Toon posts:

[kast] frontpanel aansluiten op mobo? (betere uitleg)

Pagina: 1
Acties:
  • 570 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Aangezien de vraag die ik hierover eerder stelde waarschijnlijk niet goed werd begrepen, zal ik het iets duidelijker uitleggen:

Ik heb nu net een X-Gear C888K kast gekocht, maar terwijl ik mijn pc in de kast aan het inbouwen was, stuitte ik op een probleem: ik heb geen flauw idee hoe je het frontpanel van de kast op het mobo moet aansluiten, aangezien het allmeaal stekkertjes zijn van één pin :X . ik heb al gekeken in de handleiding van mijn mobo (ASUS K8V X-SE), maar daar werd ik ook niet wijzer uit. Omdat de aanduidingen op de connectors ANDERS zijn dan die op het moederbord. Dus in de handleiding staan dingen als "PB_8+" en op mijn connectors staan dingen als "(1) +VCC". heeft er iemand ervaring of kan iemand me vertellen hoe ik de microfoonuitgang, speakeruitgang en 2 USB-poorten op mijn mobo aansluit?? de audioconnectors heb ik geloof ik wel goed aangesloten nu, maar ik ben nog opzoek naar een driver voor de AC '97-audio op mijn K8V-X-SE moederbord.
>> er zit dus ook geen handleiding bij de kast en de website "www.x-gear.eu" bestaat niet meer.

en ja, ik heb google al gebruikt.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:22:
heeft er iemand ervaring of kan iemand me vertellen hoe ik de microfoonuitgang, speakeruitgang en 2 USB-poorten op mijn mobo aansluit?? [b] de audioconnectors heb ik geloof ik wel goed aangesloten nu
Je moet dus alleen nog maar de USB poorten aansluiten?

Kun je even de precieze beschrijving van de vier pinnetjes van je kast en de vier pinnetjes op je mobo plaatsen? Dat moet niet zo moeilijk zijn dan. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://dlsvr01.asus.com/p...K8V-MX/E2335_K8V-MX_h.pdf
zoals ik in je vorige topic al linkte, pag 34 en 35 voor de pinouts.

Dus even kijken wat er daar staat, wat je aan connectoren hebt en dan aansluiten op de manier die logisch is. Het is best zelf te bedenken dat VCC+ en +5V hetzelfde is.

Verwijderd

Topicstarter
okee, hier de pinnetjes...
en op het mobo is het niet 2x4 maar 2x9 pinnetjes.

de eerste kabel: (1) +D, (1) -D, (1) +VCC en (1) Ground.
en de tweede is dan (2) +D, (2) -D, (2) +VCC en (2) Ground.

• urk_forever
  • Laatst online: 04-02 17:31
VCC+ -> USB +5V, GND -> Ground, +D(1) -> USB_P(ort)8+, -D(1) -> USB_P(ort)8-

Die NC staat voor Not Connected.

Succes.

[ Voor 55% gewijzigd door urk_forever op 26-06-2007 11:38 ]

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
kijk, dat was het antwoord dat ik zocht. en je sluit dan gewoon de (1)-kabel op de USB-65 (ofzo) aan en de (2)-kabel op USB-78? of maakt dat niet uit?

• urk_forever
  • Laatst online: 04-02 17:31
Nee de 1 op USB 5 en de 2 op USB 6, of de 1 op USB7 en de 2 op USB 8.

Hail to the king baby!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:38:
kijk, dat was het antwoord dat ik zocht. en je sluit dan gewoon de (1)-kabel op de USB-65 (ofzo) aan en de (2)-kabel op USB-78? of maakt dat niet uit?
Zowel de (1)- als de (2)-kabel kunnen op 1 groepje van 9 pinnetjes...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
okee, dan ben ik eruit... een goede topicstart doet dus echt wonderen... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 11:44 ]

Pagina: 1