Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WMV-HD met ondertiteling

Pagina: 1
Acties:
  • 1.750 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:19
Hallo. Ik heb een aantal films (WMV-HD) die ik kan streamen/afspelen op mijn xbox 360. Nu wil ik echter ondertiteling toevoegen. Ik kan alleen geen programma vinden waarmee dit kan. 1 programma heb ik wel gevonden en dan is "WinAVI Video Converter". Daar kan ik ook een ondertitelingsbestand mee laden. Echter duurt dit 23 uur per film(!!!). Tenminste dat geeft ie aan tijdens het encoderen. Ik heb het niet afgewacht want ik vind dit wel erg lang duren.

Dus mijn vraag is of er mensen ervaring hebben met het "bakken" van ondertiteling in bv WMV formaat. En zo ja, welk programma gebruiken jullie hiervoor?

Verwijderd

Je zoekt dus iets zoals MeGui (en de rest van de programma's die erbij horen) om een subtitle file erbij te muxen. Probeer eens op google te zoeken naar Remux WMV of iets dergelijks?

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 19:36
Je kan het ook doen met encode360. Als je dat op google even zoekt dan krijg je genoeg resultaten.

oi :P

• bsmpower
encode360 kan helaas geen x264 bestanden lezen. Deze wil ik converteren namelijk.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

WMV ondersteunt dat niet, dan zou je de video moeten decoden, ondertiteling toevoegen, en re-encoden. En dat duurt dus idd een tijdje. De enige manier is als je player 't zelf zou ondersteunen en dat lijkt hier niet het geval te zijn dus je zult 't ofwel zonder ondertiteling moeten doen ofwel met de wachttijden voor re-encoden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Mja dat gaat lang duren, je kan geen losse ondertiteling toevoegen. Ik zou op zoek gaan naar WMV films waar de ondertiteling al in zit.

Verwijderd

bsmpower schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:52:
encode360 kan helaas geen x264 bestanden lezen. Deze wil ik converteren namelijk.
Wat wil je nu eigenlijk? Welk type bestand heb je nu? Wat voor bestand wil je? Welke extensie? .wmv of .mkv? Welke codec VC-1 (windows media video), windows media video, X264? Als je nu x264 hebt en je wilt wmv als codec hebben dan zul je toch echt die 23 uur vol moeten maken (wat niet eens zo lang is).

• bsmpower
Ik heb een aantal .wmv bestanden en een aantal x.264 bestanden. Allemaal zonder ondertiteling. Omdat ik een xbox 360 heb kan ik .wmv bestanden afspelen (streamen of via dvd-dl). Op zich niks aan de hand maar ik zou graag nederlandse ondertiteling erbij hebben. Via de pc kan je die zonder probleem toevoegen in bv VLC player of WMP. Maar de xbox kent (nog) geen .srt of ander formaat ondertiteling.

Ik kan de film(s) omzetten met WinAVI Video Converter (met ondertiteling) maar dit duurt inderdaad erg lang (3 frames per seconde). Ik vroeg me af of dit niet sneller kon. Maar zo te horen kan het alleen op deze manier dus dan zal ik het een keer proberen. Ik heb nog een film van 5GB (.x264) dus dat minder lang duren dan de 9GB films.

Bedankt iig voor jullie reacties!

Verwijderd

Ja, voor omzetten van codec (x264->wmv) zal je inderdaad je pctje even aan het werk moeten zetten :). In WMV bestanden zou je gewoon ondertitels erbij kunnen muxen.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:46:
Ja, voor omzetten van codec (x264->wmv) zal je inderdaad je pctje even aan het werk moeten zetten :). In WMV bestanden zou je gewoon ondertitels erbij kunnen muxen.
Weet je dan toevallig ook waarmee je ondertitels (.srt files) kunt 'hardcoden' in een AVC/H.264 stream? Al dat spul is wel aanwezig voor AVI/DVD, etc. Maar nog bar weinig te vinden daarvoor voor HD materiaal.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Pagina: 1