Toon posts:

externe hdd boot zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik kocht onlangs een Porsche (Lacie) externe HDD 500 GB (eigenlijk 465Gb). Onlangs formatteerde ik ze van fat32 naar ntfs om van mijn 300 GB aan bestanden een backup te maken. Alles gaat goed maar er is 1 toch wel vervelend probleem en dat is, elke keer als ik opnieuw boot of mijn pc op zet wanneer de HDD is aangesloten en met zijn powerswitch aan staat wil xp niet opstarten. Ik krijg het windows logo en de progressiebalk wel maar eens dat dit voorbij is en de gebruikersomgeving moet geladen worden krijg ik slechts een zwart scherm, monitor krijgt wel beeld want het ledje begint niet te klikkeren. Hoor ook geen windows startup geluid, dus maw hangt hij echt.
Nu ik heb dit probleem ALTIJD met de externe HDD enabled en aangesloten en NOOIT als ie niet is aangesloten of als ie niet aan staat.

Oh en de HDD is eigenlijk een Seagate ST 3500830A in een encloser volgens appaaraat eigenschappen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen. Ik vind op google wel tamelijk wat mensen die een gelijkaardig probleem hebben, maar die gebruiken dan oftewel dual boot met Linux of Vista of ze willen van de externe HDD booten. EN dit geldt allemaal niet bij mij.

Ik draai xp pro sp2 laatste updates etc...

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 00:03
Heb het een paar keer gehad.

Wat voor moederboord heb je? Dat kan helpen namelijk.

In de BIOS heb je een paar opties betreft USB apparaten zoals USB Legacy, USB handoff, etc...

Ik weet dus niet wat jouw moederboord voor opties heeft, maar de mijne (Asus A8R32-MVP Deluxe) had er best wat. Waaronder opties hoe een USB schijf geemuleerd moest worden om vanaf te kunnen booten, een 'USB HandOff time'.

Het simpelste antwoord: Probeer eens te spelen met die instellingen.
Iets uitgebreider: Als je een HandOff time hebt, probeer die kleiner of juist groter in te stellen,
anders krijg je het meeste kans met 'USB Legacy' of iets dergelijks uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
in mijn signature staat wel duidelijk welk moederbord ik heb ;)

Begrijp me wel, ik wil niet booten vanaf deze HDD, ik wil em gewoon niet elke keer moeten uitzetten wanneer ik windows boot van mijn interne HDD's...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:26:
in mijn signature staat wel duidelijk welk moederbord ik heb ;)
Niet iedereen heeft signatures aanstaan en ook niet iedereen heeft z'n juiste systeem in z'n .sig, dus zet het gewoon in je post.

Stuk duidelijker.
Iig: Asus borden doen wel vaker moeilijk met USB storage tijdens het booten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
OW sorry, daar had ik niet aan gedacht.
Dus, Asus P5b-deluxe.
Is er dan een oplossing voor deze borden of is het gewoon pech en kniezen?