[VS] Release maken

Pagina: 1
Acties:

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 07:22
Ik heb een programma gemaakt dat gebruikt maakt van de DirectX SDK voor het uitlezen van een logitech race stuur. Tevens maakt het programma gebruik van een DLL "PCANUSB.DLL".

Nou is het programma klaar en wil ik een release maken (door release aan te klikken), maar blijkbaar is nog steeds Visual studio nodig, net als de losse DLL en de DirectX SDK.

Hoe maak ik een echte release, die ik onafhankelijk van andere programma's kan draaien.
Gewoon op een kale windows, met goede drivers en DirectX (niet de SDK) en ook zoner visual studio

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

:? Wat werkt er niet aan een release build?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• liquid_ice
dat de visual studio nog steeds nodig is.
Net als dat de DLL los op een specifieke plek moet staan
en ook dat de DirectX SDK nog steeds nodig is.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je zal toch wat meer informatie moeten geven over foutmeldingen e.d., want zo is het maar raden naar wat er aan de hand is.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• gorgi_19

gorgi_19

liquid_ice schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:43:
dat de visual studio nog steeds nodig is.
Net als dat de DLL los op een specifieke plek moet staan
en ook dat de DirectX SDK nog steeds nodig is.
Je bouwt toch een .exe bestand welke je kan draaien vanuit de folder waarheen je gebuild hebt? De dll zal normaliter bij de folder van de exe moeten staan. En waarom vereist hij de SDK? Welke melding geeft hij er van?

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 26-06-2007 10:45 ]

• liquid_ice
De exe werkt op de pc waar ik um geprogrammeerd heb, maar niet op een ander systeem.

Als eerste, als ik de exe draai op een andere PC krijg ik de vraag welke debugger ik wil gebruiken.
Dat hoort er al niet te zijn.

Verder, als ik dan toegeef aan de debugger mist hij bestanden van de DirectX SDK. Dan krijg ik de melding:
An Unhandled exception of type 'System.IO.FileNotFoundException' occurred in DashboardGui.exe.

File or assembly name Microsoft.DirectX.DirectInput or one of its dependencies was not found.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Die vraag welke debugger je wilt gebruiken krijg je juist omdat er een fout optreedt, waarschijnlijk mist 'ie een DLL. Zijn directX en het .net framework wel geinstalleerd op die machine?

https://niels.nu

• liquid_ice
maar ik wil niet in mijn handleiding zetten:
- installeer eerst dit
- dan dat
- daarna mijn proggy.

Ik wil een install die de nodige zooi installeerd als dat nodig is.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
liquid_ice schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:50:
Als eerste, als ik de exe draai op een andere PC krijg ik de vraag welke debugger ik wil gebruiken.
Dat hoort er al niet te zijn.
Nee, dat zal iedere programmeur beaamen :P En toch heb je iets fout gedaan waardoor de debugger in actie komt; je dus zult verder/beter moeten onderzoeken waardoor de exception op die PC wel optreedt en op de andere niet.
liquid_ice schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:04:
maar ik wil niet in mijn handleiding zetten:
- installeer eerst dit
- dan dat
- daarna mijn proggy.
Dan zorg je dus dat je installer dat afhandelt en de juiste controles uitvoert en waar nodig bestanden installeert. Hoe je dat doet lijkt me prima te vinden in de documentatie.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• TeeDee
  • Laatst online: 23:10

TeeDee

CQB 241

En als je nu gewoon een nieuw "Setup & Deployment" project maakt? Dan kan je daar toch prima aangeven wat wel en niet meegenomen moet worden?

Het is imo gebruikelijk om te 'eisen' dat het .Net framework geinstalleerd moet worden. (Anders wordt het een beetje een groot setup project als je ook het .Net framework meeneemt.)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• gorgi_19

gorgi_19

TeeDee schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:09:
En als je nu gewoon een nieuw "Setup & Deployment" project maakt? Dan kan je daar toch prima aangeven wat wel en niet meegenomen moet worden?

Het is imo gebruikelijk om te 'eisen' dat het .Net framework geinstalleerd moet worden. (Anders wordt het een beetje een groot setup project als je ook het .Net framework meeneemt.)
Hangt er vanaf hoe je het gaat distribueren; via een cd oid kan het best. Ga je het online verspreiden, dan kan je een linkje geven naar de distributable.

• liquid_ice
RobIII schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:06:
[...]

Nee, dat zal iedere programmeur beaamen :P En toch heb je iets fout gedaan waardoor de debugger in actie komt; je dus zult verder/beter moeten onderzoeken waardoor de exception op die PC wel optreedt en op de andere niet.

[...]

Dan zorg je dus dat je installer dat afhandelt en de juiste controles uitvoert en waar nodig bestanden installeert. Hoe je dat doet lijkt me prima te vinden in de documentatie.
Ik weet waardoor het komt, het komt doordat de DirectX SDK niet geinstalleerd staat (net als bij 99% van alle PC's op deze aard kloot), maar toch gebruiken die PC's DirectX regelmatig.
Dat moet ik bij het compileren ergens mee kunnen geven, maar ik kan niet vinden waar of wat.

het verspreiden gaat via DVD en intern netwerk naar een beperkt aantal personen. Het uiteindelijke formaat is dus niet ECHT van belang.
Wel is van belang dat het op een beurs gebruikt kan worden zonder dat ze al teveel werk eraan hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door liquid_ice op 26-06-2007 11:15 ]

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

liquid_ice schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:13:
[...]

