wlan valt uit onder Vista

Pagina: 1
Acties:

• yourt
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb sinds kort een laptop met Vista Home Premium. Bij normaal gebruik draait alles perfect, surfen, uploaden, downloaden, wegschrijven naar NAS,...
Bij gebruik van Azureus valt na een tijdje mijn Wlan uit (heb zelfs AP al moeten resetten om terug online te geraken). Ik moest wel Java installeren. Kan het daar ergens mee te maken hebben, met de compatibiliteit Java/Vista? Nu moet ik een keer of drie terug verbinding maken vooraleer ik één trailer of een demo van een game binnen heb. Dan kan ik beter via http van de websites zelf downloaden (getright bvb.).

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 15:58
Gebeurd dit na dat je een tijdje niet achter de laptop hebt gezeten? misschien is het iets van powermanagement op de netwerkkaart.

• Morgu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik heb dit ook, maar over het algemeen met alle torrentclients. Bij mij ligt het er aan dat mijn crappy router al die connecties niet aankan en ik moet dan ook mijn router resetten om weer internet te hebben. Als ik in mijn clients maximum global connections op iets van 50 zet dan blijft alles fatsoenlijk functioneren. Een degelijke router hoort er wel veel meer aan te kunnen, dus misschien moet je even experimenteren.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:26
Ik heb het probleem ook wel wanneer ik hem op Energy saving heb. Als ik weer naar high performance ga heb ik weer verbinding.

• yourt
  • Niet online
Het gebeurt enkel als ik Vuze (de Azureus 3.0 dus) heb draaien.
Indien ik online game, of zit te surfen, en pauzeer, dan valt het niet weg.
Mss. idd. met de Wlan in power management, maar waarom "ontwaakt" die dan niet bij gebruik van Azureus / Java, en wel bij gewoon surfgedrag of netwerkgebruik?
De juiste Java versie heb ik niet bij de hand (zit op werk, zonder laptop).
zal Azureus vanavond ook eens op een vaste pc installeren, en proberen een paar trailers / game filmpjes te downen...

• yourt
  • Niet online
OK,
ik ga er mss. uit geraken nu.
Laptop staat op netstroom, in max. performance, zero saving... :)

Mijn router en switch zijn vrij degelijk... mijn AP daarentegen is mss. iets minder.
Zal idd. eens proberen om die max. clients op 50 te zetten.
vermits mijn sqitch en mijn router de boel "trekken", zou dat dan vanop die vaste pc moeten lukken zonder uit te vallen.
Vanavond effe aanpassen en morgen feedback posten dus.
Alvast bedankt allemaal, en nu afwachten of het in de soft- of in de hardware zit... :O
Pagina: 1