The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Verwijderd
Laat eens zien wat je krijgt?
Je zou wel kunnen proberen om de "Feather Edges" optie uit te zetten in de tool options (dat paneel onder de tool-knoppen) voor de select tool.
Je zou wel kunnen proberen om de "Feather Edges" optie uit te zetten in de tool options (dat paneel onder de tool-knoppen) voor de select tool.
edit:
Argh.. ik had niet eerst de reply-knop in het andere topic moeten indrukken, weer te laat...
Argh.. ik had niet eerst de reply-knop in het andere topic moeten indrukken, weer te laat...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 12:09 ]
hmmm... feather edges staat inderdaad aan voor de afgeronde hoeken van mijn rechthoekige selectie. Als ik een gewoon vierkant selecteer wordt het vlak wel geheel gevuld. Jammer dat de selectie op zich invloed heeft op de bucket fill 
Ik denk dat ik maar een aparte selectie met een cirkel maak om mijn hoekjes af te ronden.
p.s. Ik ben nog een beetje een noob met Gimp, maar ik begin er al een beetje aan te wennen
Ik denk dat ik maar een aparte selectie met een cirkel maak om mijn hoekjes af te ronden.
p.s. Ik ben nog een beetje een noob met Gimp, maar ik begin er al een beetje aan te wennen
Mja, maar dat gedrag is volgens mij heel vaak juist wel gewenstStandeman schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:31:
hmmm... feather edges staat inderdaad aan voor de afgeronde hoeken van mijn rechthoekige selectie. Als ik een gewoon vierkant selecteer wordt het vlak wel geheel gevuld. Jammer dat de selectie op zich invloed heeft op de bucket fill
Bij mij (Gimp unstable 2.3.18 @ Linux) staat er bij de rechthoek selectie tool onder de feather edges ook een 'rounded corners' optie. Die doet precies wat jij wil. Als die er bij jou niet staat is het waarschijnlijk een nieuwere feature
Alleen niet door mij en ik vind altijd dat software voor mij ontworpen moet wordenJanDM schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:46:
[...]
Mja, maar dat gedrag is volgens mij heel vaak juist wel gewenst
Bij mij (Gimp unstable 2.3.18 @ Linux) staat er bij de rechthoek selectie tool onder de feather edges ook een 'rounded corners' optie. Die doet precies wat jij wil. Als die er bij jou niet staat is het waarschijnlijk een nieuwere feature
Ik zelf draai Gimp 2.2.13. Dus het zal idd een nieuwe feature zijn. Toch maar eens kijken naar 2.3.x
Hoe unstable is zo'n "unstable" eigenlijk? Heb je er goede ervaringen mee?
[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 26-06-2007 14:24 ]
Verwijderd
Gewoon proberen, dan weet je het 
De meeste grotere pakketten kan je vaak prima gebruiken wanneer je ze rechtstreeks uit cvs/svn plukt.
En de selectie heeft invloed op de bucket fill tool omdat feathered edges iets heel anders zijn dan jij volgens mij denkt...
Probeer het maar te zien als een soort alpha-kanaal, maar dan voor je selectie.
De meeste grotere pakketten kan je vaak prima gebruiken wanneer je ze rechtstreeks uit cvs/svn plukt.
En de selectie heeft invloed op de bucket fill tool omdat feathered edges iets heel anders zijn dan jij volgens mij denkt...
Probeer het maar te zien als een soort alpha-kanaal, maar dan voor je selectie.
Rounded corners is nieuw in 2.3.13 zie ik net. Unstable vind ik 'm niet, nog geen problemen gehad. Ik moet wel zeggen dat ik vrij weinig met Gimp en fotobewerking doe. Maar goed, probeer het gewoon eens, er zitten volgens mij wel een aantal leuke en handige features inStandeman schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:16:
[...]
Ik zelf draai Gimp 2.2.13. Dus het zal idd een nieuwe feature zijn. Toch maar eens kijken naar 2.3.x
Hoe unstable is zo'n "unstable" eigenlijk? Heb je er goede ervaringen mee?
Pagina: 1