Toon posts:

Zeer Traag Netwerk! weet iemand een oplossing??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet er zijn al meer topics geweest met dit probleem en ik er ook al een hoop gelezen, maar ik heb tot nu toe geen oplossing kunnen vinden dus ga ik het op deze manier proberen

Ik heb thuis 2 PC's aangesloten op een ADSL router, waarvan ik er 1 voor dagelijks gebruik heb en er 1 ga gebruiken als server, het probleem is dat als ik een bestand wil verplaatsen over het netwerk, dit tergent traag gaat, een bestand van 700MB duurt anderhalf a twee uur.

ik heb een E-tech ADWG03 Router
ik gebruik de NIC van mijn moederbord N2NPV-VM Nforce430

ik heb aal een aantal dingen geprobeerd die ik tegen kwam op dit en andere forums nl:
ik heb de PC's rechtstreeks aan elkaar gekoppeld met een cros wire kabel.
ik heb de router verwisseld met een andere. (speedtouch 546)
ik heb de netwerk kaarten ingesteld op verschillende snelheden, maar wel beide kaarten gelijk.
ik heb de drivers geupdate van beide netwerk kaarten.
ik heb geprobeert bestanden te verplaatsen via FTP en dan komt de snelheid niet hoger dan 500 kb/s

maar tot nu toe heb ik geen oplossing gevonden.

wat wel gek is, is dat als ik een bestand aan het verplaatsen ben, en ik kijk onder taakbeheer en dan netwerk, het netwerkgebruik als een gek wisseld tussen 0% en 10 %

iemand een advies alvast bedankt

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:29
ook al geprobeerd met een nieuwe / andere kabel uit de winkel cat5e of cat6?
doe je het alleen via ftp of ook op andere manieren (verkenner?)
ik neem aan dat je windows gebruikt. welke versie?
wat voor pc's heb je?
de 2e pc: wat voor netwerk kaart heeft 'ie? en op welke snelheden heb je die ingesteld?

Homo sapiens non urinat in ventum

Verwijderd

Topicstarter
Jan Smit schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:43:
ook al geprobeerd met een nieuwe / andere kabel uit de winkel cat5e of cat6?
doe je het alleen via ftp of ook op andere manieren (verkenner?)
ik neem aan dat je windows gebruikt. welke versie?
wat voor pc's heb je?
de 2e pc: wat voor netwerk kaart heeft 'ie? en op welke snelheden heb je die ingesteld?
alle kabels zijn cat5 en allemaal vrij nieuw,

Ik heb het geprobeert met FTP en via verkenner maakt geen verschil

de server is een AMD sempron 3000+ 512 MB
de ander een AMD sempron 3200+ 1024 MB

op beide PC's staat windows XP Pro

ik gebruik bij beide PC's hetzelfde moederbord dus ook de onboard NIC, en beide kaarten zijn op dit moment ingesteld op force 100 full duplex, maar ik heb ook al andere snelheden geprobeert.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb een network benchmark gedaan met sisoft sandra
en ik kreeg dit als resultaat

SiSoftware Sandra

Benchmark Results
Network Bandwidth : 10 MB/s
Results Interpretation : Higher index values are better.
Average Latency : 771 µs
Results Interpretation : Lower index values are better.

Network Adapter
Name : NVIDIA nForce Networking Controller - Pakketplanner-minipoort
Download Rate : 100Mbps
Upload Rate : 100Mbps

Benchmark Breakdown
Host : SERVER
IP Address : 192.168.1.11
Average Latency : 771µs
Min/Max Latency : 753µs / 15168µs
Speed : 9984kB/s (81789kbit/s)

Performance Test Status
Run ID : DESKTOP on dinsdag 26 juni 2007 at 13:54:38
Platform Compliance : Win32 x86

Performance Tips
Notice 5008 : To change benchmarks, click Options.
Notice 5004 : Synthetic benchmark. May not tally with 'real-life' performance.
Notice 5006 : Only compare the results with ones obtained using the same version!
Tip 2 : Double-click tip or press Enter while a tip is selected for more information about the tip.

Verwijderd

Heel mysterieus probleem, zoals ik hoor ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan kabel (heb je deze zelf gemaakt?). Het lijkt uit je benchmark alsof het allemaal gewoon werkt. Wat ik nog zo proberen is als je mogelijkheid hebt om dan even een pci netwerkkaart te installeren in één van de pc's (eerst één dan de ander als het niet werkt). Of misschien het tcp/ip protocol deinstalleren samen met de drivers van netwerkkaarten en opnieuw installen.

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:29
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:59:
[...]
Ik heb het geprobeertd

Speed : 9984kB/s (81789kbit/s)
Het lijkt erop dat je netwerk de snelheid wel kan halen, daar zit het 'm niet in.
Staat er nog een firewall aan? Hardwarematige firewall? Virusscanner? Maakt het nog uit of je in safe-mode werkt?

Homo sapiens non urinat in ventum

Verwijderd

Topicstarter
Jan Smit schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:47:
[...]

Het lijkt erop dat je netwerk de snelheid wel kan halen, daar zit het 'm niet in.
Staat er nog een firewall aan? Hardwarematige firewall? Virusscanner? Maakt het nog uit of je in safe-mode werkt?
ik heb geen software firewall geinstalleerd, ik gebruik alleen de ingebouwde firewall in de router.
maar daar kan het niet aan liggen omdat een directe verbinding tussen de 2 PC's ook niet werkt.

ik heb virusscanner uitgeschakeld, dit hielp ook niet.
beide PC's in safe mode hielp ook niet.

ik heb overigens wel gelezen dat de kwaliteit van de onboard NIC's (en dan vooral de drivers) van nvidia zwaar klote is, dus ik zat er aan te denken om twee netwerkkaarten te kopen, en dan te kijken, maar aan de andere kant als de Sisoft sandra zegt dat het werkt.... kunnen brakke drivers dit probleem veroorzaken???

ik wordt langzaam depri :'(

Verwijderd

ja maar dan heb je wel heeeeeel brakke drivers en dat lijkt me een beetje sterk. Ik zou voor 10 euro 2 nic's kopen dat scheelt tevens een klein stukje belasting van je systeem (als je duurdere NIC's koopt scheelt het vaak meer aangezien die vaak meer rekenkracht bezitten).

Verwijderd

Topicstarter
Jahoo!!

opgelost ik heb 2 simpele netwerkkaartjes gekocht en het werkt nu perfect, via FTP haal ik nu een snelheid van ruim 10MB/s!

Ik blijf het overigens vreemd vinden dat de onboard NIC's niet fatsoenlijk werken.

iedereen bedankt voor hun hulp

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:53:
ja maar dan heb je wel heeeeeel brakke drivers en dat lijkt me een beetje sterk. Ik zou voor 10 euro 2 nic's kopen dat scheelt tevens een klein stukje belasting van je systeem (als je duurdere NIC's koopt scheelt het vaak meer aangezien die vaak meer rekenkracht bezitten).
de goekopere verlichten niets, die sturen alles gewoon door, alleen iets als 3com/intel gevallen hebben zo'n hulp cpu, een x-or cpu oid d8 ik iig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik word nu helemaal gek!

tot een uur geleden werkte het perfect, en nu is het probleem weer terug!

terwijl ik niets heb verandert, het enige wat ik heb gedaan is eenmp3'tje downloaden met Emule
en een bestand geopend met utorrent, en Utorrent heb ik daarna gepauseert.

kan het zijn dat 1 van deze programma's voor problemen zorgt
Beide programma's heb ik nu uitgeschakeld maar geen verschil.
Pagina: 1