[Airport Express] Wireless Client probleem

Pagina: 1
Acties:

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:11

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Topicstarter
Ik weet het niet meer... :?

Heb hier een van de eerste Airport Express, bijna drie jaar oud, en tot nu toe altijd zonder veel problemen gewerkt, eerst als access point en later alleen als wireless client van m'n 3com modem/router om muziek te streamen naar m'n receiver. Sinds vorige week problemen dat iTunes en WinAmp de remote speakers niet meer vinden.
Reset helpt niet, factory reset ook niet, de laatste firmware er opnieuw op geflasht en met Airport Admin Utility opnieuw alles ingesteld. Nope.

Het rare is dat het apparaat als access point prima werkt, kan er op inloggen (WPA), en dan ook muziek streamen. Praktisch gezien is dat geen oplossing omdat ik dan moet wisselen van netwerk als ik muziek wil luisteren of wil internetten. Een netwerkkabel trekken van de de Airport Express naar de router om de AE als WLAN access point te blijven gebruiken is ook geen optie.
Het ding moet gewoon weer als wireless client aan de slag, zoals het altijd gewerkt heeft.

Na een factory reset is het apparaat prima benaderbaar, en kun je alles via Airport Setup Assistant of Airport Admin Utility instellen. Stel je het ding in als access point, of schakel je wireless helemaal uit dan werkt het ding naar behoren, maar zodra je het als wireless client configureert loopt de communicatie na de herstart vast (WPA geeft flashing amber, WEP128 geeft wel steady groen maar werkt niet).
Als wireless client duikt het ding na een tijdje wel op in het lijstje van Admin Utility, maar als je hem probeert te openen krijg je een minuut of twee een spinner en daarna een schermpje voor het wachtwoord. Daarna weer twee minuten spinner, waarna de foutmelding dat het configuratiebestand niet gelezen kon worden. Ook verschijn het apparaat (bij WEP) als remote speaker in iTunes, maar iTunes kan er geen verbinding mee maken.

Ik heb een stukje syslog als tekstbestand online gezet (beetje te breed voor de layout hier, en anders staat alles door elkaar).
Tot 10:16:44 is het apparaat geconfigureerd als access point, waarna een nieuwe configuratie als wireless client weggeschreven wordt. Airport Utility meldt dat de update gelukt is, en dat de AE herstart wordt. Alle volgende meldingen komen met grote tussenpozen, het ledje brandt groen, maar de AE is voor de rest dus onbenaderbaar.

Zoals gezegd, ik weet het niet meer... Wie helpt me er verder mee! 8)7

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:11

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Topicstarter
Pffft, drie dagen proberen, resetten, configureren, testen, en allemaal... m'n eigen schuld. :(

Ik dacht dat er op de router niets veranderd was, alles werkte daar prima, alleen...
Tijdje terug wat geexperimenteerd met WDS. Op de AE had ik alles weer netjes uit staan na afloop, maar op de router bleek WDS nog aan te staan, met het mac adres van de AE nog in z'n client list. Dat geeft dus zulke vage klachten.
WDS uit, en alles werkt weer. :X :D

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!