Snelheid core 2 duo

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 14:52
Ik moet een 5 tal nieuwe pc's bestellen. De laatste keer dat ik een nieuwe pc besteld heb, is alweer een tijdje geleden. Nu heb ik een beetje moeite om te bepalen hoe snel een core 2 duo processor nu precies is, ten opzichte van de eerdere pentium 4 processoren...
Ik heb al het één en ander gelezen op tweakers en in een aantal topics wordt gezegd dat een E6300 core2duo vergelijkbaar is met een P4 3,4 ghz. Klopt dit?

De stations zullen voornamelijk gebruikt worden voor grafische applicatie's. Momenteel heb ik twee offerte's liggen. Eentje met E6320 core2duo processoren, en eentje met E6400 core2duo processoren. Kan iemand mij aangeven hoe snel deze processoren zijn, in 'oude snelheid' ?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:28
Er is geen rekensommetje om ze om te rekenen naar de "oude" snelheid. Een Core 2 Duo lijkt totaal niet op een Pentium 4.

Je kan beter zoeken naar benchmarks van de paketten die je wilt gaan gebruiken.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:34

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Een paar benchmarks:
http://www23.tomshardware.com/cpu.html

de E6300 staat er niet bij, maar de 6400 wel.

Hier staat tekst

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:05
Toch wel een aanzienlijk verschil als ik het bovenstaande linkje gebruik en het grafiekje mag geloven..

http://www23.tomshardware...=433&model2=452&chart=182

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vroeger zei het aantal MHz geen drol (P4 3GHz trager dan Athlon 2.2GHz in veel applicaties), nu ook niet :Z

Wat is dan wel een goede manier om te oordelen? Zoek benchmarks op in exact de applicaties die gedraaid moeten worden en zie hoe de mogelijkheden zich verhouden. Overigens is het een no-brainer dat E6320 en E6400 vrijwel gelijk zullen presteren, maar de E6400 net iets beter. Wat boeit het dan nog om ze te vergelijken met oude Netburst CPUs :?

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.