Catalogus of database maken van foto's

Pagina: 1
Acties:
  • 4.342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Goedendag,
Ik ben op zoek naar software waarmee ik een database kan maken voor gedigitaliseerde foto's. Ik wil kernwoorden koppelen aan de foto's zodat ik op basis van die woorden de foto's kan opzoeken. Het moet er professioneel (strak) uitzien, aangezien het gebruikt wordt om aan klanten te laten zien. Ik heb geen fotobewerking nodig en het hoeft ook niet op internet. Belangrijk is dat ik makkelijk kan zoeken, dat het snel is, makkelijk foto's kan toevoegen, gebruiken om te mailen, overzichtelijk is en een goede zoekfunctie bij zit.

Ik heb zelf rondgekeken op internet en kom bij applicaties zoals adobe fotoalbum e.d. waarop je niet lekker kan zoeken naar je foto's en teveel mogelijkheden opzitten. óf bij MySql en PHP. Met die laatste programmeersoftware kan ik niet werken. Oja en het vindt allemaal plaats op een Mac... Heb je een tip voor me???

[ Voor 3% gewijzigd door sunthere op 26-06-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

je kunt het beste even de zoekfunctie gebruiken van got, hier is al wel eerder topics over geweest :)

[ Voor 49% gewijzigd door Nomad op 26-06-2007 10:50 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Nomad schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:50:
je kunt het beste even de zoekfunctie gebruiken van got, hier is al wel eerder topics over geweest :)
Ik heb net gezocht maar nog niks gevonden waar ik iets aan heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk zoek je een Windows oplossing, maar voor Linux bestaat er F-Spot, een fotobeheer-programma waar je tag-based foto's kan beheren. Er zijn ingebouwde functies om de foto's te exporteren (mail, Flickr, Picassaweb, cd, webgallery etc) en werkt met een eigen (mysqli) database. Of er een Windows-kloon voor bestaat weet ik niet. Meer info: http://f-spot.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik geloof dat veel fotgrafen iView gebruiken http://www.iview-multimedia.com/index2.php

Heb er zelf geen ervaring mee want ik gebruik Lightroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:30

Zoefff

❤ 

mithras schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:55:
Waarschijnlijk zoek je een Windows oplossing, maar voor Linux bestaat er F-Spot, een fotobeheer-programma waar je tag-based foto's kan beheren. Er zijn ingebouwde functies om de foto's te exporteren (mail, Flickr, Picassaweb, cd, webgallery etc) en werkt met een eigen (mysqli) database. Of er een Windows-kloon voor bestaat weet ik niet. Meer info: http://f-spot.org
Hij zoekt naar een Mac oplossing, zie ook de TS ;)

Op je macje staat standaard al iPhoto. Ziet er netjes uit en heeft de mogelijkheid om keywords toe te voegen (en eenvoudig te zoeken) maar ik vind het zelf nogal omslachtig werken. Prettiger vind ik Lightroom met uitstekende opties om foto's (of volledige shoots) te taggen met keywords. Maar waarschijnlijk vind je het zonde om veel geld uit te geven aan een programma waarvan je maar een klein deel van de functionaliteiten gebruikt. Al eens naar Apples tegenhanger van LR, Aperture, gekeken?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

In de workflow sectie is dit al meerdere keren aan de orde gekomen en volgens mij zijn er daarbij ook opties langs gekomen die niet OS afhankelijk waren.
Misschien toch nog een keer daar zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zoefff schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:57:
[...]

Hij zoekt naar een Mac oplossing, zie ook de TS ;)
offtopic:
Zie zijn edit-tijd en mijn post tijd ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Je wilt dus eigenlijk vooral beheren, maar niet editten in het programma zelf? Dan lijken me Lightroom, Aperture, en alle varianten niet de beste mogelijkheden bieden. Die zijn immers vooral op de verwerking toegesneden..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Daar heb ik een overzichtslink voor : deze. Deze site bestaat al een heel tijdje en is geen eendagsvlieg. Het is een site met een overzicht van allerlei catalogi-progs, gemaakt door een enthousiaste hobbyist (?). Trekt veel bezoekers die ook serieus op zoek zijn naar een catalogus programma. Je kunt er discussieren over catalogi-progs en zoeken op specificaties.

Er is één catalogusprogramma van nederlandse bodem dat stevig aan de weg timmert en waar ze snel reageren op vragen (in het nederlands). kben alleen even de naam kwijt!

Ik neem aan dat het geld mag kosten?

[ Voor 89% gewijzigd door Eusebius op 26-06-2007 12:29 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 12:51

Korakal

Up up up!

Misschien zoek jij anders dan ik, maar het eerste wat ik tegenkom:

http://alexking.org/projects/photos
lijkt me best okay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Korakal schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:24:
Misschien zoek jij anders dan ik, maar het eerste wat ik tegenkom:

http://alexking.org/projects/photos
lijkt me best okay?
Who it’s for:

Anyone who is comfortable installing and configuring PHP & MySQL and wants to manage their digital photos.

Lijkt me niet wat TS bedoeld :) Misschien voor jou ;)

==
hoi

Pagina: 1