Toon posts:

Acer 22" en Acer 24" hoe samen te laten werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vorig jaar heb ik een Acer 24" TFT gekocht. Alleen vorige maand is deze kapot gegaan. Ik heb deze terug kunnen sturen en heb inmiddels een vernieuwde versie. Alleen in de tussentijd heb ik bij een computerfirma het kleinere broertje gekocht omdat ik niet meer in het bezit was van een degelijke monitor.

Afijn: Zij vertelde me dus dat de monitoren tezamen kunnen draaien [DUAL] nu heb ik dus mijn monitor terug en ik krijg het niet voor elkaar. Heb ook al contact opgenomen met die firma alleen nu zegt een andere collega dat het alleen gaat met 2 dezelfde monitoren :/ Is dat zo?

Ik heb het forum een beetje bekeken en ik zie dat een aantal ook verschillende monitoren aan elkaar kunne linken. Kunnen jullie mij helpen of advies geven hoe ik deze tezamen kan laten werken. Zijn er ook programma's voor.

Wat ik nog vergeten ben! ik heb 2x (SLI) XFX 7600 GT kaartjes in mijn computer.

Alvast bedankt,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 11:04 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 17:59
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:58:
Hallo,

Vorig jaar heb ik een Acer 24" TFT gekocht. Alleen vorige maand is deze kapot gegaan. Ik heb deze terug kunnen sturen en heb inmiddels een vernieuwde versie. Alleen in de tussentijd heb ik bij een computerfirma het kleinere broertje gekocht omdat ik niet meer in het bezit was van een degelijke monitor.

Afijn: Zij vertelde me dus dat de monitoren tezamen kunnen draaien [DUAL] nu heb ik dus mijn monitor terug en ik krijg het niet voor elkaar. Heb ook al contact opgenomen met die firma alleen nu zegt een andere collega dat het alleen gaat met 2 dezelfde monitoren :/ Is dat zo?

Ik heb het forum een beetje bekeken en ik zie dat een aantal ook verschillende monitoren aan elkaar kunne linken. Kunnen jullie mij helpen of advies geven hoe ik deze tezamen kan laten werken. Zijn er ook programma's voor.

Wat ik nog vergeten ben! ik heb 2x (SLI) XFX 7600 GT kaartjes in mijn computer.

Alvast bedankt,
In SLI kan je niet twee beeldschermen gebruiken. Dat is een tekortkoming van de techniek. De enige optie is 1 snellere kaart kopen ipv 2 7600GT`s of je kaarten uit SLI halen.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:09
Waarom 2 videokaarten? Ik zie dat je videokaart 2 dvi uitgangen heeft.. Kunnen de 2 beeldschermen dan niet samen op 1 kaar en software-matig 2 beeldschermen instellen.. Ik meen me te herrineren dat Nvidia Nview hier goed mee overweg kan..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien tijd voor een dual monitor FAQ?
Je kunt prima dual monitor draaien met 2 verschillende monitoren. Gewoon instellen bij je videokaart dat je 2 monitoren gebruikt en hoe je deze wilt instelllen (clone, span, dualview etc).

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 16:12
Misschien kan deze jongen gebruiken: link

Dit heeft als beperking dat je alleen een analoog signaal kan gebruiken om je monitoren aan te sluiten (geen DVI dus).

Of je neemt een PCI-kaartje om je 2e monitor op aan te sluiten.

Maar met SLI gaat dat inderdaad niet lukken nee. Mogelijke oplossing is om wanneer je niet gamed SLI uit te zetten (maar dan is voor een deel van het nut van dualhead weg). Een andere niet erg handige oplossing is het gebruik van Linux, want hier wordt SLI dualhead wel ondersteund.

Dit zijn volgens mij wel alle mogelijke opties, succes! ;)

@ Terw_Dan en _ Apache_
Het werkt niet met SLI... (wat evengoed ook terug te vinden zou moeten in een FAQ)

[ Voor 8% gewijzigd door Baggio666 op 26-06-2007 12:17 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat SLI maar een enkele scherm aan kan sturen kun je gewoon in de manual/documentatie teruglezen. Beetje eigen inzet mag ook wel...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.