Versterker werkt goed, volgende ochtend dood -meerdere malen

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik zit met iets behoorlijk vreemds (althans, ik vind het behoorlijk vreemd)...

Afgelopen zaterdag heb ik een JBL CS 60.2, stereo versterker aangesloten. Nadat hij was aangesloten hebben we hem getest en hij deed het perfect.

Auto niet verplaatst sinds dat moment. De volgende ochtend zette ik de radio weer aan, maar ineens deed hij het niet meer (geen geluid + leds die knipperen, volgens het boekje had hij reparatie nodig).
Gisteren dus gebeld naar de winkel waar ik hem vandaan had, en die zeiden dat ik maar langs moest komen. Ze hadden zelf geen idee waar het aan kon liggen maar dachten dat hij door een fout van mij kapot zou zijn gegaan.

Gisterenavond hebben we de versterker dus weer aangesloten (had hem eruit gehaald toen hij het toch niet meer deed) omdat ze van de winkel vroegen of ik dat wilde doen. Goed, eenmaal aangesloten toch nog een keer testen, en waarempel: hij deed het weer! Ik blij...

Maar je raad het al........... vanochtend zette ik hem aan, en ja hoor, exact hetzelfde: geen geluid + knipperende leds. :(

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik ga zo terug naar de winkel, maar heb het idee dat zij het ook niet weten.... ben dadelijk m'n versterker 3 weken kwijt ivm garantie (gok ik), maar als ik niet weet waar het aan ligt ben ik bang dat het straks niet anders is....

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Vertel 'n hoe je een en ander aan hebt gesloten, als het kan versterkt met een foto daarvan?

Alles kan stuk.

• TangLeFuzZ
Ik zal straks foto's maken... Aansluiten heeft m'n broer gedaan,ik heb er zelf niet zoveel verstand van, dus kan het moeilijk in woorden uitleggen.
Ik ga er echter van uit dat hij het wel goed heeft gedaan, want hij doet het hele dagen.... Maar ik zal eens wat foto's maken.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik noem eens een gek idee maar is het misschien een kabelbreuk .
Overdag is het warm , kabel is uitgezet dus maakt contact.
S`ochtends is het koud , kabel is gekrompen , geen contact.

Deze logica kan ook gelden voor printplaat cq solderingen.

[ Voor 14% gewijzigd door enchion op 26-06-2007 13:47 ]

How do you save a random generator ?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33

paQ

te lage spanning? (na een nacht stil staan)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Wat heb je al doorgemeten en gedaan om het probleem te traceren ?

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Fisico

by Fabian

Een versterker in de auto is nog steeds een versterker. Dus een move van Vervoer naar AUD.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:20

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Check je accu-spanning eens. Als je accu kapot aan het gaan is, zou de spanning van de accu 's nachts zomaar eens onder de 12 volt kunnen zakken, wat waarschijnlijk voor die versterker te weinig is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• TangLeFuzZ
Ben gisteren terug geweest naar de autoshop waar ik de versterker vandaan had; volgens hun lag het aan de massa, die was bij een achterlamp aangesloten en dat was niet sterk genoeg oid.

Hij zit nu bij de gordel/achterbank, en dat werkt perfect. Zit trouwens wel een andere versterker aan, maar tot nu toe gaat het allemaal goed :)
Pagina: 1