Linux op DVD speler

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Is het mogelijk om linux op een DVD speler te zetten ? Zo, ja, dan zal je waarschijnlijk wat informatie willen weten van de DVD speler zelf.

AANSLUITINGEN

http://img341.imageshack.us/img341/4646/aansluitingenpa2.jpg

TYPE

Sony DVP-M50 DVD player, supports DVD, VCD, SVCD, AUDIO-CD, JPEG & MP3

http://www.sony.fr/view/S...anual&category=DVD+Player

BINNENKANT

http://img261.imageshack.us/img261/5552/vakantie20gr2.jpg
http://img261.imageshack.us/img261/8946/vakantie23cf3.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-06-2007 11:29 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Het zal gerust mogelijk zijn, maar ga er maar niet vanuit dat er een standaard distro is die je kunt installeren...

Hackse zou ik zeggen :+

Waarom zou je dat eigenlijk willen? :?

[ Voor 12% gewijzigd door highking op 26-06-2007 11:12 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is misschien een idee om een nette topicstart in elkaar te zetten met een uitleg en goed werkende plaatjes en beschrijvende links. Wil je laten zien dat het kan, vraag je af of het überhaupt mogelijk is :?

Met één zin, drie KOPJES en drie links kan ik weinig eigenlijk ;)

• Petervanakelyen
Plaatjes gefixt. De plaatjes geven de uitleg, zoals de aansluitingen die erop staan ( om dan iets te flashen ), foto's ( sorry voor de slechte kwaliteit ) van de chips, enz. Ik ben niet zo ervaren in zo'n spullen. ( en ook niet in fototjes plaatsen op een forum ) Ik zou het gewoon tof vinden om een linux distro op een DVD speler te krijgen. En ik vraag me ook af of het werkelijk werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-06-2007 11:24 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je zal het niet zomaar voor elkaar krijgen. De dvd speler is zo toegepast voor haar doel (dvd's afspelen) dat linux niet zomaar zal werken. De chips zullen geen standaard pc chips zijn, maar specifieke multimedia chips. De kernel zal waarschijnlijk ook geen ondersteuning hiervoor bieden.

Daarnaast is afaik de hele werking van het ding wat anders. Hoe denk je het voor elkaar te krijgen om van een externe bron te booten? Een dvd speler is heel wat anders dan een Xbox of PlayStation die zelf bijna een pc zijn. Zo'n speler is zó anders dat je a) veel geluk met het type moet hebben of het überhaupt gaat lukken, b) een grote kennis van elektronica en linux hebben om het aan de praat te krijgen (zelf drivers schrijven etc, als a dus mogelijk is) en c) een enorm doorzettingsvermogen ;)

• Petervanakelyen
Conclusie : Het zal nooit echt werken...

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Petervanakelyen schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:30:
Conclusie : Het zal nooit echt werken...
Niet tenzij jij zelf goed bent met hacken 8)7

offtopic:
Mooie vakantiefeauteaux

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Petervanakelyen schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:22:
Plaatjes gefixt. De plaatjes geven de uitleg, zoals de aansluitingen die erop staan ( om dan iets te flashen ), foto's ( sorry voor de slechte kwaliteit ) van de chips, enz. Ik ben niet zo ervaren in zo'n spullen. ( en ook niet in fototjes plaatsen op een forum ) Ik zou het gewoon tof vinden om een linux distro op een DVD speler te krijgen. En ik vraag me ook af of het werkelijk werkt.
Tja, het is vast werkend te krijgen, maar je geeft hier niet bepaalde de informatie waarvan ik aangaf in mijn vrij uitgebreide sluitmessage op je eerdere topic dat het noodzakelijk is om zinnige antwoorden te krijgen:

- welke CPU core heeft het? Of minimaal welke chips zitten erop (geen wazige pics maar gewoon de text ervan :o - text posten hoef je geen fancy camera of zware hosting voor te hebben)?
- is er een Linux (of evt uCLinux of QNX) distro voor die CPU beschikbaar?
- wat voor aanslutingen zitten er *OP* het moederbord (en aub geen wazige pics, *beschrijf* die dingen gewoon)

Oslik blyat! Oslik!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijzend naar de sluitpost van collega hierboven, dion_b in "Linux op DVD player" en naar Mithras ben ik er toch wel mee eens dat, zeker gezien het feit dat er al een topic gesloten is, dat deze post onder de maat is en je iets meer aandacht er aan mag besteden

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.