Ik weet waardoor het komt, het komt doordat de DirectX SDK niet geinstalleerd staat (net als bij 99% van alle PC's op deze aard kloot), maar toch gebruiken die PC's DirectX regelmatig.
Dat moet ik bij het compileren ergens mee kunnen geven, maar ik kan niet vinden waar of wat.
Dat is een aanname van jouw kant. Er is geen reden te bedenken waarom de DirectX SDK nodig zou zijn. Wel moet je controleren of de juiste versie van Managed DirectX geinstalleerd is, maar dit is gewoon een onderdeel van de standaard DirectX distributie die wordt geinstalleerd als het .NET framework op die PC is geinstalleerd.

En in het ergste geval kun je de DirectX redistributable meeleveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Not Pingu op 26-06-2007 11:15 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• liquid_ice
Het .NET framework 1.1 is geinstalleerd op de test PC, net als op de ontwikkel pc.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

gorgi_19 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:10:
[...]

Hangt er vanaf hoe je het gaat distribueren; via een cd oid kan het best. Ga je het online verspreiden, dan kan je een linkje geven naar de distributable.
Ik ging hier ook even vanuit dat het om een download gaat. Als het inderdaad via CD gaat kan het natuurlijk prima.

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

liquid_ice schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:17:
Het .NET framework 1.1 is geinstalleerd op de test PC, net als op de ontwikkel pc.
Nu nog managed DirectX.

• liquid_ice
Wel moet je controleren of de juiste versie van Managed DirectX geinstalleerd is, maar dit is gewoon een onderdeel van de standaard DirectX distributie die wordt geinstalleerd als het .NET framework op die PC is geinstalleerd
hoezo managed DirectX (wat is dat eigenlijk)?
en het zit toch al in de .NET...

@TeeBee: Sorry, ik had over het eerste deel van je post heen gelezen...
een "Setup & Deployment" project klinkt goed, eens nazoeken hoe dat werkt

Verwijderd

Ik heb dit eerder ook eens gehad in een hobby projectje waarbij ik Managed DirectX gebruikt hebt. (C# .Net 2.0)

Wat ik ook deed, hij bleef de SDK vereisen, uiteindelijk heb ik het opgegeven (en gewoon de SDK geinstalleerd op het doelsysteem). Waarschijnlijk zul je een bepaalde stap moeten ondernemen waardoor ie de boel compiled met de non-SDK DLL's ipv de SDK DLL's.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 11:42 ]

• liquid_ice
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:40:
Ik heb dit eerder ook eens gehad in een hobby projectje waarbij ik Managed DirectX gebruikt hebt. (C# .Net 2.0)

Wat ik ook deed, hij bleef de SDK vereisen, uiteindelijk heb ik het opgegeven (en gewoon de SDK geinstalleerd op het doelsysteem). Waarschijnlijk zul je een bepaalde stap moeten ondernemen waardoor ie de boel compiled met de non-SDK DLL's ipv de SDK DLL's.
Je raakt de KERN van mijn probleem...
Maar de tip van TeeBDee heeft ons verder geholpen.
Daar kan je de nodige files en DLL's mee geven aan je installer :D

THNX MATE (moet nog ff een final test doen, maar ziet er in elk geval goed uit)

• .oisyn
  • Laatst online: 23:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

1 seconde googlen: http://nexe.gamedev.net/d...%20DirectX%20applications

"The managed DirectX runtime" is op jou van toepassing.

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 26-06-2007 12:34 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

offtopic:
Het is TeeDee! ;), met een D en niet met een B
.oisyn schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:36:
TeeBee maakt (best goede) drum'n'bass :P
:Y

[ Voor 85% gewijzigd door TeeDee op 26-06-2007 12:40 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TeeBee maakt (best goede) drum'n'bass :P

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 26-06-2007 12:37 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• liquid_ice
Maar zit dat managed DirectX runtime niet in de .NET framework zoals Not Pingu zei?

Verwijderd

In mijn ogen staat DirectX volledig los van .Net

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

liquid_ice schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:40:
Maar zit dat managed DirectX runtime niet in de .NET framework zoals Not Pingu zei?
Als je die pagina leest die ik daarnet gaf dan zie je daar dat ie daar niet alleen niet in zit, maar dat je ook nog eens die specifieke versie van MDX moet installeren die jij gebruikt hebt voor je project.

• sig69
  • Laatst online: 01:51
Ik zou er een installer prerequisite van maken. Als dat niet standaard ondersteund wordt, kan je'm eventueel zelf toevoegen. Succes!

Roomba E5 te koop

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

liquid_ice schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:40:
Het zit in de DirectX install, zoals ik al zei. Als je bijv. dxwebsetup draait op een PC waarop het .NET framework is geinstalleerd, downloadt hij ook managed directx. Zo heb ik al meerdere malen een .NET app die met DirectX werkte aan de praat gekregen op een pc waar echt geen DirectX SDK op stond.

Dus nogmaals: als je DirectX gebruikt in een .NET app, gebruik je in de regel Managed DirectX en moet je dus ook de runtimes daarvan op de doelcomputer hebben.
Zorg dus eerst dat het .NET framework hebt geinstalleerd en draai daarna de DirectX setup (redistributable of web setup).

• liquid_ice
Het is me gelukt, met behulp van een Setup & Deployment" project.
Daar aan heb ik het .NET framework mee gegeven.
Daarbij heb ik los de DirectX versie (die werkt ;) ) en de drivers voor het uit te lezen stuurtje gegeven.

ff een installatie handleiding en klaar...

THNX everyone

Pagina: 1