagelijks gebruik heb en er 1 ga gebruiken als server, het probleem is dat als ik een bestand wil verplaatsen over het netwerk, dit tergent traag gaat, een bestand van 700MB duurt anderhalf a twee uur.
ik heb een E-tech ADWG03 Router
ik gebruik de NIC van mijn moederbord N2NPV-VM Nforce430
ik heb aal een aantal dingen geprobeerd die ik tegen kwam op dit en andere forums nl:
ik heb de PC's rechtstreeks aan elkaar gekoppeld met een cros wire kabel.
ik heb de router verwisseld met een andere. (speedtouch 546)
ik heb de netwerk kaarten ingesteld op verschillende snelheden, maar wel beide kaarten gelijk.
ik heb de drivers geupdate van beide netwerk kaarten.
ik heb geprobeert bestanden te verplaatsen via FTP en dan komt de snelheid niet hoger dan 500 kb/s
maar tot nu toe heb ik geen oplossing gevonden.
wat wel gek is, is dat als ik een bestand aan het verplaatsen ben, en ik kijk onder taakbeheer en dan netwerk, het netwerkgebruik als een gek wisseld tussen 0% en 10 %
iemand een advies alvast bedankt
Ik heb thuis 2 PC's aangesloten op een ADSL router, waarvan ik er 1 voor dagelijks gebruik heb en er 1 ga gebruiken als server, het probleem is dat als ik een bestand wil verplaatsen over het netwerk, dit tergent traag gaat, een bestand van 700MB duurt anderhalf a twee uur.
ik heb een E-tech ADWG03 Router
ik gebruik de NIC van mijn moederbord N2NPV-VM Nforce430
ik heb aal een aantal dingen geprobeerd die ik tegen kwam op dit en andere forums nl:
ik heb de PC's rechtstreeks aan elkaar gekoppeld met een cros wire kabel.
ik heb de router verwisseld met een andere. (speedtouch 546)
ik heb de netwerk kaarten ingesteld op verschillende snelheden, maar wel beide kaarten gelijk.
ik heb de drivers geupdate van beide netwerk kaarten.
ik heb geprobeert bestanden te verplaatsen via FTP en dan komt de snelheid niet hoger dan 500 kb/s
maar tot nu toe heb ik geen oplossing gevonden.
wat wel gek is, is dat als ik een bestand aan het verplaatsen ben, en ik kijk onder taakbeheer en dan netwerk, het netwerkgebruik als een gek wisseld tussen 0% en 10 %
iemand een advies alvast bedankt